Στρατηγική επέκτασης και νέων προϊόντων από την Coca-Cola 3E

Στρατηγική επέκτασης και νέων προϊόντων από την Coca-Cola 3E

Ο όμιλος στοχεύει σε μέση ετήσια αύξηση των οργανικών εσόδων κατά 6%-7%

2' 33" χρόνος ανάγνωσης

Σε ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης προσβλέπει μετά το 2023 η Coca-Cola 3E, μέσα από επενδύσεις σε νέα προϊόντα που θα υπηρετούν τη στρατηγική 24/7 (προϊόντα για όλες τις ώρες της ημέρας και όλες τις ημέρες της εβδομάδας), μέσα από την ακόμη μεγαλύτερη αξιοποίηση των δεδομένων στα οποία δίνει βαρύνουσα σημασία για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεών της σε κάθε σημείο πώλησης –ει δυνατόν–, τομέας στον οποίο θα πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς και μέσω της συνέχισης του ψηφιακού μετασχηματισμού της, ο οποίος περιλαμβάνει και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Στο ραντάρ της εταιρείας βρίσκονται, την ίδια ώρα, και νέες αγορές, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς να δηλώνει έτοιμος για μια νέα ανάλογη πρόκληση, μετά την τελευταία προσθήκη που ήταν η αγορά της Αιγύπτου. Ας σημειωθεί, άλλωστε, ότι η Coca-Cola 3E μπορεί να πρόσθεσε την αγορά της Αιγύπτου το 2021, εξακολουθεί όμως να έχει βαριές απώλειες στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, απόρροια του πολέμου που συνεχίζεται και της απόφασης της The Coca-Cola Company να αποσυρθεί από τη ρωσική αγορά. Ο ίδιος εκτίμησε ότι η μείωση του ενεργειακού κόστους καθώς και του κόστους πρώτων και δεύτερων υλών θα είναι εμφανής προς τα τέλη του 2023 και το 2024.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο όμιλος κατά τη χθεσινή Ημέρα των Επενδυτών που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη και με μία τετραετία να έχει μεσολαβήσει από το τελευταίο παρόμοιο γεγονός, οι νέοι στόχοι είναι οι ακόλουθοι: α) μέση ετήσια αύξηση των οργανικών εσόδων κατά 6%-7% (από 5%-6% που ήταν πριν), β) μέση ετήσια αύξηση του οργανικού περιθωρίου κέρδους προ φόρων κατά 20-40 μονάδες βάσης, γ) διαμόρφωση των κεφαλαιουχικών δαπανών στο 6,5%-7,5% των εσόδων ετησίως και δ) συνεχής εστίαση στην αύξηση της απόδοσης του επενδεδυμένου κεφαλαίου. Το 2022 ήταν 14,1%.

Επαναβεβαίωσε τη δέσμευσή της για ένα προοδευτικό μέρισμα 40%-50% των συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή ετησίως.

Επιπλέον, η εταιρεία επαναβεβαίωσε τη δέσμευσή της για ένα προοδευτικό μέρισμα 40%-50% των συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή ετησίως, ενώ διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί για το 2023, δηλαδή οργανική αύξηση των εσόδων πάνω από 5%-6% και οργανική αύξηση των προ φόρων κερδών στο ανώτατο όριο του εύρους -3% έως 3%, στην ουσία δηλαδή αναμένει αύξηση κατά 3%.

Αναφερόμενη ειδικά στην Ελλάδα, η κ. Νάγια Καλογεράκη, επικεφαλής επιχειρησιακή διευθύντρια του ομίλου (chief operating officer), επισήμανε ότι θα συνεχισθούν οι επενδύσεις στην εγχώρια αγορά, η οποία λόγω του τουρισμού εμφανίζει πολύ καλές επιδόσεις. Χαρακτήρισε, δε, την ελληνική αγορά ένα πολύ καλό παράδειγμα της στρατηγικής 24/7, υποστηρίζοντας ότι είναι πολύ καλές οι επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα πραγματοποιούνται οι μεγαλύτερες πωλήσεις σε όγκο των μίξερς (που χρησιμοποιούνται για τα κοκτέιλ) μεταξύ των ανεπτυγμένων αγορών, ενώ πρόκειται για την αγορά με τη μεγαλύτερη συμβολή στην κατηγορία των premium αλκοολούχων ποτών.

Κεντρικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου θα διαδραματίσει το επόμενο διάστημα και το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων (προς πελάτες χονδρικής αλλά και λιανικής), το οποίο αναπτύχθηκε μετά την πανδημία. Το 7% των εσόδων του ομίλου προέρχεται από το ηλεκτρονικό κανάλι, με τις πλατφόρμες παραγγελίας έτοιμων γευμάτων να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT