Vivartia: Αύξηση τζίρου κατά 26,8% το 2022

Από την ενίσχυση του τζίρου και τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας χαρακτηρίστηκε το 2022 για τη Vivartia

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Από την ενίσχυση του τζίρου και τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας χαρακτηρίστηκε το 2022 για τη Vivartia, η οποία διανύει ήδη τον τρίτο χρόνο υπό τον έλεγχο του CVC, με τον κλάδο της εστίασης να εμφανίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, κάτι αφενός που σχετίζεται με το γεγονός ότι για πρώτη φορά έπειτα από δύο χρόνια λειτούργησε χωρίς περιορισμούς και αφετέρου με τις κινήσεις αναδιοργάνωσης που γίνονται, καθώς αποτελούσε τον «μεγάλο ασθενή» του ομίλου.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η Vivartia, ειδικότερα, οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 144,8 εκατ. ευρώ ή κατά 26,8% και διαμορφώθηκαν σε 684,2 εκατ. ευρώ, έναντι 539,4 εκατ. ευρώ το 2021. Η αύξηση αυτή προέρχεται κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων του κλάδου εστίασης (κατά 75,3 εκατ. ευρώ) και λιγότερο από τους κλάδους κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών (κατά 34,1 εκατ. ευρώ) και γαλακτοκομικών (κατά 35,4 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 5,2% και ανήλθαν σε 52,3 εκατ. ευρώ έναντι 49,7 εκατ. ευρώ το 2021. Το καθαρό αποτέλεσμα, πάντως, ήταν ζημίες ύψους 11,11 εκατ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου είχαν διαμορφωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε 237,04 εκατ. ευρώ. Αυτό που έχει ενδιαφέρον και σχετίζεται με το σχέδιο αναδιοργάνωσης και εξορθολογισμού του ομίλου είναι η μείωση του προσωπικού το 2022 κατά 580 άτομα σε σύγκριση με το 2021. Στα τέλη 2022 ο αριθμός των εργαζομένων ήταν 4.865 άτομα από 5.445 στα τέλη του 2021.

Στον κλάδο των κατεψυγμένων καταγράφηκε αύξηση του τζίρου κατά 20% το 2022 σε σύγκριση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε 205,5 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές κατά το 2022 αυξήθηκαν σημαντικά (κατά 43,3%) σε σχέση με το 2021 και πλέον αντιπροσωπεύουν το 30,2% των πωλήσεων. Αναλυτικά, η αύξηση στα κατεψυγμένα λαχανικά ήταν 4,7%, ενώ για τις κατεψυγμένες ζύμες η αύξηση ανήλθε σε 48,7%. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στη συνέχιση της ανάπτυξης των υφιστάμενων πελατών, τη συνεργασία με νέους πελάτες και την είσοδο σε νέες αγορές, ενδυναμώνοντας την παρουσία του ομίλου σε περισσότερες από 42 χώρες.

Οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες του κλάδου γαλακτοκομικών κατά τη χρήση 2022 αυξήθηκαν κατά 15,8% και διαμορφώθηκαν σε 263 εκατ. ευρώ έναντι 227 εκατ. ευρώ το 2021. Οι εξαγωγές της εταιρείας συνέχισαν την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών παρουσιάζοντας αύξηση σε τζίρο κατά περίπου 17,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, λόγω βελτιστοποίησης της απόδοσης σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος, αλλά και λόγω δυναμικής εισόδου σε νέες υποσχόμενες αγορές, όπως η Ισπανία. Ο τζίρος του κλάδου εστίασης διαμορφώθηκε σε 219,1 εκατ. ευρώ το 2022 από μόλις 143,6 εκατ. ευρώ το 2021.

Στόχοι της Vivartia για το 2023 είναι η διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των κλάδων στην Ελλάδα, η συνέχιση του εξορθολογισμού της λειτουργίας και η περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των κλάδων του ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT