Μεγάλες επενδύσεις στη νέα γενιά ηλεκτρικών μπαταριών από ΗΠΑ

Μεγάλες επενδύσεις στη νέα γενιά ηλεκτρικών μπαταριών από ΗΠΑ

Με ενισχύσεις πολλών δισ. επιδιώκουν να καταστούν υπερδύναμη στον κλάδο

2' 51" χρόνος ανάγνωσης

Tην ώρα που κολοσσοί στον κλάδο της τεχνολογίας προχωρούν σε χιλιάδες απολύσεις στις ΗΠΑ, η κυβέρνηση Μπάιντεν φαίνεται έτοιμη να προωθήσει την πράσινη ενέργεια ως τεράστια επιχειρηματική και βιομηχανική ευκαιρία. Ετσι, προχωρά στη διοχέτευση μεγάλου όγκου κεφαλαίων για τη στήριξη εταιρειών που παράγουν ηλεκτρικές μπαταρίες και ηλεκτρικά οχήματα, προκειμένου οι ΗΠΑ να καταστούν υπερδύναμη και να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος της Κίνας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, τα ποσά των 370 δισ. δολ. για επενδύσεις στον κλάδο της καθαρής ενέργειας τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο Inflation Reduction Act και τα επιπλέον δισεκατομμύρια του προγράμματος για τις υποδομές και την απασχόληση, Infrastructure Investment and Jobs Act, αναμένεται να αξιοποιηθούν για την αναπτυξιακή προοπτική των εταιρειών οι οποίες κατασκευάζουν τις μπαταρίες λιθίου. Παράλληλα, τα κεφάλαια θα κατευθυνθούν και σε νέας γενιάς επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στη συγκεκριμένη αγορά.

Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Lyten, η οποία δραστηριοποιείται ως startup στη Silicon Valley εδώ και 8 χρόνια. Το βασικότερο και πιο επαναστατικό προϊόν της εταιρείας είναι ένα υποπροϊόν γραφενίου το οποίο θα βελτιώσει την ενεργειακή αποδοτικότητα και ασφάλεια των μπαταριών λιθίου-θείου και θα υπερτερεί των τεχνολογιών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Το θείο είναι ευρέως διαθέσιμο και φθηνό. «Είναι κυριολεκτικά φθηνότερο και από το χώμα», λέει στο Bloomberg ο Τζορτζ Λιντλ, διευθυντής κυβερνητικών προγραμμάτων της Lyten, κατά τη διάρκεια περιήγησης στις εγκαταστάσεις έκτασης άνω των 5 στρεμμάτων στο Σαν Χοσέ στην Καλιφόρνια. «Η χρήση του θα βοηθήσει στη μείωση της εξάρτησης από μέταλλα, όπως κοβάλτιο, νικέλιο και μαγγάνιο» επισημαίνει. Η Lyten έχει συγκεντρώσει πάνω από 200 εκατ. δολ. σε επενδύσεις, ενώ απασχολεί 230 εργαζομένους, σύμφωνα με τον συνιδρυτή και CEO της εταιρείας Νταν Κουκ. Η προσπάθεια δημιουργίας μπαταριών λιθίου-θείου έχει, όμως, αρκετά εμπόδια τα οποία πρέπει να ξεπεραστούν. Δεδομένων των χημικών αντιδράσεων, οι κυψέλες των μπαταριών έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής, την οποία η Lyten εκτιμά πως μπορεί να επεκτείνει μέσω της χρήσης γραφενίου. Η εταιρεία έχει κατοχυρώσει πατέντες για τη χρήση, τον σχεδιασμό και την κατασκευή του τρισδιάστατου γραφενίου.

Εταιρεία στη Silicon Valley προωθεί λύσεις με τη χρήση θείου, που θεωρείται φθηνότερο και από το χώμα.

Οι ανταγωνιστές της τεχνολογίας της Lyten σε ό,τι αφορά τη νέα γενιά ηλεκτρικών μπαταριών περιλαμβάνουν τις μπαταρίες solid-state τις οποίες μελετούν η Quantumscape και η Solid Power, εταιρείες που έχουν αντλήσει κεφάλαια 1,2 δισ. δολ. και 382 εκατ. δολ. αντίστοιχα. Σύμφωνα με το Bloomberg, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων Nissan, BMW και Volkswagen έχουν δεσμευτεί πως θα κατασκευάσουν νέα οχήματα με solid-state μπαταρίες μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.

Στο μεταξύ, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν επίσης κινήσει το ενδιαφέρον δύο εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστών μπαταριών του κόσμου. Η CATL ανακοίνωσε τη μαζική κατασκευή τους φέτος, ενώ η BYD θα συμπεριλάβει τις μπαταρίες στα οχήματά της. «Η κατασκευή μπαταριών έχει την πολυπλοκότητα των ημιαγωγών, τα περιθώρια κερδοφορίας των αυτοκινητοβιομηχανιών και την παραγωγική ικανότητα των βιομηχανιών παραγωγής χαρτιού», τόνισε ο σχεδιαστής κυψελών μπαταριών της εταιρείας, Τζέφρι Μπελ. Εκτός από την επίλυση των επιστημονικών προβλημάτων, νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Lyten προσπαθούν να βρουν τοποθεσίες στις οποίες θα μπορέσουν να παράγουν τις νέες τους μπαταρίες, ενώ καλούνται να αγοράσουν ειδικά μηχανήματα αλλά και πολλές πρώτες ύλες, προσλαμβάνοντας παράλληλα νέους εργαζομένους.

Η αμερικανική κυβέρνηση από την πλευρά της είναι πρόθυμη να χορηγήσει πολλά δισ. δολάρια προκειμένου οι εταιρείες να αντιμετωπίσουν αυτές τις δυσκολίες. Οι ΗΠΑ ενέκριναν επιχορηγήσεις 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο, που συνδέονται με τον διακομματικό νόμο για τις υποδομές, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT