Ο όμιλος Ελλάκτωρ «μίκρυνε», αλλά έγινε πιο κερδοφόρος

Ο όμιλος Ελλάκτωρ «μίκρυνε», αλλά έγινε πιο κερδοφόρος

Καθαρά κέρδη 13,2 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο από ζημία 7,1 εκατ. ευρώ πέρυσι

2' 51" χρόνος ανάγνωσης

Μειωμένος κατά 55,8% εμφανίζεται ο κύκλος εργασιών του ομίλου Ελλάκτωρ, μετά την πώληση της δραστηριότητας των ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας), αλλά και χωρίς να υπολογίζεται ο κατασκευαστικός τομέας, για τον οποίο υφίσταται συμφωνία πώλησης στην Intrakat. Η εικόνα αυτή προκύπτει από την ανάλυση των οικονομικών επιδόσεων του φετινού πρώτου τριμήνου, όπου άλλη μια σημαντική τάση που παρατηρείται είναι η αύξηση της κερδοφορίας, ακριβώς λόγω του μη υπολογισμού των κατασκευών, που συνεχίζουν να υποαποδίδουν.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εισηγμένη, οι πωλήσεις του φετινού πρώτου τριμήνου ανήλθαν σε 90,9 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 2% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος, αλλά και χαμηλότερα κατά 55,8%, λόγω του ότι οι κατασκευές λογίζονται πλέον ως διακοπείσα δραστηριότητα. Υπολογίζοντας και τον κατασκευαστικό κλάδο, δηλαδή την Ακτωρ, τα συνολικά έσοδα θα ανέρχονταν σε 205,2 εκατ. ευρώ, καθώς ο τζίρος των κατασκευών κατά το πρώτο τρίμηνο διαμορφώθηκε σε 114,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ωστόσο πτώση κατά 13% σε ετήσια βάση.

Από την άλλη πλευρά –κι αυτό ίσως να είναι και το σημαντικότερο– ο όμιλος κατορθώνει να είναι περισσότερο κερδοφόρος. Το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 50,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 14%. Αν είχε υπολογιστεί και ο κατασκευαστικός «βραχίονας», το συνολικό μεικτό κέρδος θα είχε περιοριστεί σε 49,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 34%, λόγω ζημίας 1,2 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 30,7 εκατ. ευρώ κατά το περυσινό πρώτο τρίμηνο.

Ο τζίρος μειώθηκε 55,8% λόγω πώλησης της θυγατρικής στις ΑΠΕ και χωρίς να υπολογίζονται οι κατασκευές που θα πωληθούν στην Intrakat.

Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 44,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 42%, ενώ αν είχε προστεθεί και η ζημία των 5,4 εκατ. ευρώ από τις κατασκευές, το συνολικό αποτέλεσμα θα είχε υποχωρήσει κατά 33%, σε 39,3 εκατ. ευρώ. Η ζημία αυτή οφείλεται στην ολοκλήρωση παλαιότερων και ζημιογόνων έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία. Κάπως έτσι τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 13,2 εκατ. ευρώ, από ζημία 7,1 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ αν είχε συνυπολογιστεί και το κατασκευαστικό σκέλος, τα κέρδη θα είχαν περιοριστεί σε 2,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 65%.

Στο πλαίσιο αυτό καθίσταται σαφής η ανάγκη για τον εμπλουτισμό του τομέα των παραχωρήσεων με νέες συμβάσεις, που να είναι εύκολο να ωριμάσουν εμπορικά ή να αποδώσουν έσοδα άμεσα. Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι ασφαλώς η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, όπου είναι προγραμματισμένη η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στις 10 Ιουλίου. Η Ακτωρ Παραχωρήσεις συμμετέχει σε συνεργασία με την Αβαξ και τη γαλλική Meridiam. Παράλληλα, η Ακτωρ Παραχωρήσεις έχει αναλάβει σε κοινοπραξία με την Intrakat (60%-40%) το έργο ΣΔΙΤ για την κατασκευή και συντήρηση του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, όπως επίσης και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -55%, Ακτωρ Παραχωρήσεις -20% και Intrakat -25%). Επίσης η εταιρεία, σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Αβαξ έχει καταθέσει πρότυπη πρόταση για το έργο Αθήνα Ι, που προβλέπει τις επεκτάσεις του οδικού δικτύου της Αττικής προς το Λαύριο, τη Ραφήνα και τη Λ. Βουλιαγμένης.

Κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο τα έσοδα του τομέα των παραχωρήσεων αυξήθηκαν κατά 13,5% και ανήλθαν σε 64,2 εκατ. ευρώ, από 56,5 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση της κυκλοφορίας κατά 13,4% στην Αττική οδό, ενώ αύξηση κατά 13,2% σημειώθηκε και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA του τομέα ανήλθαν σε 41 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 68,5%, ενώ στο 64% διαμορφώθηκε και το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT