Μειωμένη ζήτηση στην κλωστοϋφαντουργία

Μειωμένη ζήτηση στην κλωστοϋφαντουργία

Ο υψηλός πληθωρισμός αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και περιορίζει τις εξαγωγές βαμβακερού νήματος

1' 57" χρόνος ανάγνωσης

Αντιμέτωπες με το ενεργειακό κόστος αλλά και με τη μείωση της ζήτησης για είδη ένδυσης από τις ευρωπαϊκές αγορές έρχονται εταιρείες του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας, καθώς ο πληθωρισμός ροκανίζει τα εισοδήματα και αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. «Περιμένουμε μία δύσκολη χρονιά λόγω του πληθωρισμού. Γενικότερα, υπάρχει μειωμένη ζήτηση για είδη κλωστοϋφαντουργίας, κάτι που αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο», λέει στην «Κ» η διοίκηση της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου, εισηγμένη εταιρεία που προσφάτως ολοκλήρωσε επενδυτικό σχέδιο ύψους περίπου 5,5 εκατ. ευρώ με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικής της. «Η επένδυση ολοκληρώθηκε, πλέον έχουμε μεγαλύτερη παραγωγή, όμως η ζήτηση έχει μειωθεί», αναφέρει, μιλώντας για την πορεία των παραγγελιών του τελικού προϊόντος της, δηλαδή του βαμβακερού νήματος, σε ευρωπαϊκές αγορές όπως, για παράδειγμα, η Γερμανία και η Ιταλία.

Μετά το τέλος της πανδημίας, η ζήτηση για το προϊόν εκτοξεύθηκε, ωστόσο από τα μέσα του 2022 η καμπύλη κινείται προς τα κάτω. «Εμείς απευθυνόμαστε στον μέσο Ευρωπαίο πολίτη, γι’ αυτό και η επίδραση του πληθωρισμού στην αγοραστική του δύναμη μας επηρεάζει».

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2023, το 57% των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει πως ανησυχεί πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, με τους Ελληνες να εμφανίζονται λίγο πιο αισιόδοξοι (56%) σε σύγκριση με την Ιταλία (71%) και την Ισπανία (73%). Ωστόσο, ένας στους δύο καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσε πως αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, με το 12% να βασίζεται στα επιδόματα για να μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά.

Οπως αναφέρουν οι δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εισηγμένης για το 2022, το δεύτερο εξάμηνο του 2021 ολοκληρώθηκε η υλοποίηση του πλάνου, ενώ παράλληλα η εταιρεία επέκτεινε και την εκκοκκιστική της δραστηριότητα μέσω της μακροχρόνιας μίσθωσης της εκκοκκιστικής μονάδας της Α.Σ. Ναυπακτίας – Η Ενωση, στο Νεοχώρι Μεσολογγίου. «Αυτό που παράγεται στο εκκοκκιστήριο είναι η πρώτη ύλη για το κλωστήριο στη Ναύπακτο», εξηγούν πηγές της διοίκησης. Ωστόσο η εκτίναξη του κόστους ενέργειας, σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση για είδη ένδυσης, έχει οδηγήσει στη μείωση του περιθωρίου κέρδους και στην αύξηση των αποθεμάτων, «η ρευστοποίηση των οποίων γίνεται αργά και σε αρκετές περιπτώσεις σε τιμές χαμηλότερες του κόστους», αναφέρουν οι οικονομικές καταστάσεις.

Παρά τις προκλήσεις, ο όμιλος πέρυσι έκλεισε με έσοδα 16,3 εκατ. ευρώ από 13,5 εκατ. ευρώ (+20,75%), η κερδοφορία όμως πιέστηκε, με τα ΕΒΙΤDA να ανέρχονται σε 1,8 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου από 2,1 εκατ. ευρώ το 2021 (-14,2%).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT