Νέος παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών πατινιών

Νέος παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών πατινιών

Από τη Θεσσαλονίκη ξεκινάει η Hop – Προβληματισμός για το μέλλον του μέσου μετακίνησης μετά την απαγόρευση ενοικίασής του στο Παρίσι

2' 38" χρόνος ανάγνωσης

Την ώρα που οι κάτοικοι του Παρισιού τάχθηκαν σε δημοψήφισμα υπέρ της απαγόρευσης ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών στην πόλη, προκαλώντας έτσι πλήγμα στις εταιρείες που τα διαχειρίζονται και δημιουργώντας ερωτήματα για το μέλλον του συγκεκριμένου μέσου μετακίνησης, νέοι παίκτες επιχειρούν δειλά δειλά να μπουν στην ελληνική αγορά, σε μια αγορά που ομολογουμένως τα εν λόγω μοντέλα δεν έχουν μακροημερεύσει. Στο μεταξύ, η RideMovi, η οποία ενοικιάζει ηλεκτρικά ποδήλατα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσω της εφαρμογής Free Now (πρώην Βeat), τα επανέφερε πιλοτικά στο Μαρούσι και στην Κηφισιά, λίγο καιρό μετά την αναστολή λειτουργίας της υπηρεσίας στην πρωτεύουσα λόγω κλοπών και βανδαλισμών.

«Η απόφαση των κατοίκων του Παρισιού δεν αποτελεί καλό νέο για το μέλλον των ηλεκτρικών πατινιών στις ευρωπαϊκές πόλεις. Πρόκειται για αρνητική εξέλιξη», σχολιάζει στην «Κ» ο Παναγιώτης Τζούρας, συγκοινωνιολόγος-μηχανικός και χρήστης υπηρεσιών μικροκινητικότητας, επισημαίνοντας παράλληλα πως οι Ολλανδοί έχουν λύσει το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας με τη χρήση του παραδοσιακού ποδηλάτου παρά με το μοντέλο των dockless (ενοικίασης) πατινιών. Ωστόσο, η Ελλάδα κάνει και εδώ τη διαφορά, αφού προχθές η τουρκική Hop, που έχει παρουσία σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Τουρκία, Μαυροβούνιο) και 20 πόλεις, ανακοίνωσε πως τοποθέτησε τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια της στη Θεσσαλονίκη, γεγονός που σηματοδοτεί την έναρξη λειτουργίας της στη χώρα μας.

«Η Hop ξεκίνησε τοποθετώντας 25 ηλεκτρικά πατίνια σε σημεία που μας επιτρέπει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, προκειμένου σε πρώτη φάση να δούμε πώς δουλεύει το μοντέλο. Ωστόσο έχουμε εισαγάγει από την Τουρκία πάνω από 5.000 πατίνια για να τα αξιοποιήσουμε στην πόλη», εξηγεί στην «Κ» ο Γεώργιος Καρράς, διευθύνων σύμβουλος της Hop Greece Technology, συμπληρώνοντας πως επόμενος σταθμός θα είναι η Αθήνα αλλά και πόλεις στη Θεσσαλία, όπως τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα, που είναι μυημένες στη μικροκινητικότητα.

Σε ό,τι αφορά τις κλοπές και τους βανδαλισμούς, ο ίδιος σχολιάζει πως πράγματι τον πρώτο καιρό λειτουργίας αντίστοιχων εταιρειών στην Ελλάδα οι Αρχές ανέσυραν στόλο πατινιών από τον βυθό του Θερμαϊκού, ωστόσο εκτιμά πως αυτά τα φαινόμενα έχουν περιοριστεί. «Επειδή η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει τέτοια περιστατικά και σε άλλες χώρες, έχει αναπτύξει μια εφαρμογή που λειτουργεί αποτρεπτικά ως προς την κακή χρήση του πατινιού».

Η Hop χρεώνει τον χρήστη 1 ευρώ για το ξεκλείδωμα του πατινιού και 0,20 ευρώ για κάθε λεπτό χρήσης, με τον κ. Καρρά να διευκρινίζει πως το συγκεκριμένο μέσο είναι ιδανικό για μικρές αποστάσεις –έως περίπου 3 χλμ.– λειτουργώντας ως «συμπλήρωμα» των μέσων μεταφοράς. Στο παρελθόν, εταιρείες όπως η αμερικανική Lime και έπειτα η Hive είχαν εισέλθει στην ελληνική αγορά, ωστόσο αποσύρθηκαν λόγω τόσο της πανδημίας και της απουσίας νομικού πλαισίου όσο και των προβλημάτων που σχετίζονταν με τη λειτουργία τους. Χρήστες τέτοιων υπηρεσιών αναφέρουν στην «Κ» πως η ζήτηση στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από τους τουρίστες παρά από τον τοπικό πληθυσμό, δεδομένου ότι το κόστος ενοικίασης είναι ασύμφορο.

Πηγές της Free Now λένε πως στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ζήτηση για τέτοιες υπηρεσίες και ότι πραγματοποιούνται 500 διαδρομές την ημέρα με τα ποδήλατα της RideMovi, ενώ ο ήλιος και ο τουρισμός αποτελούν μεγάλο πλεονέκτημα για την άνθηση τέτοιων υπηρεσιών στην Ελλάδα. Στο μεταξύ, το υπουργείο μεταφορών ανάρτησε χθες στην ιστοσελίδα του τον οδηγό δημόσιας πολιτικής για το ποδήλατο, που περιλαμβάνει ενέργειες για την αύξηση της χρήσης του έως το 2030.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT