Γεμίζουν το καλάθι τους από τις πλατφόρμες

Γεμίζουν το καλάθι τους από τις πλατφόρμες

Το 42% των καταναλωτών που ψωνίζει από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ κάνει τις παραγγελίες του μέσα από τις γνωστές πλατφόρμες

2' 13" χρόνος ανάγνωσης

Σε ένα από τα σημαντικότερα κανάλια για τις ηλεκτρονικές αγορές ειδών παντοπωλείου εξελίσσονται οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας, αλλά και διανομής, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει το προσεχές διάστημα σε ενίσχυση των συνεργασιών ανάμεσα στις πλατφόρμες αυτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, αν και τόσο η efood όσο και η Wolt έχουν αναπτύξει τα δικά τους ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, το κομμάτι που φαίνεται ότι εμφανίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι αυτό που αφορά τις συνεργασίες τους με τις παραδοσιακές αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε την Τετάρτη στο 15ο συνέδριο ECR Hellas ο Γιάννης Λαβδιώτης, γενικός διευθυντής της εταιρείας συμβούλων Exceed Consulting, πάνω από το 42% των καταναλωτών που ψωνίζει από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, κάνει τις παραγγελίες του μέσα από τις γνωστές πλατφόρμες (το 5,80% πάντοτε και το 36,30% πολύ συχνά). Βασικός λόγος που επιλέγουν το κανάλι αυτό αντί να ψωνίσουν απευθείας από το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ είναι ο γρήγορος χρόνος παράδοσης των προϊόντων, χρόνος που συνήθως είναι λιγότερος από μία ώρα. Οι καταναλωτές σε ποσοστό 44,18% επιλέγουν να ψωνίζουν μέσα από τις πλατφόρμες διότι θεωρούν ότι βρίσκουν τις καλύτερες προσφορές, ενώ ενδιαφέρον έχει ο τρίτος κυριότερος λόγος, που είναι ότι έχουν ευκολότερη πρόσβαση στις πλατφόρμες αυτές. Τη σχετική απάντηση έδωσε το 40,86 των eshoppers (αγοραστές που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καταστήματα) που συμμετείχαν στην έρευνα, εύρημα που καταδεικνύει τη μεγάλη διείσδυση που έχουν πλέον οι εν λόγω πλατφόρμες στους καταναλωτές στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της δραστηριοποίησής τους στην παραγγελιοληψία και τη διανομή έτοιμου φαγητού. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Λαβδιώτης, μέσα από τη συνεργασία με τις πλατφόρμες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενισχύουν την πελατειακή τους βάση, προσελκύοντας κυρίως καταναλωτές μικρότερων ηλικιών, οι οποίοι κατά βάση χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες, ενώ μειώνουν κατά πολύ το κόστος παράδοσης από τα μικρότερα φυσικά καταστήματα.

Μέσα από τις πλατφόρμες επίσης οι αλυσίδες μπορούν να προβούν και σε άλλα είδη προσφορών, συμμετέχοντας στις προωθητικές ενέργειες που κάνουν οι πλατφόρμες και στα προγράμματα επιβράβευσης που εφαρμόζουν αυτές. «Υπάρχει η διάθεση των αλυσίδων να ενταθεί η συνεργασία στο μέλλον και με περισσότερες πλατφόρμες», τόνισε ο κ. Λαβδιώτης. Αυτή τη στιγμή συνεργασία με ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αλυσίδων έχει η efood (με «Σκλαβενίτη»), η Wolt (με MyMarket, «ΑΒ Βασιλόπουλο», «Μασούτη», «Κρητικό» και e-fresh.gr), η BOX (με «Μασούτη», «Κρητικό» και e-fresh.gr) και η InstaShop (με MyMarket και «ΑΒ Βασιλόπουλο»). Αξίζει να σημειωθεί ότι η e-fresh.gr μέσω της συνεργασίας της με τη Wolt εξυπηρετεί τις παραγγελίες όλο το 24ωρο, γίνονται δηλαδή παραδόσεις ακόμη και μετά τα μεσάνυχτα, υπηρεσία που παρέχεται από Δευτέρα έως Παρασκευή.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι αγοραστές ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι κυρίως γυναίκες (64,7%) ηλικίας 25-55 ετών, ανωτέρου και ανωτάτου μορφωτικού επιπέδου και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT