Δάνεια 3,6 δισ. ευρώ ρύθμισαν οι servicers το πρώτο εξάμηνο

Δάνεια 3,6 δισ. ευρώ ρύθμισαν οι servicers το πρώτο εξάμηνο

Τα 2,4 δισ. αφορούν υποχρεώσεις που έχουν πωληθεί σε funds, ενώ σε 1,2 δισ. ευρώ είναι οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει σε τραπεζικά χαρτοφυλάκια

1' 36" χρόνος ανάγνωσης

Ρυθμίσεις ύψους 3,6 δισ. ευρώ πραγματοποίησαν οι εταιρείες διαχείρισης το α΄ εξάμηνο του έτους, υπερβαίνοντας σύμφωνα με ανακοίνωση του επίσημου φορέα τους, της ΕΕΔΑΔΠ, τον στόχο των 3,2 δισ. ευρώ που είχαν αρχικά θέσει για το διάστημα αυτό. Από το σύνολο των ρυθμίσεων ύψους 3,6 δισ. ευρώ, η πλειοψηφία περί τα 2,4 δισ. ευρώ αφορά μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια δανείων, δηλαδή δάνεια που έχουν πουληθεί σε funds, ενώ στο 1,2 δισ. ευρώ είναι οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει σε τραπεζικά χαρτοφυλάκια.

Σημαντική, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΕΕΔΑΔΠ, είναι και η συμβολή των εταιρειών του κλάδου στον εξωδικαστικό μηχανισμό, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΓΔΙΧ η εγκρισιμότητα σε πλήθος αιτήσεων από πλευράς εταιρειών διαχείρισης δανείων έφτασε στο 78% τον Ιούνιο 2023, με τις συνολικές εγκρίσεις ρυθμίσεων μόνο για τον ίδιο μήνα να ανέρχονται σε 320 εκατ. ευρώ.

Με βάση ανακοίνωση της ΕΕΔΑΔΠ και στο πλαίσιο των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών στις περιοχές της χώρας που πλήττονται από τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές, οι εταιρείες του κλάδου έχουν αναλάβει άμεσα σχετικές πρωτοβουλίες, προβαίνοντας σε αναστολή μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης που αφορούν πληττόμενους δανειολήπτες, καθώς και αναστολή τηλεφωνικών οχλήσεων. Οι παραπάνω πρωτοβουλίες θα συγκεκριμενοποιηθούν περαιτέρω, λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο μέτρων στήριξης που αναμένεται να ανακοινωθεί από την πολιτεία.

Παράλληλα με την προώθηση των ρυθμίσεων, οι εταιρείες διαχείρισης στοχεύουν στη συνεχή βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους οφειλέτες. Οι εταιρείες του κλάδου:

• Δέχθηκαν πάνω από 130.000 κλήσεις τον μήνα, κατά μέσον όρο, έναντι 115.000 την ίδια περίοδο του 2022. Παρά τη σημαντική αυτή αύξηση του πλήθους εισερχόμενων κλήσεων, το μέσο επίπεδο εξυπηρέτησης (service level) στα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών ανήλθε στο 83% τον Ιούνιο του 2023, βελτιωμένο κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Ιούνιο 2022.

• Επεξεργάστηκαν πάνω από 26.000 αιτήματα τον μήνα, απαντώντας σε κάθε ένα από αυτά εντός του πλαισίου που προδιαγράφεται από τις εποπτικές αρχές.

• Διευθέτησαν περίπου 5.200 παράπονα πελατών, με μέσο χρόνο απόκρισης σημαντικά μικρότερο της εποπτικής απαίτησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT