Το υδρογόνο ως «γέφυρα» μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης

Το υδρογόνο ως «γέφυρα» μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης

Και οι δύο θέλουν να αποτρέψουν την Κίνα από το να κυριαρχήσει σε μια ολοένα και πιο σημαντική παγκόσμια αγορά

1' 57" χρόνος ανάγνωσης

Οι έντονες εμπορικές αντιπαραθέσεις θα μπορούσαν να εξαλειφθούν εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ενωση κάνουν παραχωρήσεις για το υδρογόνο. Ο νόμος της Ουάσιγκτον (IRA) περιλαμβάνει επιδοτήσεις που θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος της βιώσιμης παραγόμενης πράσινης έκδοσης του στοιχείου έως το 2030. Εάν η Ε.Ε. μπορέσει να διαπραγματευτεί καλύτερη πρόσβαση στην αλυσίδα παραγωγής της Αμερικής, διαχειριζόμενη με τρόπο ελκυστικό τις μελλοντικές ανάγκες της σε εισαγωγές, θα μπορούσε να βοηθήσει στην εκτόνωση μιας ευρύτερης διατλαντικής διαμάχης.

Οι ηγέτες της Ε.Ε. υποσχέθηκαν την Παρασκευή να αναλάβουν δράση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι βρέθηκαν πολύ πιο κοντά στο να δώσουν σθεναρή απάντηση στον IRA. Είτε έτσι είτε αλλιώς, τόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες όσο και η Ε.Ε. θέλουν να ξεκινήσουν την εγχώρια παραγωγή πράσινου υδρογόνου, να μειώσουν τις μελλοντικές εκπομπές ρύπων και να αποτρέψουν την Κίνα από το να κυριαρχήσει σε μια ολοένα και πιο σημαντική παγκόσμια αγορά, όπως ισχύει για τους ηλιακούς συλλέκτες. Αυτή τη στιγμή, το 99% των σχεδόν 100 εκατομμυρίων τόνων ετήσιας εμπορικής παραγωγής υδρογόνου προέρχεται από παλαιάς κοπής πηγές ενέργειας από ορυκτά καύσιμα. Μέχρι το 2030, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει πάνω από 175 εκατομμύρια τόνους παγκόσμιας παραγωγής, με το 35% να προέρχεται από πράσινο υδρογόνο. Αυτό χρησιμοποιεί ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια μηδενικού διοξειδίου του άνθρακα για τη διάσπαση του νερού μέσω ηλεκτρόλυσης, παράγοντας το ίδιο στοιχείο αλλά χωρίς επιβλαβείς εκπομπές.

Τόσο η Ευρώπη όσο και οι Ηνωμένες Πολιτείες κατανοούν τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το πράσινο υδρογόνο στην απαλλαγή από τις εκπομπές δύσκολων πεδίων, όπως η βαριά βιομηχανία και η χαλυβουργία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ευρώπη την έχει καταστήσει κεντρικό στοιχείο μιας νέας σειράς επιδοτήσεων «σημαντικών έργων». Ωστόσο, η Ευρώπη χρειάζεται να εισαγάγει ξανά την ίδια ποσότητα με τους 10 εκατομμύρια τόνους που στοχεύει να παραγάγει εγχώρια έως το 2030. Αυτό ανοίγει την πόρτα για μια συμφωνία: εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες βοηθήσουν τους κατασκευαστές της Ε.Ε. να συνεισφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα ανταλλακτικών και μηχανημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, τότε η Ευρώπη θα μπορούσε να ανταποδώσει παρέχοντας μια έτοιμη αγορά για το τελικό προϊόν. Η Ευρώπη χρειάζεται μια λύση για να αποτρέψει τις μεγάλες εταιρείες της από τη μετεγκατάσταση εργοστασίων και κεφαλαίων πέρα από τον Ατλαντικό για να αξιοποιήσουν το πλήρες φάσμα των αμερικανικών πλεονεκτημάτων. Η μελλοντική αγορά για συσκευές ηλεκτρόλυσης και άλλα φιλικά προς το περιβάλλον εργαλεία θα είναι τεράστια, δεδομένης της αναμενόμενης ζήτησης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT