Ανοδο κύκλου εργασιών έως 25% αναμένει για φέτος ο όμιλος Αβαξ

Ανοδο κύκλου εργασιών έως 25% αναμένει για φέτος ο όμιλος Αβαξ

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρείας ανέρχεται σε 2,9 δισ. ευρώ

2' 31" χρόνος ανάγνωσης

Αύξηση του κύκλου εργασιών που θα κυμανθεί από 15%-25% αναμένει για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση του ομίλου Αβαξ. Μάλιστα, για το 2024 εκτιμά ότι η ετήσια άνοδος σε σχέση με φέτος θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, μεταξύ 30% και 40%, καθώς θα έχουν ωριμάσει κι άλλα έργα που σήμερα βρίσκονται στην αφετηρία τους. Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών είχε υποχωρήσει σε 402,7 εκατ. ευρώ, έναντι 592 εκατ. ευρώ το 2021, κυρίως λόγω του μη υπολογισμού των εσόδων από τη θυγατρική Volterra.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο κ. Χρήστος Ιωάννου, πρόεδρος του ομίλου Αβαξ, στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης, «σήμερα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου ανέρχεται σε 2,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων μάλιστα τα 2,8 δισ. ευρώ αφορούν ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις, που αποτελεί ιστορικό υψηλό για την Αβαξ». Κατά τη διάρκεια του 2022, η εταιρεία ανέλαβε 875 εκατ. ευρώ νέων έργων, ενώ ήδη φέτος έχει εξασφαλίσει νέα έργα ύψους 881 εκατ. ευρώ. Η σημαντικότερη εξ αυτών είναι η σύμβαση, ύψους 673,5 εκατ. ευρώ, που υπεγράφη πρόσφατα με τον όμιλο Mass Group Holding και αφορά τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία ενός νέου σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο, συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1.750 MW. Το έργο θα κατασκευαστεί στην περιοχή Deva της Ρουμανίας. Η έτερη σημαντική σύμβαση που υπέγραψε φέτος η Αβαξ αφορά την κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Αμφισσα, ύψους 207 εκατ. ευρώ.

Για το 2024 εκτιμά ότι η ετήσια αύξηση σε σχέση με φέτος θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, μεταξύ 30% και 40%, καθώς θα έχουν ωριμάσει κι άλλα έργα.

Παράλληλα, όπως ανέφερε χθες ο κ. Ιωάννου, η εταιρεία, σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ακτωρ Παραχωρήσεις, έχει προχωρήσει στην υποβολή πρότυπης πρότασης για την κατασκευή των έργων επέκτασης της Αττικής Οδού, όπως π.χ. την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Καλυβίων και την κατασκευή της σήραγγας Ηλιουπόλεως, που θα ενώσει τον Καρέα με τη Λ. Βουλιαγμένης. Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, η πρόταση που έχει υποβληθεί αφορά την κατασκευή του παραπάνω έργου, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης, ακολουθώντας ένα μοντέλο αντίστοιχο με εκείνο που εφαρμόζεται και στην περίπτωση του τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά – Ηράκλειο. Υπενθυμίζεται ότι το μοντέλο των πρότυπων προτάσεων προβλέπει την υποβολή προτάσεων έργων από ιδιώτες, οι οποίοι εφόσον λάβουν το πράσινο φως, προχωρούν στην τεχνική ωρίμανση των σχετικών έργων και όταν ετοιμαστεί η σχετική προκήρυξη, διεξάγεται δημόσιος διαγωνισμός, όπου μπορούν να συμμετάσχουν και άλλοι υποψήφιοι.

Η Αβαξ έχει ολοκληρώσει ένα σημαντικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και πώλησης περιουσιακών στοιχείων, όπως π.χ. ο τομέας ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra, αλλά και η συμμετοχή στην παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου. Από τις πωλήσεις αυτές εξασφαλίστηκε κεφαλαιακό κέρδος 48,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο δανεισμός του ομίλου έχει μειωθεί κατά 51,4% σε σχέση με το 2020 και ανέρχεται σήμερα σε 220 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, κατά τον κ. Ιωάννου, προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω φέτος κι ενώ η διοίκηση εκτιμά ότι δεν θα απαιτηθεί πρόσθετος δανεισμός για τη χρηματοδότηση των έργων που έχουν αναληφθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT