Χρηματοδότηση οδικών έργων σε Μεσσηνία και Κρήτη από Alpha Βank

Χρηματοδότηση οδικών έργων σε Μεσσηνία και Κρήτη από Alpha Βank

1' 39" χρόνος ανάγνωσης

Την ηγετική θέση της στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με χρηματοδοτήσεις ύψους άνω του 1,5 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, επιβεβαιώνει ο ρόλος της Alpha Bank ως συντονιστή κύριου αναδόχου σε δύο έργα-ορόσημα για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου της χώρας. Πρόκειται για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), τμήμα Χερσονήσου – Νεάπολης και τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στη Μεσσηνία. Οπως ανακοίνωσε η τράπεζα, η Alpha Bank, από κοινού με άλλες τράπεζες, αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση των δύο έργων συνολικού ύψους 465 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά τόσο στην ασφάλεια όσο και στη μείωση του κόστους των μεταφορών.

Συγκεκριμένα, η τράπεζα προχώρησε στη χρηματοδότηση ύψους 225 εκατ. ευρώ του τμήματος Χερσονήσου – Νεάπολης του Αυτοκινητοδρόμου 90 (Α90), γνωστού και ως Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με ποσοστό 50% από κοινού με την Eurobank (50%), αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του συντονιστή κύριου αναδόχου. Το έργο, μήκους 22,5 χιλιομέτρων και συνολικού κόστους άνω των 285 εκατ. ευρώ, εκτείνεται μεταξύ των κωμοπόλεων Χερσονήσου Ηρακλείου και Νεάπολης Λασιθίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. Ο ΒΟΑΚ, συνολικού μήκους άνω των 300 χιλιομέτρων, θα ενισχύσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στην Κρήτη, ενώ έχει και σοβαρό αναπτυξιακό αποτύπωμα, διευκολύνοντας την τουριστική κίνηση και μειώνοντας παράλληλα το κόστος των μεταφορών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, το έργο θα φέρει αύξηση της απασχόλησης, βελτίωση των συνθηκών μεταφοράς και της προσβασιμότητας προς τις κατοικημένες περιοχές και τον επιχειρηματικό και παραγωγικό ιστό.

Η Alpha Bank χρηματοδοτεί επίσης τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, μήκους 49 χιλιομέτρων, με ποσοστό 40%, από κοινού με την Εθνική Τράπεζα (35%) και την Eurobank (25%), αναλαμβάνοντας επίσης τον ρόλο του συντονιστή κύριου αναδόχου. Το έργο, συνολικού κόστους άνω των 275 εκατ. ευρώ, έχει ως στόχο να αναβαθμίσει τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομο, ενισχύοντας έτσι τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους και συμβάλλοντας καθοριστικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κόμβου της παλαιάς εθνικής οδού Καλαμάτας – Μεσσήνης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT