Tα δημητριακά… έσωσαν την Airbnb

Πώς μια ιδέα των ιδρυτών της εταιρείας κατάφερε να προσελκύσει τον πρώτο τους χρηματοδότη και να τους «ξελασπώσει» οικονομικά στα πρώτα τους βήματα

2' 8" χρόνος ανάγνωσης

Μερικοί επιχειρηματίες εξασφαλίζουν επενδύσεις στην πρώτη φάση εκκίνησης της δραστηριότητάς τους με καλά οργανωμένες παρουσιάσεις και PowerPoint με σχετικά σλάιντ και διαγράμματα. Ο Μπράιαν Τσέσκι, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας διασύνδεσης επισκεπτών και ιδιοκτητών διαμερισμάτων της Airbnb, και οι άλλοι δύο συνιδρυτές της, το έκαναν με κουτιά δημητριακών αξίας 40 δολαρίων. Οταν ο Τσέσκι και οι Τζόε Γκέμπια και Νάθαν Μπλιτσάρζικ, συγκεκριμένα, ίδρυσαν την εταιρεία το 2008, οι επενδυτές ήταν επιφυλακτικοί με την ιδέα ότι οι άνθρωποι θα προσκαλούσαν αγνώστους στο σπίτι τους για διανυκτερεύσεις. Η εταιρεία απορρίφθηκε από τον κόσμο των παραγόντων των καινοτομικών κεφαλαίων και το τρίο στράφηκε σε άλλους τρόπους για τη συγκέντρωση πόρων, είπε ο Τσέσκι και αναφέρει σε δημοσίευμά του το ενημερωτικό δίκτυο του CNBC και το moneyreview.gr. Το 2008 το συνέδριο των Δημοκρατικών στο Ντένβερ, που έσπασε το ρεκόρ του μεγαλύτερου πολιτικού συνεδρίου όλων των εποχών, αποτέλεσε τη μεγάλη ευκαιρία της Airbnb. Εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα των ΗΠΑ, όπως το NBC και το CBS, παρουσίαζαν την άγνωστη νεοφυή εταιρεία, η οποία είχε αναλάβει να φιλοξενήσει και να κοιμίσει τους συνέδρους.

Ομως, η ζωή των προναφερθέντων δεν ήταν καθόλου εύκολη. Παρά την επιτυχία τους στο συνέδριο, οι ιδρυτές της Airbnb αδυνατούσαν να συντηρήσουν το ενδιαφέρον για τον ιστότοπό τους. Και εν τω μεταξύ, είχαν συσσωρεύσει χρέη 40.000 δολαρίων. Καθισμένοι στο τραπέζι της κουζίνας τους, μια μέρα, σκέφτηκαν μία ιδέα που θα τους βοηθούσε να ξεχρεώσουν και θα λειτουργούσε σαν διαφήμιση για την Airbnb.

Οι Τσέσκι και Γκέμπια, που πρόσφατα είχαν αποφοιτήσει από τη Σχολή Σχεδίου του Ροντ Αϊλαντ, σχεδίασαν δύο κουτιά δημητριακών που «έπαιζαν» με τη μεγάλη πολιτική κόντρα της εποχής. «Ομπάμα Ος, τα δημητριακά της αλλαγής» και «Κάπτεν Μακέινς, ένας ανυπότακτος σε κάθε κουτί», έγραφαν τα δύο κουτιά. Αρχικά, η Airbnb έστειλε τα δημητριακά της σε εκατοντάδες μπλόγκερ τεχνολογίας, ελπίζοντας ότι κάποιοι από αυτούς θα έγραφαν για την ιστορία της. Και μετά, άρχισε να τα πουλάει αντί 40 δολαρίων το κουτί. Οπως ήταν αναμενόμενο, τα Ομπάμα Ος ξεπούλησαν, ενώ τα άλλα έμειναν στα αζήτητα. Ετσι, οι νεαροί επιχειρηματίες κατάφεραν να συγκεντρώσουν 30.000 δολάρια, ενώ τους έμειναν και 300 κουτιά δημητριακών, τα οποία έφαγαν τους επόμενους μήνες, καθώς ήταν άφραγκοι. Αυτή η τακτική τράβηξε την προσοχή τουλάχιστον ενός επενδυτή, ο οποίος τους έκανε μία προσφορά ειδικά λόγω των δημητριακών.

«Αν μπορείτε να πείσετε τους ανθρώπους να πληρώσουν 40 δολάρια για κουτιά δημητριακών 4 δολαρίων, ίσως, απλώς ίσως, να μπορέσετε να πείσετε αγνώστους να ζήσουν μεταξύ τους», τους είπε ο επενδυτής, ο οποίος τους έδωσε 20.000 δολάρια για το 6% της εταιρείας τους, μερίδιο το οποίο σήμερα, ούτε λίγο ούτε πολύ, αποτιμάται στα 75 δισ. δολάρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT