Μετά τις εκλογές η προμήθεια των νέων πράσινων λεωφορείων

Μετά τις εκλογές η προμήθεια των νέων πράσινων λεωφορείων

Ο ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ, προχωρεί σχέδιο για την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης σε τρία αμαξοστάσια

2' 15" χρόνος ανάγνωσης

Εκκρεμότητα που, όπως όλα δείχνουν, μετατίθεται για μετά τις εκλογές αποτελεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια 650 καινούργιων πράσινων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μια διαδικασία που, όταν και εφόσον ολοκληρωθεί, θα ανανεώσει τον γερασμένο στόλο του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ. Πρόκειται για ένα διαγωνισμό που προκηρύχθηκε μεν τον Οκτώβριο του 2021, βρίσκεται όμως ακόμη σε εξέλιξη, αφού «πέρασε» από διάφορες περιπέτειες, όπως προσφυγές κατά τμημάτων του διαγωνισμού από τους συμμετέχοντες, προσφυγές επί της αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών, αποκλεισμός συμμετεχόντων κ.ά.

Το γεγονός ότι ο διαγωνισμός αφορά μεγάλο αριθμό οχημάτων οδήγησε στην απόφαση να «σπάσει» σε πέντε τμήματα, στα οποία οι ενδιαφερόμενοι υπέβαλαν προσφορές. Κάποια βέβαια τμήματα του διαγωνισμού βρίσκονται σε πιο προχωρημένα στάδια σε σύγκριση με άλλα, ενώ το πρώτο τμήμα του για την προμήθεια λεωφορείων υβριδικής τεχνολογίας έχει κηρυχθεί άγονο από τον Μάιο του 2022.

Ειδικότερα, σε τελικό στάδιο βρίσκονται τα τμήματα του διαγωνισμού που αφορούν την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων αλλά και 100 λεωφορείων 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG). Στην πρώτη περίπτωση, ανάδοχος για τα 250 λεωφορεία έχει ανακηρυχθεί η Yutong Bus που εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου, με τη σχετική σύμβαση να βρίσκεται ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Πηγές του υπουργείου Μεταφορών επισημαίνουν πως ζητήθηκαν κάποιες επιπλέον διευκρινίσεις, στις οποίες δόθηκαν απαντήσεις ανοίγοντας τον δρόμο για την έγκρισή της.

Εκκρεμεί βέβαια και η παρουσίαση της σύμβασης στη νέα Βουλή. Ετσι εκτιμάται πως έξι μήνες μετά τις υπογραφές, τα νέα λεωφορεία αναμένεται να καταφθάσουν στη χώρα μας. Η ιταλογαλλική Iveco, την οποία εκπροσωπεί στην Ελλάδα ο όμιλος Κοντέλλη, έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος για την προμήθεια 100 λεωφορείων CNG, με τη σχετική σύμβαση να βρίσκεται επίσης στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Πιο αργά προχωρούν άλλα τμήματα του διαγωνισμού. Ειδικότερα έχει γίνει δεκτή από την επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού η τεχνική προσφορά της τουρκοϊταλικής Industria Italiana Autobus για την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων CNG, ενώ εκκρεμεί η αξιολόγηση της τεχνικής και οικονομικής προσφοράς που έκανε η κινεζική BYD για να προμηθεύσει τους δύο οργανισμούς με 100 ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων.

Στο μεταξύ, πρόκληση αποτελούν οι υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων. Ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία και με τον ΔΕΔΔΗΕ προχωρεί ένα σχέδιο για την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης. Πηγές της ΟΣΥ αναφέρουν ότι γίνονται μελέτες σε τρία αμαξοστάσια της εταιρείας (Ρέντη, Ρουφ, Αττική) για την καλωδίωση και τη χωροθέτηση των φορτιστών, με τη διοίκηση να εμφανίζεται αισιόδοξη πως, βάσει σχεδιασμού, οι υποδομές φόρτισης θα είναι έτοιμες ώστε να υποδεχθούν τα νέα λεωφορεία. Μετά την ολοκλήρωση όλων των παραπάνω, στόχος της νυν ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών ήταν σε δεύτερη φάση να βάλει μπρος την προμήθεια αντίστοιχου αριθμού λεωφορείων, ενώ υπάρχουν πλάνα για την ένταξη και λεωφορείων υδρογόνου στον στόλο, κάτι που δρομολογείται από το 2027 και μετά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT