Αυξήθηκαν οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 34% σε ετήσια βάση

1' 57" χρόνος ανάγνωσης

Χαράς ευαγγέλια για τις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων είναι οι τελευταίες ειδήσεις, οι οποίες αφορούν τις πωλήσεις στη Γηραιά Ηπειρο. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 12%, φθάνοντας τα 902.775 οχήματα, με την αρωγή των δυναμικών αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας, καθώς και τη βελτίωση λειτουργίας των αλυσίδων εφοδιασμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 34%, ήτοι κατά περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τύπο συστήματος μετάδοσης κίνησης που εγκαθίσταται στα αυτοκίνητα. Επ’ αυτού θα πρέπει να επισημανθεί πως επικρατεί μεγάλη αναστάτωση εντός Ε.Ε., η οποία αρχικά είχε θέσει όριο το 2035, οπότε και θα έπαυαν εντελώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτοί θεωρούνται ιδιαζόντως ρυπογόνοι και οι εκπομπές τους υπεύθυνες για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά τον τελευταίο καιρό και ειδικά μετά την ενεργειακή κρίση διατυπώνονται ενστάσεις. Μεγάλες χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Γερμανία αλλά και η Τσεχία, ζητούν ένα είδος εξαίρεσης, ώστε να καταστεί δυνατόν να πωλούνται και μετά το 2035 αυτοκίνητα με τέτοιους κινητήρες μεν, αλλά με ουδέτερα καύσιμα, τα οποία δεν θα βλάπτουν το περιβάλλον. Σύμφωνα με το Reuters,, η Κομισιόν κατήρτισε προσχέδιο πρότασης, που θα δίνει τη δυνατότητα να συνεχιστεί η προώθηση στην αγορά νέων αμαξιών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπό τον όρο πως θα χρησιμοποιούνται τα περιβαλλοντικά ουδέτερα καύσιμα, που αποκαλούνται και συνθετικά. Αντιθέτως η Ισπανία και η Γαλλία, αν κι αυτές συνιστούν χώρες με ισχυρό τον κλάδο του αυτοκινήτου, παραμένουν αμετακίνητες στην αρχική απόφαση. Το προσχέδιο της Κομισιόν αποσκοπεί να αρθεί η τεταμμένη κατάσταση με τη Γερμανία, δημιουργώντας νέα εξ ολοκλήρου κατηγορία οχημάτων.

Πέραν τούτου, συνολικά για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γηραιά Ηπειρο οι συνθήκες έχουν σχετικώς βελτιωθεί. Οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων απασχολούν ολοένα και λιγότερο, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού, την επιβράδυνση των οικονομιών και την έξαρση του πληθωρισμού. Πάντως, τα βιβλία παραγγελιών παραμένουν γεμάτα προς το παρόν, αλλά οι εταιρείες γίνονται όλο και πιο απαισιόδοξες για τις προοπτικές, όπως κατέδειξε έρευνα μεταξύ Γερμανών κατασκευαστών νωρίτερα αυτόν τον μήνα. «Οι περιορισμοί στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν υποχωρήσει, αν και η σύσφιγξη των προϋπολογισμών των καταναλωτών αποτελεί κίνδυνο για την τιμολόγηση και την ανάκαμψη των πωλήσεων αυτοκινήτων», έγραψαν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence, Τζίλιαν Ντέιβις και Μάικλ Ντιν, οι οποίοι αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 5% φέτος με βάση τη μειωμένη ζήτηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT