Κύμα διαμαρτυριών για τον τραπεζικό κλάδο στη Γερμανία

Κύμα διαμαρτυριών για τον τραπεζικό κλάδο στη Γερμανία

Απότομη αύξηση των καταγγελιών για την ποιότητα στην παροχή τραπεζικών υπηρεσιών τα τελευταία τέσσερα χρόνια

1' 51" χρόνος ανάγνωσης

Οι διαμαρτυρίες και καταγγελίες καταναλωτών για τις τράπεζες, καθώς και άλλες εταιρείες του χρηματοπιστωτικού κλάδου στη Γερμανία, αυξήθηκαν κατά ένα πέμπτο πέρυσι, όπως αποτυπώνουν τα επίσημα στοιχεία. Οι δε αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές καταβάλλουν κάθε τι δυνατόν για να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη στον κλάδο. Η BaFin, ο εποπτικός φορέας της χώρας για τα χρηματοοικονομικά, έχει επιδείξει ακόμη μεγαλύτερη προσοχή στην προστασία των καταναλωτών και των καταναλωτριών, ιδίως μετά το μεγάλο λογιστικό σκάνδαλο της κατάρρευσης της Wirecard, της εταιρείας ηλεκτρονικών πληρωμών. Κατά το 2022 η εποπτική Αρχή έλαβε 15.000 καταγγελίες για τράπεζες και άλλους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ενώ είχαν φθάσει τις 12.500 το 2021 – πάντως, οι διαμαρτυρίες και οι καταγγελίες στη Γερμανία για την ποιότητα στην παροχή τραπεζικών υπηρεσιών τα τελευταία τέσσερα χρόνια αυξάνονται απότομα.

Μεταξύ των προβλημάτων που αναφέρονται από το καταναλωτικό κοινό, είναι και οι καθυστερήσεις στη διαδικασία κλεισίματος λογαριασμών, οι αλλαγές στους όρους και στις προϋποθέσεις των υπηρεσιών, καθώς και η συρρίκνωση του αριθμού των υποκαταστημάτων στα τραπεζικά δίκτυα, σύμφωνα με αξιωματούχους, στελέχη πιστωτικών ιδρυμάτων, αλλά και οργανώσεις υποστήριξης των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Τα στοιχεία, τα οποία αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς για πρώτη φορά, θα δημοσιοποιηθούν σε ετήσια έκθεση τον Μάιο. «Δεν μπορεί να τα πηγαίνουν καλά τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επειδή συμπεριφέρονται άσχημα στους πελάτες τους», δήλωσε ο Τσαν-Γιάε Γου, στέλεχος της BaFin, σε συνέντευξή του. Η Deutsche Kreditwirtschaft, ένας οργανισμός-ομπρέλα, του οποίου ο ρόλος είναι να ασκεί θεσμική πίεση για τους γερμανικούς χρηματοπιστωτικούς ομίλους, ανέφερε ότι οι τράπεζες είναι «σταθερότατες και εύρωστες» και η εμπιστοσύνη παραμένει «υψηλή» και «ανεπηρέαστη» από την πρόσφατη αναταραχή, που προέρχεται από την κατάρρευση των ομίλων στις ΗΠΑ και στην Ελβετία.

Ωστόσο, παρά τις διακηρύξεις, έρευνα του 2022 από το YouGov έδειξε ότι ο βαθμός εμπιστοσύνης στον χρηματοπιστωτικό τομέα της Γερμανίας, απαραίτητος για την προώθηση της ευρύτερης χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και την προσέλκυση κεφαλαίων για τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης, ήταν κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο, υστερώντας σε σύγκριση με τον Καναδά, την Αυστραλία και τις μεγάλες αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας. Οπως, τέλος, επισημαίνει ο Νίελς Ναουχόιζερ, συνήγορος των καταναλωτών στο νοτιοδυτικό κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης, «το γεγονός και μόνον ότι οι καταναλωτές μάς ρωτούν όλο και περισσότερο και ζητούν τη συμβουλή μας είναι επαρκής απόδειξη ότι δεν εμπιστεύονται πλήρως τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT