Ανοδικά κινούνται οι πωλήσεις του ομίλου καταναλωτικών προϊόντων (καλλυντικά, αντηλιακά, προϊόντα περιποίησης κ.ά.) Σαράντη και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε συνέχεια και της θετικής επίδοσης που κατέγραψε την προηγούμενη χρονιά στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Παράλληλα, στο ραντάρ του βρίσκεται νέα εξαγορά από την περιοχή της Ρουμανίας. Ετσι, όπως ανέφερε ο Κώστας Ροζακέας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και CFO του ομίλου, στο πλαίσιο του conference call για τα αποτελέσματα της χρήσης του 2022, οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 24% (nominal growth) το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με τα περιθώρια κέρδους (ebit) να σημειώνουν καλύτερες επιδόσεις λόγω και της σταθεροποίησης του κόστους των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας το τελευταίο διάστημα.
Αν αφαιρεθούν οι εποχικές πωλήσεις των προϊόντων για το Πάσχα, που έχουν ξεκινήσει φέτος νωρίτερα, τότε το ποσοστό της αύξησης των πωλήσεων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι αγγίζει το 18%. Πρόκειται για αύξηση που συνδέεται με την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς του ομίλου Σαράντη και αφορά κυρίως τον όγκο πωλήσεων των προϊόντων, δεδομένου πως δεν σημειώθηκαν μεγάλες ανατιμήσεις αυτό το διάστημα.
Οι καλύτερες αγορές για τον όμιλο είναι οι Ελλάδα, Ρουμανία, Πολωνία και Τσεχία, με τον κ. Ροζακέα να επισημαίνει πως παρά τις επιπτώσεις του πολέμου η Ουκρανία έχει επίσης καλές επιδόσεις. Υπενθυμίζεται πως η δραστηριότητα της Ergopack, θυγατρικής του ομίλου στην Ουκρανία, ανέστειλε για 1,5 μήνα τη λειτουργία της κατά την προηγούμενη χρονιά λόγω της ρωσική εισβολής στη χώρα. Σε αναμονή βρίσκεται ο όμιλος για την έγκριση της εξαγοράς της Stella Pack, πολωνικής εταιρείας που παράγει προϊόντα οικιακής χρήσης, από τις αρχές ανταγωνισμού, διαδικασία που μπορεί να ολοκληρωθεί σε 1-1,5 μήνα, ενώ έχουν αρχίσει εκ νέου οι συζητήσεις για την εξαγορά εταιρείας που δραστηριοποιείται σε αντίστοιχο κλάδο στην Ρουμανία. Αυτές είχαν «παγώσει» διότι εκκρεμούσε η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack, με τη διοίκηση να μην αποκλείει το ενδεχόμενο να υπάρξουν νέα σε 4-6 μήνες από τώρα.
Ελεύθερος να συνεργαστεί με ανταγωνιστές της Estee Lauder αναπτύσσοντας συνεργασίες αντιπροσώπευσης προϊόντων είναι ο όμιλος, μετά την πώληση του 49% της συμμετοχής του στην κοινοπραξία με την Estee Lauder, ΕLCA Cosmetics. Υπενθυμίζεται πως οι πωλήσεις του ομίλου το 2022 ανήλθαν στα 445 εκατ. ευρώ από 406,3 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 9,6% τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων, ενώ σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, αυτή πιέστηκε την περυσινή χρονιά. Το μεικτό κέρδος σημείωσε αύξηση 5,8% στα 151,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA μειώθηκαν κατά 4,9% στα 45,5 εκατ. ευρώ.