Η Yutong Bus προσωρινός ανάδοχος για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

Η Yutong Bus προσωρινός ανάδοχος για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

Η τιμή που προσέφερε η κινεζική εταιρεία είναι 440.720 ευρώ πλέον ΦΠΑ για κάθε λεωφορείο

1' 46" χρόνος ανάγνωσης

Προχωράει ο διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παρά την απόσυρση ορισμένων ευρωπαϊκών εταιρειών σε τμήματα του διαγωνισμού, με το υπουργείο Μεταφορών να προβαίνει στην ανακήρυξη της κινεζικής εταιρείας Yutong Bus ως προσωρινού αναδόχου για το τμήμα που αφορά την προμήθεια ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων (τμήμα 5). Ειδικότερα, η Yutong Bus που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον όμιλο Κοπελούζου θα προχωρήσει στην προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και των παρελκομένων τους. Η εταιρεία ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος με προσφερόμενη τιμή 440.720 ευρώ πλέον ΦΠΑ για κάθε λεωφορείο, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στο ποσό των 110,8 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβάνονται και οι φορτιστές) πλέον ΦΠΑ. Σε εκκρεμότητα παραμένουν δύο ακόμη διαγωνισμοί για την προμήθεια συνολικά 650 λεωφορείων.

Ο ευρύτερος διαγωνισμός που έχει ξεκινήσει ήδη από το 2021, έχει «σπάσει» σε 5 τμήματα λόγω του μεγάλου αριθμού οχημάτων, ενώ έχει περάσει από αρκετές περιπέτειες, ματαιώσεις καθώς και προσφυγές από τους συμμετέχοντες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο μήνα ανακηρύχθηκε η ιταλογαλλική Iveco ως προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα του διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18 μέτρων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), ενώ προσφάτως το τοπίο έγινε πιο ξεκάθαρο, μετά τον αποκλεισμό τριών εταιρειών από τμήματα του διαγωνισμού λόγω της ανόδου του κόστους παραγωγής των λεωφορείων και της συνεπακόλουθης μη ανανέωσης της οικονομικής τους προσφοράς. Ετσι, η ισπανική Irizar που εκπροσωπείται από τον όμιλο Σαρακάκη αποσύρθηκε από το τμήμα του διαγωνισμού για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ είχε προηγηθεί και ο αποκλεισμός της κινεζικής BYD επειδή ο φάκελος της προσφοράς της είχε κριθεί ανεπαρκής. Οπως έχει γράψει και η «Κ», η BYD υπέβαλε ένσταση στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία ωστόσο φέρεται να έχει απορρίψει την ένσταση αφήνοντάς την εκτός διαγωνισμού. Από τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο ένας αφορά την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), με την Industria Italiana Autobus να συμμετέχει στον σχετικό διαγωνισμό ύστερα από την αποχώρηση της Iveco, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει και η προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομία 135 χλμ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT