Η ιαπωνική Nabtesco εξαγόρασε ελληνική startup

Η ιαπωνική Nabtesco εξαγόρασε ελληνική startup

H DeepSea έχει αναπτύξει πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των πλοίων με τους λιγότερους δυνατούς περιβαλλοντικούς ρύπους

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Τον δρόμο για την ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων, όπου η δρομολόγησή τους «καθορίζεται» όχι από τον καπετάνιο αλλά από έναν αλγόριθμο, ανοίγει η εξαγορά της ελληνικής νεοφυούς εταιρείας DeepSea Technologies του Κωνσταντίνου Κυριακόπουλου και του Ρομπέρτο Κούστα από την ιαπωνική πολυεθνική Nabtesco, εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Τόκιο.

«Η τεχνολογία που αναπτύσσαμε τόσα χρόνια όδευε προς αυτή την κατεύθυνση. Τώρα έχουμε τον συνεργάτη, που μας επιτρέπει να υλοποιήσουμε αυτόν τον στόχο, καθώς εμείς δεν είχαμε hardware σύστημα. Με τον συνδυασμό των τεχνολογιών μας μπορούμε να μετατρέψουμε και υφιστάμενα πλοία σε αυτόνομα, αλλά και να τοποθετήσουμε τα συστήματά μας σε καινούργια πλοία» λέει στην «Κ» ο κ. Κυριακόπουλος, μιλώντας για τον στόχο της εξαγοράς της startup από τη Nabtesco. H DeepSea έχει αναπτύξει πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης η οποία μέσα από τη συλλογή –σε πραγματικό χρόνο– δεδομένων που αφορούν την απόδοση των εμπορικών πλοίων (δεξαμενόπλοια, κοντέινερ) κατά τη διάρκεια της πλεύσης, δημιουργεί μοντέλα για τη βελτιστοποίηση της απόδοσής τους (εξοικονόμηση καυσίμου, μείωση εκπομπών άνθρακα) λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές συνθήκες, τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε πλοίου κ.λπ. Η τεχνολογία της χρησιμοποιείται σε πάνω από 300 πλοία. «Ουσιαστικά με αυτό το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης βοηθάμε τον καπετάνιο να φτάσει στον προορισμό του με τους λιγότερους δυνατούς περιβαλλοντικούς ρύπους και την καλύτερη δυνατή απόδοση», εξηγεί ο κ. Κούστας. Εδώ «κουμπώνουν» τα συστήματα της Nabtesco που θα μπορούν να αυτοματοποιούν τις «εντολές» που παρέχει στο πλοίο η DeepSea (π.χ. η βέλτιστη ταχύτητα του πλοίου βάσει των καιρικών συνθηκών). «Η αυτονομία του πλοίου θα βασίζεται στον καλύτερο δυνατό έλεγχο της κάθε κίνησής του για την εξοικονόμηση ακόμη περισσότερων καυσίμων» λέει ο κ. Κυριακόπουλος.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πελάτες της, στους οποίους συγκαταλέγονται ναυτιλιακές από Σιγκαπούρη, Νορβηγία, Ιαπωνία κ.λπ., μπορούν να εξοικονομήσουν μέσω της τεχνολογίας της DeepSea 8%-12% καύσιμα και να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το τελευταίο κρίνεται κρίσιμο, καθώς συζητείται η επιβολή φόρου carbon tax στη ναυτιλία, με την Ευρώπη να ασκεί πιέσεις στον κλάδο.

Η ομάδα της DeepSea, που αποτελείται από 90 άτομα –το 80% βρίσκεται στην Ελλάδα– αναμένεται να ενισχυθεί σε 110 το επόμενο διάστημα, ενώ η Αθήνα μετατρέπεται σε κέντρο τεχνητής νοημοσύνης για τις δραστηριότητες της ιαπωνικής εταιρείας. Aυτές δεν περιορίζονται μόνο στον κλάδο της ναυτιλίας, αλλά επεκτείνονται σε αυτοματισμούς σιδηροδρόμων, αερομεταφορές, ανεμογεννήτριες κ.λπ. «Με την επένδυση της Nabtesco θα αναπτύσσονται στην Ελλάδα τεχνολογίες γύρω από αυτό που λέμε βιομηχανική τεχνητή νοημοσύνη (industrial AI)», λέει στην «Κ» ο κ. Κυριακόπουλος. «Εχουμε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο δράσης για να υλοποιήσουμε αυτά που θέλουμε στην αυτονομία και την τεχνητή νοημοσύνη», σημειώνει, τονίζοντας πως δεν θα υπάρχουν αλλαγές στο management της εταιρείας. Στο μεταξύ, στον χoρό των εξαγορών έχουν αρχίσει να μπαίνουν ελληνικές startups του συγκεκριμένου κλάδου (maritime tech sector) του οποίου η αξία αναμένεται έως το 2030 να αγγίξει τα 280 δισ. δολ. Νωρίτερα φέτος ανακοινώθηκε και η εξαγορά της Marine Traffic, που έχει αναπτύξει τη διαδεδομένη εφαρμογή tracking πλοίων από την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων και στοιχείων αγοράς Kpler.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT