Σημαντικά οφέλη από την επιταχυνόμενη ψηφιοποίηση υπηρεσιών και λειτουργιών μπορούν να αποκομίσουν σήμερα οι τράπεζες. Ο εις βάθος ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να οδηγήσει τον χρηματοπιστωτικό τομέα σε εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους, που κυμαίνεται από 20% έως 40% σε επιλεγμένες διαδικασίες (συμπεριλαμβανομένου και του κόστους του προσωπικού). Τα σχετικά καταγράφονται σε τελευταία μελέτη της Boston Consulting Group (BCG). Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μπορούν να επιστρατεύσουν σήμερα τέσσερα βασικά μέσα θωράκισης, προκειμένου όχι μόνο να επιβιώσουν σε ένα περιβάλλον υψηλής πίεσης λόγω ανοδικού πληθωρισμού, αλλά και να διασφαλίσουν την επιχειρησιακή τους αριστεία, όσο και την οργανική δημιουργία νέων κεφαλαίων στην καινούργια αυτή πραγματικότητα.
Οι πυλώνες αυτοί είναι η απλοποίηση των διαδικασιών και της οργάνωσης με χρήση μεθόδων όπως η μηδενική βάση προϋπολογισμού, η επιταχυνόμενη ψηφιοποίηση τόσο των διεπαφών με τους πελάτες και τους υπαλλήλους, όσο και των υποδομών πληροφορικής, τα ευέλικτα μοντέλα παροχής υπηρεσιών και η αποτελεσματική διαχείριση των προμηθευτών.
Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αντιμετωπίζουν και πάλι μια περίοδο μεταβλητότητας και σημαντικών προκλήσεων, εκτιμά έκθεση της Boston Consulting Group.
Αναφέρεται ακόμα στο κείμενο πως, παρά το γεγονός ότι οι τράπεζες πέρασαν μία περίοδο με ενισχυμένη την κερδοφορία τους λόγω υψηλών επιτοκίων, οι επόμενοι μήνες προβλέπεται να φέρουν νέες προκλήσεις, διότι οι πρόσφατες τάσεις αναμένεται να αναστραφούν. «Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αντιμετωπίζουν και πάλι μια περίοδο μεταβλητότητας και σημαντικών προκλήσεων, όπως απέδειξε η χρεοκοπία της Silicon Valley Bank και η διάδοση των προβλημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά με την κρίση ρευστότητας στην Credit Suisse», σχολιάζουν οι συντάκτες της σχετικής έκθεσης. Ακόμα αποφαίνονται ότι η νέα πραγματικότητα δημιουργεί ευκαιρίες για τις τράπεζες να χρησιμοποιήσουν ένα νέο οπλοστάσιο, αξιοποιώντας τις σύγχρονες ψηφιακές τάσεις. Τάσεις, που σχετίζονται με την αλλαγή του χαρακτήρα της παγκοσμιοποίησης, τη βελτίωση της ποιότητας της τεχνητής νοημοσύνης (AI), τη μεταβολή των προσδοκιών των εργαζομένων ως προς τα υβριδικά μοντέλα εργασίας και τις ευκαιρίες για να υπάρξει αντίκτυπος στην εφοδιαστική αλυσίδα, που μπορούν να μειώσουν το κόστος, με την εισαγωγή μοντέλων υπεργολαβίας ή υπεργολαβίας σε κοντινή απόσταση. Τέλος, οι συντάκτες της έκθεσης διαπιστώνουν πως τα τελευταία δέκα χρόνια το καθεστώς χαμηλών επιτοκίων ασκούσε συνεχή πίεση στα περιθώρια κέρδους, με αποτέλεσμα πολλές τράπεζες να επιβραδύνουν σταδιακά την προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού τους, έχοντας προηγηθεί ένας συνεχής αγώνας για μείωση εξόδων.