Σκάνδαλο με τις κάμερες των αυτοκινήτων της Tesla

Σκάνδαλο με τις κάμερες των αυτοκινήτων της Tesla

Υπάλληλοι της εταιρείας αντάλλασσαν βίντεο με τους κατόχους των οχημάτων

2' 35" χρόνος ανάγνωσης

Αν και ο καλιφορνέζικος κολοσσός ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla διαβεβαιώνει τους εκατομμύρια ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ότι το απόρρητό τους «είναι και θα είναι πάντα εξαιρετικά σημαντικό για εμάς», τα τελευταία στοιχεία αποδεικνύουν πως ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Οι κάμερες που ενσωματώνει στα οχήματα για να βοηθήσουν στην οδήγηση, σημειώνει στον ιστότοπό της, είναι «σχεδιασμένες από την αρχή για να προστατεύουν το απόρρητό σας». Κι όμως όπως φαίνεται σε σχετική έρευνα, που δημοσιεύει το Reuters και διεξήχθη την περίοδο από το 2019 έως το 2022, ορισμένοι εργαζόμενοί της μοιράστηκαν μεταξύ τους μέσω εσωτερικού εταιρικού δικτύου ιδιωτικά βίντεο και άλλες λήψεις, που κάθε άλλο παρά χρήσιμες ήταν για τον σχεδιασμό της αυτονομίας στην οδήγηση και την εκπαίδευση ανάλογου λογισμικού. Τα σχετικά ανέφεραν στο Reuters εννέα πρώην υπάλληλοι της Tesla, αποκαλύπτοντας πως το περιεχόμενο των βίντεο μπορεί να ήταν από ένα ατύχημα με ένα παιδί με ποδήλατο μέχρι ιδιωτικές ερωτικές στιγμές ανθρώπων ή και το ότι ένας άνδρας πλησιάζει ολόγυμνος ένα αμάξι.

Οι καταγραφές της κάμερας παραμένουν ανώνυμες και δεν συνδέονται με εσάς ή το όχημά σας, υποστηρίζει η Tesla, αλλά οι μαρτυρίες τη διαψεύδουν.

Ενα από τα προαναφερθέντα βίντεο προέρχεται από το 2021 και δείχνει οδηγό Tesla με πολύ μεγάλη ταχύτητα σε μια κατοικημένη περιοχή να χτυπάει ένα παιδί που έκανε ποδήλατο, σύμφωνα με άλλον πρώην υπάλληλο. Το παιδί τινάχτηκε προς μια κατεύθυνση, το ποδήλατο σε άλλη. Το βίντεο διαδόθηκε σαν αστραπή σε ένα γραφείο της Tesla στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνιας. Αλλες εικόνες ήταν οικόσιτα ζώα και αστείες πινακίδες, που οι υπάλληλοι έβαζαν μιμίδια διακοσμώντας τα με διασκεδαστικές λεζάντες ή σχόλια, πριν τις δημοσιεύσουν σε ιδιωτικές ομαδικές συνομιλίες. Βέβαια, στα περί προστασίας απορρήτου η αυτοκινητοβιομηχανία διαβεβαιώνει την πελατεία της ότι «οι καταγραφές της κάμερας παραμένουν ανώνυμες και δεν συνδέονται με εσάς ή το όχημά σας». Ωστόσο, επτά πρώην υπάλληλοι ανέφεραν στο Reuters ότι το υπολογιστικό πρόγραμμα που χρησιμοποιούσαν στη δουλειά τους θα μπορούσε να δείξει τη θέση των οχημάτων, οπότε ίσως αποκάλυπτε πού ζούσε το άτομο το οποίο κατείχε ένα Tesla. Επιπροσθέτως, κάποιες ηχογραφήσεις/βιντεοσκοπήσεις έγιναν με τα αυτοκίνητα σταθμευμένα ή κλειστά. Πριν από αρκετά χρόνια η Tesla θα λάμβανε εγγραφές βίντεο από τα οχήματά της ακόμη και όταν ήταν εκτός λειτουργίας, εάν συγκατένευαν οι ιδιοκτήτες, αλλά έκτοτε έπαψε να το κάνει.

Το υλικό του Reuters προήλθε έπειτα από επικοινωνία με 300 εργαζομένους, πρώην και νυν, της εταιρείας, εκ των οποίων λίγοι απάντησαν ανώνυμα σε ερωτήσεις. Πρώην υπάλληλος, δε, θεώρησε επιλήψιμη την κοινή χρήση εικόνων. Ωστόσο περιέγραψε μια λειτουργία που επέτρεπε στις διάφορες κατηγορίες δεδομένων οδήγησης να βλέπουν την τοποθεσία των οχημάτων στους χάρτες της Google. Ο Ντέιβιντ Τσόφνις, εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Ιδιωτικότητας και Κυβερνοασφάλειας στο Πανεπιστήμιο Νορθίστερν της Βοστώνης, χαρακτήρισε την κοινή χρήση ευαίσθητων βίντεο και εικόνων από υπαλλήλους της Tesla «ηθικά κατακριτέα», η οποία ενδεχομένως να οδηγούσε σε «παρέμβαση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ». Τέλος, ο Κάρλο Πιλτζ, δικηγόρος απορρήτου δεδομένων στη Γερμανία, τόνισε πως δύσκολα θα βρισκόταν νομική αιτιολόγηση βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων και απορρήτου για να κυκλοφορούν εσωτερικά οι βιντεοσκοπήσεις από κάμερες οχημάτων, όταν «δεν έχουν καμία σχέση με την παροχή ασφάλειας ή τη λειτουργικότητα» του συστήματος αυτόνομης οδήγησης της Tesla.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT