Επενδύουμε στην ελληνική αγορά αρτοποιίας

Επενδύουμε στην ελληνική αγορά αρτοποιίας

Γκίντο Βανχέρπε, διευθύνων σύμβουλος της La Lorraine Bakery Group / Γιώργος Μαυρομαράς, ιδρυτής της BakeHellas και μέλος της διοίκησής της - Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα, λένε οι επικεφαλής της βελγικής και της ελληνικής επιχείρησης που πορεύονται μαζί

5' 9" χρόνος ανάγνωσης

«Πιστέψαμε από την αρχή σε μια μεγάλη μελλοντική συνέργεια, συνδυάζοντας την τεχνολογική τεχνογνωσία της La Lorraine Bakery Group και την ισχυρή γνώση της τοπικής αγοράς της BakeHellas.

Μαζί, μπορούμε να ενισχύσουμε τη θέση μας στην αγορά, υλοποιώντας την ηγετική στρατηγική των προϊόντων μας και προσφέροντας μοναδικά και διαφοροποιημένα προϊόντα αρτοποιίας». Με τα λόγια αυτά ο κ. Γκίντο Βανχέρπε, διευθύνων σύμβουλος της La Lorraine Bakery Group (LLBG), εξηγεί, μιλώντας στην «Καθημερινή», για ποιο λόγο η βελγική πολυεθνική αποφάσισε σε μια δύσκολη χρονιά, το 2020, να εξαγοράσει το 50% της ελληνικής BakeHellas και να πραγματοποιήσει στην Ελλάδα σημαντικές επενδύσεις. Ο ίδιος βρέθηκε στην Ελλάδα για την πραγματοποίηση προχθές Πέμπτη των επίσημων εγκαινίων του νέου εργοστασίου της BakeHellas στο Σχηματάρι, επένδυση ύψους 11 εκατ. ευρώ, και μαζί με τον ιδρυτή της BakeHellas και μέλος της διοίκησής της κ. Γιώργο Μαυρομαρά μίλησαν για την εταιρεία, για τα επόμενα σχέδιά της, αλλά και για την κατάσταση στην αγορά.

Η BakeHellas ιδρύθηκε το 2001. Η La Lorraine Bakery Group ιδρύθηκε το 1939 από τον Ζεράρ Βανχέρπε και πλέον διαθέτει 17 εργοστάσια παραγωγής σε Βέλγιο, Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία, Τουρκία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Δραστηριοποιείται και στο κανάλι της εστίασης με τη γνωστή αλυσίδα Panos στο Βέλγιο. Το 2022 ο κύκλος εργασιών της έφτασε το 1,168 δισ. ευρώ.

– Ποια ήταν η πορεία της εταιρείας το 2022, δεδομένης μάλιστα της μεγάλης αύξησης στις τιμές των πρώτων υλών; Κατά πόσο επηρεάστηκε η κερδοφορία σας, αλλά και σε τι ανατιμήσεις προβήκατε;

– Το 2022 η BakeHellas αύξησε τις πωλήσεις περίπου 60% σε αξία με αντίστοιχη αύξηση σε όγκο. Μέρος της αύξησης σε αξία προέρχεται από την πώληση αναβαθμισμένου μείγματος νέων κωδικών ως αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με το La Lorraine Bakery Group. Ο κύκλος εργασιών της έφτασε τα 13,4 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2023 εκτιμάται ότι θα κλείσει στα 18 εκατ. ευρώ με ενίσχυση της κερδοφορίας. Η εταιρεία προέβη συνολικά σε περιορισμένες ανατιμήσεις, καθώς απορρόφησε μεγάλο μέρος των ανατιμήσεων των πρώτων υλών. Ετσι, παρά τη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, τα αποτελέσματα ήταν μόνο λίγο υψηλότερα από την προηγούμενη χρήση.

– Πόσο αυξήθηκε το κόστος των βασικών συντελεστών παραγωγής από τα μέσα του 2021;

– Αρχικά η πανδημία και τα προβλήματα στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα και στη συνέχεια ο πόλεμος στην Ουκρανία, δημιούργησαν μία πρωτόγνωρη κατάσταση μεγάλων ανατιμήσεων στο κόστος όλων των συντελεστών παραγωγής. Ειδικότερα, η αρτοποιία με μεγάλη εξάρτηση από τις τιμές σιτηρών και ενέργειας βρέθηκε αντιμέτωπη με πολύ μεγάλες ανατιμήσεις των αλεύρων και ενέργειας που όλοι γνωρίζουμε. Το ενθαρρυντικό είναι ότι φέτος έχει μειωθεί η τιμή της ενέργειας, ενώ φαίνεται να σταμάτησε η άνοδος των τιμών και σε πολλές πρώτες ύλες.

– Λάβατε μέτρα και εάν ναι, ποια είναι αυτά για τη μείωση της επίδρασης των ανατιμήσεων;

– Ο περιορισμός της επίπτωσης από την ανατίμηση όλων των κοστολογικών στοιχείων από το 2021 και μετά, αποτέλεσε άμεση προτεραιότητα για την εταιρεία. Νέοι προμηθευτές και αλλαγές σε αποδοτικότερους τρόπους λειτουργίας ήταν μερικά από τα μέτρα που πήρε η εταιρεία. Και φυσικά η μεγάλη επένδυση της BakeHellas σε παραγωγικότερες νέες εγκαταστάσεις συμπεριλαμβανομένου φωτοβολταϊκού συστήματος 500 KW για την ιδιοπαραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.

Η καινοτόμος τεχνολογία του bake off έχει κατακτήσει την αγορά χάρη στην ευκολία, τη φρεσκάδα και τα καινοτόμα προϊόντα αρτοποιίας.

– Ποια είναι η πορεία της εταιρείας από τις αρχές του 2023 έως σήμερα; Τι προβλέπετε για το σύνολο της φετινής χρονιάς;

– Από τις αρχές του χρόνου η BakeHellas έχει διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2022, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων. Αναμένουμε τους ίδιους ρυθμούς για το σύνολο του έτους, βοηθούμενους από την ανάπτυξη του bake off και την τουριστική αγορά και εκτιμούμε ότι το 2023 θα κλείσει με κύκλο εργασιών στα 18 εκατ. ευρώ και τα κέρδη θα ενισχυθούν.

– Γιατί μία βελγική εταιρεία με παρουσία σε πολλές χώρες αποφάσισε να επενδύσει και στην Ελλάδα; Τι προσδοκάτε από τη συνεργασία σας με την BakeHellas;

– Εδώ και πολλά χρόνια το La Lorraine Bakery Group (LLBG) ήθελε να επεκτείνει τη διεθνή παρουσία του στη Νότια Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, για να αναπτύξει τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς bake off, που βρίσκονταν σε αρχικό στάδιο σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η BakeHellas και το La Lorraine Bakery Group, και οι δύο οικογενειακές επιχειρήσεις με μακρά ιστορία στην αρτοποιία και πρωτοπόροι στα κατεψυγμένα προϊόντα αρτοποιίας, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, φιλοδοξώντας να επενδύσουν σε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις τελευταίας τεχνολογίας για να αυξήσουν περαιτέρω το μερίδιο αγοράς τους στην αναπτυσσόμενη ελληνική αγορά bake off. Πιστέψαμε από την αρχή σε μια μεγάλη μελλοντική συνέργεια, συνδυάζοντας την τεχνολογική τεχνογνωσία της LLBG και την ισχυρή γνώση της τοπικής αγοράς της BakeHellas.

– Η εταιρεία σας είχε ενεργό ρόλο στην απελευθέρωση της αγοράς bake off. Ποια είναι η κατάσταση σήμερα στην κατηγορία αυτή, σε ό,τι αφορά ειδικά τα σούπερ μάρκετ;

– Από το 2001 η BakeHellas πρωτοπορεί στον αναπτυσσόμενο κλάδο των προϊόντων αρτοποιίας bake off στην Ελλάδα. Λόγω του παραδοσιακού χαρακτήρα της ελληνικής αρτοποιίας, η αγορά του bake off ξεκίνησε αρχικά με χαμηλούς ρυθμούς. Σήμερα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, καθώς αυτή η καινοτόμος τεχνολογία έχει κατακτήσει την αγορά αρτοποιίας χάρη στην ευκολία, τη φρεσκάδα και τα καινοτόμα προϊόντα αρτοποιίας. Τα προϊόντα αρτοποιίας ψήνονται μερικώς στο εργοστάσιο αρτοποιίας, καταψύχονται και στη συνέχεια το ψήσιμο ολοκληρώνεται στα καταστήματα λιανικής πώλησης και στα καταστήματα μαζικής εστίασης, προσφέροντας στους καταναλωτές απαράμιλλη φρεσκάδα, τραγανή κόρα και γεύση.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η BakeHellas αύξησε σταδιακά την παραγωγή κατεψυγμένων μπαγκετών, τσιαπάτας, ειδικών ελληνικών ψωμιών και γλυκών στις δύο παραγωγικές εγκαταστάσεις της στο Σχηματάρι Βοιωτίας. Σήμερα η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αρτοποιίας bake off και αναπτύσσει τη συνολική αγορά αρτοποιίας στην Ελλάδα.

– Μέσα και από τη συνεργασία σας με το Lorraine Bakery Group θα προχωρήσετε σε κινήσεις ενίσχυσης της εξωστρέφειάς σας, μέσω εξαγωγών ή μέσω έναρξης παραγωγικής δραστηριότητας εκτός Ελλάδας;

– H περαιτέρω ανάπτυξη της BakeHellas στην αγορά bake off είναι δυνατή χάρη στην επένδυση στο νέο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων αρτοποιίας με δύο υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής. Το νέο εργοστάσιο είναι μοναδικό στο είδος του στην Eλλάδα και διαθέτει δύο πλήρως αυτοματοποιημένες υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής, παράγοντας μπαγκέτες και παραδοσιακά ψωμιά κορυφαίας ποιότητας. Εκτός από τις εξαγωγές σε Ελλάδα, Κύπρο και Βόρεια Μακεδονία, εξετάζουμε και την αγορά της Αλβανίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT