Από την Industria Italiana τα 200 λεωφορεία με φυσικό αέριο

Από την Industria Italiana τα 200 λεωφορεία με φυσικό αέριο

Η εταιρεία ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος στον σχετικό διαγωνισμό

1' 42" χρόνος ανάγνωσης

Πιο κοντά στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια νέων πράσινων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη βρίσκεται το υπουργείο Mεταφορών και Yποδομών, καθώς «κλείδωσε» και ο ανάδοχος για την προμήθεια 200 αστικών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), μήκους 12 μέτρων.

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων, που έχει στόχο την ανανέωση του γερασμένου στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, έχει ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2021, ωστόσο βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, αφού έπεσε πάνω σε προσφυγές κατά τμημάτων του διαγωνισμού από τους συμμετέχοντες, προσφυγές επί της αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών, αποκλεισμός εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό κ.ά. Η τουρκοϊταλική Industria Italiana Autobus αναδεικνύεται προσωρινός ανάδοχος για την προμήθεια 200 αστικών λεωφορείων CNG, με τη συνολική προσφορά της για την προμήθειά τους να ανέρχεται στο ποσό των 51,9 εκατ. ευρώ μαζί με ΦΠΑ.

Σε επόμενο στάδιο και πριν οδηγηθεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η ITA, ως προσωρινός ανάδοχος θα πρέπει να υποβάλει ηλεκτρονικά εντός 10 ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά.

Επειδή ο διαγωνισμός αφορά μεγάλο αριθμό λεωφορείων, έσπασε σε 5 τμήματα, στα οποία οι ενδιαφερόμενοι υπέβαλαν προσφορές. Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, κατά τη διάρκεια του οποίου υπήρχαν εμπλοκές και προσφυγές για τις τεχνικές προδιαγραφές, κηρύχθηκε τελικά άγονο τον Μάιο του 2022. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού, στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται η σύμβαση που αφορά την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων και στην οποία ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η Yutong Bus, εταιρεία που εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου.

Επίσης, στο ίδιο στάδιο βρίσκεται και η σύμβαση που αφορά την προμήθεια 100 λεωφορείων CNG, διαδικασία την οποία αναλαμβάνει η ιταλογαλλική Iveco, που εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοντέλλη. Μετά την έγκριση των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αυτές θα παρουσιαστούν στη νέα Βουλή, όπως αυτή θα διαμορφωθεί μετά τις εκλογές, ενώ 6 μήνες μετά τις τελικές υπογραφές αναμένεται να έρθουν τα πρώτα λεωφορεία στη χώρα μας. Τέλος, εκκρεμεί και η αξιολόγηση της προσφοράς της κινεζικής BYD για το τμήμα του διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια 100 ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT