«Πράσινο φως» για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

«Πράσινο φως» για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

Επειτα από «αντιρρήσεις» που προέβαλε αρχικά το Ελεγκτικό Συνέδριο, τελικά δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή της σύμβασης με σκοπό την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων από την κινεζική Yutong Bus

2' 5" χρόνος ανάγνωσης

Επειτα από «αντιρρήσεις» που προέβαλε αρχικά το Ελεγκτικό Συνέδριο, τελικά δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή της σύμβασης με σκοπό την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων από την κινεζική Yutong Bus. Πρόκειται για το πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου) – ένας διαγωνισμός που έχει προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήδη από το 2021 και έκτοτε έχει περάσει από αρκετές περιπέτειες, με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, το Στ΄ κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενέκρινε, κατά τον προσυμβατικό έλεγχο, το σχέδιο της σύμβασης που αφορά την προμήθεια και τη συντήρηση για ένα χρόνο 250 ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, μήκους 12 μέτρων, με αυτονομία 180 χιλιομέτρων. Το συγκεκριμένο τμήμα του διαγωνισμού, στον οποίο προσωρινός ανάδοχος είχε ανακηρυχθεί η κινεζική Yutong Bus που αντιπροσωπεύει ο όμιλος Κοπελούζου, «σκόνταψε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο με το σκεπτικό πως ο υποψήφιος ανάδοχος βάσει της νομοθεσίας «δεν ανήκει στους δικαιούμενους συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες». Ωστόσο, όπως διαφαίνεται ο «σκόπελος» αυτός ξεπεράστηκε, καθώς το Ε.Σ. έκανε δεκτούς τους λόγους της αίτησης ανάκλησης της πράξης από το υπουργείο, με αποτέλεσμα να δοθεί το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης και τη σταδιακή παραλαβή των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ. Το σκεπτικό της απόφασης θα κοινοποιηθεί τις επόμενες ημέρες. Υπενθυμίζεται πως η κινεζική εταιρεία είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος με προσφερόμενη τιμή 440.720 ευρώ πλέον ΦΠΑ για κάθε λεωφορείο, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στο ποσό των 110,8 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβάνονται και οι φορτιστές) πλέον ΦΠΑ.

Ο «πολύπαθος» διαγωνισμός για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων έχει προκηρυχθεί από τον Οκτώβριο του 2021 και έχει σπάσει σε πέντε τμήματα με το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού να κηρύσσεται τελικά άγονο. «Η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή της σύμβασης που αφορά στα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία για τις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο βήμα σε αυτήν την προσπάθεια και αναμένουμε τα πρώτα νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στις αρχές του 2024. Παράλληλα, δρομολογούνται και τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού για άλλα 400 λεωφορεία, ενώ προετοιμάζεται και δεύτερη φάση προμήθειας για επιπλέον 650 λεωφορεία», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι που μίλησαν στην «Κ», παραμένουν αρκετά επιφυλακτικοί λέγοντας πως από το 2020 υπήρχαν εξαγγελίες για νέα λεωφορεία και ότι δεν έχουν γίνει προετοιμασίες σε επίπεδο υποδομών για να ενταχθούν τα νέα λεωφορεία, όπως για παράδειγμα τα λεωφορεία φυσικού αερίου, στους στόλους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT