Πίτσα με μόλις 0,60 δολάριο στην Ινδία

Μάχη τιμών από αλυσίδες εστιατορίων για να προσελκύσουν πελάτες και να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους, κόντρα στον πληθωρισμό που καλπάζει

2' 19" χρόνος ανάγνωσης

Ο πληθωρισμός που καλπάζει πιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και τους αναγκάζει να κόψουν μη αναγκαία έξοδα, όπως για παράδειγμα το φαγητό σε εστιατόρια. Ομως η Domino’s βρήκε έναν τρόπο να κρατήσει την πελατεία της στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη: με τη φθηνότερη πίτσα της στον κόσμο.

Η πίτσα των 49 ρουπιών (0,60 δολάριο) που πουλάει στην Ινδία είναι η φθηνότερη πίτσα Domino’s σε όλο τον κόσμο και αποτελεί την αιχμή του δόρατος στη μάχη της αλυσίδας απέναντι στον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό. Η πίτσα των 60 σεντς έχει διάμετρο 17 εκατοστά και περιέχει λιγότερη ντομάτα. Εχει τυρί και λίγα μυρωδικά, όπως βασιλικό και μαϊντανό. Συγκριτικά, στη Σαγκάη η φθηνότερη αλμυρή πίτσα της Domino’s κοστίζει περίπου 3,80 δολάρια και στο Σαν Φρανσίσκο περίπου 12 δολάρια.

Καθώς οι Ινδοί τρώνε λιγότερο έξω λόγω της τεράστιας αύξησης στις τιμές των τροφίμων, η Domino’s στοχεύει να προσελκύσει πελάτες στα καταστήματά της διαφημίζοντας την πίτσα των 49 ρουπιών.

Αλλά σε αυτή την αγορά του 1,4 δισ. ανθρώπων, και οι άλλες αλυσίδες εστιατορίων, όπως η Pizza Hut και η Burger King, αναγκάζονται να αλλάξουν τακτική για να αντιμετωπίσουν τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό. Οι εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που απέκτησαν έπειτα από τρεις δεκαετίες υψηλής ανάπτυξης σε μια χώρα που είναι κρίσιμη για το μέλλον τους. Στόχος τους είναι να υπερασπιστούν τα μερίδια αγοράς που απέκτησαν με κόπο σε ένα μέρος όπου είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς την κουλτούρα του street food, καθώς οι ντόπιοι τρώνε τα τοπικά φαγητά σε τιμές που ξεκινούν από τις 10 ρουπίες.

Η Pizza Hut διαφημίζει επιθετικά πίτσες που ξεκινούν από 79 ρουπίες (0,96 δολάριο) οι οποίες επίσης είναι οι φθηνότερες που πουλάει η αλυσίδα σε όλο τον κόσμο.

Τα McDonald’s κυκλοφόρησαν γεύματα στη μισή τιμή τον Ιούνιο, πιστεύοντας ότι αυτά θα φέρουν περισσότερους πελάτες στα καταστήματά τους, με αποτέλεσμα τελικά να ενισχύσουν τις πωλήσεις και τα περιθώρια κέρδους. Η Jubilant FoodWorks, που διαχειρίζεται τα 1.816 καταστήματα Domino’s στην Ινδία, πραγματοποιεί μια συνάντηση προσωπικού κάθε Δευτέρα πρωί για να βρει νέους τρόπους διαχείρισης του κόστους και να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό ρεκόρ που συνέβαλε στη μείωση των κερδών της κατά 70% τους πρώτους τρεις μήνες του 2023.

Για παράδειγμα, από τον Δεκέμβριο η εταιρεία έχει αφαιρέσει τα καπάκια από όλα τα κουτιά με πίτσες που καταναλώνονται μέσα στα εστιατόριά της, εξοικονομώντας 0,6 σεντ σε κάθε πίτσα. Πρόκειται για σημαντική εξοικονόμηση στο κόστος συσκευασίας, καθώς το 37% του τζίρου της παράγεται από πελάτες που τρώνε μέσα στα εστιατόρια.

Οι τιμές του τυριού αυξήθηκαν στην Ινδία κατά 40% στη διάρκεια του 2022-2023, ενώ το κόστος του κοτόπουλου και των χάρτινων κουτιών ενισχύθηκε κατά 30%. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι τιμές της ντομάτας εκτινάχθηκαν πάνω από 400%, σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς τα νοικοκυριά ταλαιπωρούνται από τις αυξημένες τιμές προϊόντων, από το γάλα μέχρι τα δημητριακά και τα μπαχαρικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT