Επτά στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου πραγματοποιούν online αγορές

Επτά στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου πραγματοποιούν online αγορές

Οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων υπολογίζεται ότι έχουν πλέον πάνω από 20.000 ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ αρκετά ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα κάνουν ετήσιους τζίρους πάνω από 10 εκατ. ευρώ

2' 41" χρόνος ανάγνωσης

Οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων υπολογίζεται ότι έχουν πλέον πάνω από 20.000 ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ αρκετά ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα κάνουν ετήσιους τζίρους πάνω από 10 εκατ. ευρώ. Ο λόγος; Αν και το ηλεκτρονικό εμπόριο ενισχύθηκε κυρίως λόγω της πανδημίας, καθώς για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα αποτελούσε στην ουσία τη μοναδική επιλογή για πραγματοποίηση αγορών, έμεινε για πάντα στη ζωή μας, στην καθημερινότητά μας. Τούτο, έστω και αργά, το αντιλαμβάνονται ολοένα και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, ακόμη και οι μικρότερες, και δημιουργούν είτε δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα είτε συνεργάζονται με τα marketplaces που έχουν αναπτυχθεί στην αγορά (Skroutz, Shopflix, Public κ.ά.). Την ίδια ώρα, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις εμπορίας τροφίμων, εστίασης, φαρμακεία κ.ά. συνεργάζονται με τις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας ή/και διανομής (efood, Wolt, Box, InstaShop), κάτι που επίσης ενισχύει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις τους.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), το 45% των χρηστών Διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω Διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο (σ.σ. η έρευνα διεξήχθη στις 3-5 Ιουνίου 2023), ποσοστό ίδιο με τον Νοέμβριο 2022 και σαφώς αυξημένο σε σχέση με το 39% του Ιουνίου 2022. Αυτό το ποσοστό είναι μεν χαμηλότερο από το 61%, το ποσοστό-ρεκόρ που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2020, στη διάρκεια δηλαδή του δεύτερου lockdown, είναι όμως σχεδόν διπλάσιο σε σύγκριση με το ποσοστό που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2019 (29%), κατά την τελευταία σχετική έρευνα του ΣΕΛΠΕ πριν από την εκδήλωση της COVID-19. Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Αυτά τα σημαντικά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και της Βόρειας Ευρώπης, όπου 9 στους 10 πολίτες κάνουν αγορές διαδικτυακά. Αν μη τι άλλο, πλέον και στην Ελλάδα υπάρχει ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό στα ηλεκτρονικά κανάλια, χωρίς, όμως, ακόμη να έχουν εξαντληθεί οι δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα ήταν πανελλήνια σε δείγμα 900 καταναλωτών.

Πάνω από 20.000 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων.

Οι καταναλωτές που ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα δεν είναι απλώς περισσότεροι σε σύγκριση με το παρελθόν, αλλά είναι και τακτικοί αγοραστές. Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, το 22% των καταναλωτών θεωρούνται πλέον ιδιαιτέρως «προχωρημένοι», αφού οι ηλεκτρονικές αγορές τους αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών αγορών τους. Συγκεκριμένα, το 8% των αγοραστών πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές οι οποίες αποτελούν το 21%-30% των συνολικών αγορών του, ενώ ένα 14% πραγματοποιεί αγορές από το Διαδίκτυο, οι οποίες αποτελούν πάνω από το 30% των συνολικών αγορών του. Το 31% κάνει αγορές που αντιστοιχούν σε ποσοστό μικρότερο από 5% των συνολικών αγορών του, ενώ το 20% κάνει αγορές που αντιστοιχούν σε ποσοστό πάνω από 5% και έως 10% των αγορών του. Το 9% των καταναλωτών κάνει αγορές από το Διαδίκτυο, οι οποίες αποτελούν το 11%-20% των συνολικών αγορών του, ενώ υπάρχει κι ένα 18% που δεν ψωνίζει από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Κατά μέσον όρο, για όλους τους καταναλωτές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, αυτές αντιπροσωπεύουν το 10% των συνολικών αγορών τους, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022, που ήταν 9,5%, αλλά και σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, τον Ιούνιο του 2022, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 9%.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT