Μεγάλες παραγγελίες αλλά και πολλά προβλήματα για Boeing και Airbus

Μεγάλες παραγγελίες αλλά και πολλά προβλήματα για Boeing και Airbus

Οι δύο αεροναυπηγικές εταιρείες καλούνται να διαχειριστούν τις έντονες ελλείψεις σε προσωπικό και εξαρτήματα

1' 55" χρόνος ανάγνωσης

Η Airbus δέσποζε στο Παρίσι στην έκθεση αεροδιαστημικής και έκλεισε μια παραγγελία μαμούθ για 500 αεροσκάφη από την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Indigo. Και τώρα πρέπει να βρει αρκετό προσωπικό για να τα κατασκευάσει. Πίσω από το θέαμα των πωλήσεων αεροσκαφών πολλών δισ. δολ. και των εναέριων ακροβατικών στη γαλλική πρωτεύουσα υπάρχει και η έλλειψη εξαρτημάτων και εργατικών χεριών που απειλεί τη βιομηχανία αεροδιαστημικής, καθώς περιορίζει τη δυνατότητά της να παραδίδει εγκαίρως αεροσκάφη στις αεροπορικές εταιρείες που τα χρειάζονται.

Από τις ελλείψεις κινητήρων και ημιαγωγών μέχρι τις ασυνεννοησίες με τους προμηθευτές και τη διακοπή των προμηθειών εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, η Airbus και η ανταγωνίστριά της στις ΗΠΑ, η Boeing, αντιμετωπίζουν τη μία καταστροφή μετά την άλλη και προσπαθούν να διασφαλίσουν ένα παγκόσμιο δίκτυο υπεργολάβων στους οποίους αναθέτουν μέρος των δραστηριοτήτων τους, αλλά οι οποίοι έχουν περιορισθεί εξαιτίας της πανδημίας.

Μολονότι η κρίση κορυφώθηκε το περασμένο έτος, η ανάκαμψη είναι εύθραυστη και αυτό ήταν ορατό στην έκθεση του Παρισιού, όπου έβλεπε κανείς παντού την ανάγκη για στήριξη. Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκεται η έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Οι εταιρείες αεροδιαστημικής συνήθως απολύουν υπαλλήλους όταν επιβραδύνεται η οικονομία και επιδιώκουν να τους επαναπροσλάβουν αργότερα. Το ποσοστό επιτυχίας πλησιάζει το 80% σύμφωνα με τον Γιούργκεν Βεστερμάιερ, επικεφαλής του τομέα δημοσίων προμηθειών της Airbus.

Μόνον μέσα στο τρέχον έτος η Airbus πρέπει να προσλάβει 13.000 νέους υπαλλήλους διεθνώς. Βρισκόμαστε στα μέσα του έτους και έχει καλύψει τις 7.000 θέσεις εν μέσω αυτού που η εταιρεία χαρακτήρισε «προβληματική αγορά εργασίας». Οσον αφορά την Boeing, έχει αυξήσει το προσωπικό της κατά 15.000 άτομα από το περασμένο έτος και σχεδιάζει να προσλάβει άλλους 10.000 φέτος. Η Airbus αισιοδοξεί πως θα μπορέσει να παραδώσει 720 αεροσκάφη φέτος, όπως οφείλει, αλλά πέρυσι έπεσε έξω στα σχέδιά της, αρχικά περιόρισε τον ήδη μειωμένο στόχο της για τις πωλήσεις και στη συνέχεια δεν κατόρθωσε να ανταποκριθεί ούτε σε αυτόν. Τον Μάιο είχε καταφέρει να καλύψει περίπου το 1/3 του στόχου της για παραδόσεις και αυτό σημαίνει πως η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία θα χρειαστεί να αποδυθεί σε αγώνα δρόμου για να είναι εντός προθεσμίας τον Δεκέμβριο.

Η Boeing αντιμετωπίζει τις δικές της δυσκολίες, καθώς προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή της στα προ πανδημίας επίπεδα.

Ανάμεσά τους, η μαζική αποχώρηση εποχικών μηχανολόγων και μηχανικών αεροσκαφών που κατεγράφη στην αρχή της πανδημίας, όπως και οι ελλείψεις εξαρτημάτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT