Στα 16,6 δισ. ο τζίρος της Motor Oil

Στα 968 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου, από 202 εκατ. ευρώ το 2021

2' 37" χρόνος ανάγνωσης

Αισιόδοξος ως προς τις προοπτικές της Motor Oil το 2023 εμφανίστηκε στους αναλυτές, κατά την παρουσίαση των εξαιρετικά ισχυρών αποτελεσμάτων της προηγούμενης χρονιάς, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Τζαννετάκης. Το περιβάλλον διύλισης παραμένει θετικό και τα περιθώρια διύλισης σε πολύ υψηλά επίπεδα, ο πληθωρισμός και το ενεργειακό κόστος υποχωρούν, είπε. Ερωτηθείς σχετικά προανήγγειλε υψηλό μέρισμα για τους μετόχους και το 2023, εάν οι αποδόσεις είναι αντίστοιχες με αυτές του 2022. Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην ερχόμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση διανομή μερίσματος για τη χρήση 2022 1,60 ευρώ ανά μετοχή, που είναι το υψηλότερο όλων των εποχών. Εχει ήδη καταβληθεί προμέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή από τον Νοέμβριο του 2022, ενώ το υπόλοιπο ποσό 1,2 ευρώ ανά μετοχή θα αναγνωριστεί στη χρήση του 2023.

Η Motor Oil Hellas το 2022 παρουσίασε αύξηση 62% στον κύκλο εργασιών, που διαμορφώθηκε στα 16,6 δισ. ευρώ έναντι 10,26 δισ. ευρώ το 2021. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στο 1,693 δισ. ευρώ από 490 εκατ. έναν χρόνο πριν, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 968 εκατ. ευρώ από 202 εκατ. ευρώ το 2021.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 1,628 δισ. ευρώ έναντι 379 εκατ. ευρώ το 2021 και η προσαρμοσμένη καθαρή κερδοφορία σε 917 εκατ. ευρώ από 115 εκατ. ευρώ το 2021. Οι επενδύσεις ανήλθαν σε 1,07 δισ. ευρώ από 428 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το καθαρό χρέος ανήλθε σε 1,763 δισ. ευρώ έναντι 1,450 δισ. ευρώ το 2021, με τις λειτουργικές χρηματορροές να ανέρχονται σε 1,152 δισ. ευρώ έναντι 281 εκατ. ευρώ το 2021.

Οι πωλήσεις εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας, ανήλθαν σε 84,96% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων.

Το μεικτό κέρδος της εταιρείας διαμορφώθηκε σε υψηλό επίπεδο επηρεαζόμενο θετικά από τα ιστορικά υψηλά περιθώρια διύλισης, σε συνδυασμό με την αύξηση του όγκου των βιομηχανικών πωλήσεων και τη θετική επίπτωση από την αποτίμηση των αποθεμάτων.

Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων της εταιρείας διαφαίνεται ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του διυλιστηρίου (οι πωλήσεις εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας, ανήλθαν για τη χρήση 2022 σε 84,96% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 85,42% την αντίστοιχη χρήση του 2021), καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε το 2022 σε 95,50% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 88,46% το 2021).

Ο κ. Τζαννετάκης παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα στους αναλυτές αναφέρθηκε και στις τρεις σημαντικές εξαγορές που πραγματοποίησε η Motor Oil μέσα στο 2022 και συγκεκριμένα στην εξαγορά της Anemos, μέσω της οποίας ενίσχυσε την παρουσία της στις ΑΠΕ, στην εξαγορά της Verd στην αγορά βιοκαυσίμων και της Thalis στην επεξεργασία αποβλήτων. Ειδική αναφορά έκανε στη συνεισφορά της Αnemos, σημειώνοντας ότι από τα 84 εκατ. ευρώ με τα οποία συνεισέφερε στα EBITDA η Μore, τα μισά προέρχονται από την Anemos, παρότι η εταιρεία ενοποιήθηκε για έναν μήνα (Δεκέμβριος 2022) και σε ποσοστό 75%.

Σε ό,τι αφορά τον τερματικό σταθμό LNG «Διώρυγα GAS», o κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι το περιβάλλον έχει αλλάξει και ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για να ληφθεί η επενδυτική απόφαση. «Δεν λέμε ότι δεν θα προχωρήσουμε, αλλά ότι ακόμη κοιτάμε πολλές λεπτομέρειες», είπε. Σχετικά με τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή, τόνισε ότι ολοκληρώθηκε η συμφωνία του project finance και προχωράει κανονικά βάσει του αρχικού σχεδιασμού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT