Η δυναμική επιστροφή του σιδηρόδρομου

Η δυναμική επιστροφή του σιδηρόδρομου

Σε ευρωπαϊκές χώρες απαγορεύονται οι σύντομες εσωτερικές πτήσεις όταν υπάρχει αντίστοιχο δρομολόγιο με τρένο

1' 53" χρόνος ανάγνωσης

Τα αεροπορικά ταξίδια δεν είναι πια τόσο ελκυστικά όσο στο παρελθόν. Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη μετά την πανδημία, οι υπάλληλοι των αεροδρομίων απεργούν και προκαλούν καθυστερήσεις, ενώ όλο και περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για τη μόλυνση του περιβάλλοντος από τα καύσιμα των πτήσεων.

Υπάρχει όμως μια λύση, τα τρένα που δίνουν τη δυνατότητα στον ταξιδιώτη να κοιμηθεί, τα γνωστά ως βαγκόν-λι, όπως αποκαλούνταν στο παρελθόν και τα οποία επιστρέφουν δυναμικά στην Ευρώπη. Υπήρξαν, άλλοτε, δημοφιλή μέσα για να διανύσει κανείς την ήπειρο, αλλά εξαφανίστηκαν όταν εμφανίστηκαν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Σύντομα θα έχει κανείς πολύ περισσότερους λόγους για να ταξιδέψει με βαγκόν-λι, καθώς πρόκειται να επιβληθούν πολύ αυστηρότεροι κανόνες στις πτήσεις εντός Ευρώπης. Τον περασμένο μήνα στη Γαλλία ψηφίστηκε νομοθεσία που απαγορεύει τις σύντομες εσωτερικές πτήσεις όταν υπάρχει αντίστοιχο δρομολόγιο με σιδηρόδρομο. Κάτι ανάλογο συμβαίνει στην Αυστρία, καθώς το πακέτο στήριξης κατά της πανδημίας προβλέπει πως ο εθνικός αερομεταφορέας Austrian Airlines υποχρεούται να καταργήσει όσα δρομολόγια μπορούν να καλυφθούν με δρομολόγια σιδηροδρόμων σε λιγότερο από τρεις ώρες. Αντίστοιχες προβλέψεις αρχίζουν να εξετάζονται σε πολλές άλλες χώρες, όπως και στην Ισπανία. Τα ταξίδια με σιδηρόδρομο φαίνεται πως θα γίνουν απαραίτητα.

Οι εταιρείες σιδηροδρόμων είναι έτοιμες για τη θεαματική επιστροφή του κλάδου και προβλέπουν πολλά καινούργια δρομολόγια. Τον περασμένο μήνα εγκαινίασε τη διαδρομή Βρυξέλλες – Βερολίνο ένα τρένο με βαγκόν-λι.

Εισιτήρια πολυτελείας, που αρχίζουν από 109 ευρώ το άτομα η μονή διαδρομή, προσφέρουν τη δυνατότητα ενός διαμερίσματος με κρεβάτια έως τρία άτομα, με ξεχωριστό χώρο για να κάθονται, αλλά και ένα πολυτελές πρωινό. Στη διάρκεια του περασμένου έτους, άλλωστε, εγκαινιάστηκαν δρομολόγια που συνδέουν την Πράγα με τη Ζυρίχη και το Αμβούργο με τη Στοκχόλμη. Γενικά, τα τρένα που κάνουν νυχτερινές διαδρομές χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: καθίσματα, κουκέτες και διαμερίσματα ύπνου. Πληρώνοντας το φτηνότερο εισιτήριο παίρνει κανείς ένα κάθισμα όπου κάθεται και όλη τη νύχτα, όπως θα έκανε αν ήταν σε αεροπλάνο. Η μεσαία κατηγορία είναι οι κουκέτες, οι καμπίνες στις οποίες υπάρχουν από τέσσερις ως έξι κουκέτες. Συνήθως, τα σχετικά εισιτήρια αρχίζουν από 79 ευρώ από Βρυξέλλες προς Βερολίνο. Η πιο ακριβή κατηγορία είναι ασφαλώς τα πλήρη διαμερίσματα με ένα ή δύο κρεβάτια και ενσωματωμένο μπάνιο, και παράγοντες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας τα έχουν χαρακτηρίσει «μίνι ξενοδοχεία πάνω σε ράγες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT