Η ΔΕΗ και οι άλλοι: Ενεργειακοί «μνηστήρες» για Κωτσόβολο

Η ΔΕΗ και οι άλλοι: Ενεργειακοί «μνηστήρες» για Κωτσόβολο

Μετά τη ΔΕΗ προκύπτει ενδιαφέρον από ακόμη έναν πάροχο ρεύματος

5' 14" χρόνος ανάγνωσης

Οταν στα μέσα Ιουνίου ο βρετανικός όμιλος Currys, ιδιοκτήτης σήμερα της «Κωτσόβολος», ανακοίνωσε ότι αναζητεί αγοραστή για την θυγατρική του σε Ελλάδα και Κύπρο, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η ιστορική εμπορική αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών θα γινόταν αντικείμενο διεκδίκησης από μεγάλους ενεργειακούς ομίλους της χώρας. Κανείς εκτός από τους ίδιους τους μεγάλους παίκτες της ενέργειας, για τους οποίους η «Κωτσόβολος» είναι πολύ περισσότερα από μια εμπορική αλυσίδα που πουλάει λευκές συσκευές. Για την ακρίβεια η «Κωτσόβολος» είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται σήμερα οι εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας: το «διαβατήριο» για να μπουν στο σπίτι του κάθε καταναλωτή και να πουλήσουν, μαζί με το ρεύμα και το φυσικό αέριο, τα νέα προϊόντα της ενεργειακής μετάβασης, τα οποία όπως εύστοχα έχει δηλώσει στέλεχος μεγάλης εταιρίας του κλάδου «είναι τόσο νέα που χρειάζεται και πάλι να δείξουμε στους πελάτες τις νέες δυνατότητες και λύσεις».

H «Κωτσόβολος» με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτει από επισκευές και εγκαταστάσεις μέχρι ασφαλιστικά και χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω των 93 καταστημάτων της στα αστικά κέντρα σε ολόκληρη τη χώρα είναι ήδη σε κάθε ελληνικό σπίτι. Και οι εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να αποκτήσουν γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος αυτή την πρόσβαση που θα κρίνει τον ανταγωνισμό στο νέο περιβάλλον της ενεργειακής μετάβασης και της εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς καλούνται να καλύψουν τις νέες ανάγκες των νοικοκυριών σε προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτή είναι η τάση στη λιανική ηλεκτρισμού των ώριμων αγορών του εξωτερικού και προς τα εκεί κινείται και η εγχώρια αγορά, γι’ αυτό και το ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την «Κωτσόβολος» –που είδε την περασμένη εβδομάδα το φως της δημοσιότητας και το οποίο η ίδια η εταιρεία δεν διέψευσε ως προς τη διερεύνησή του– δεν ξάφνιασε την ενεργειακή αγορά. Αντιθέτως, πηγές της «Κ» φέρνουν και ακόμη έναν μεγάλο ενεργειακό όμιλο που ακολουθεί επιθετική πολιτική στον τομέα της προμήθειας να διερευνά την εξαγορά της εμπορικής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, προσβλέποντας στις συνέργειες που μπορεί να αναπτύξει. Αλλωστε, οι μεγάλοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν εδώ και καιρό αναπτύξει δίκτυα συνεργατών και διαθέτουν ήδη στην αγορά όλη την γκάμα συσκευών νέας τεχνολογίας, όπως φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φωτοβολταϊκά πάνελ, αντλίες θερμότητας, μπαταρίες αποθήκευσης, ψηφιακούς μετρητές, αλλά και υπηρεσίες ενεργειακής διαχείρισης και έξυπνων λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας.

Με την εξαγορά της «Κωτσόβολος», ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας αποκτά πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων με εξειδικευμένο προσωπικό στις πωλήσεις συσκευών.

Ο συνδυασμός των ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών εξελίσσεται δυναμικά και αναμένεται να ενισχυθεί με την τάση ανανέωσης του εξοπλισμού των νοικοκυριών σε ηλεκτρικές συσκευές μέσω και των επιδοτήσεων για την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος αλλά και την ανάπτυξη της αυτοπαραγωγής και της αποθήκευσης. Η Mytilineos κατά την παρουσίαση της Avokado, μιας νέας και φιλόδοξης τεχνολογικής startup, με λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες της παγκόσμιας έξυπνης αγοράς ενέργειας, μίλησε για παροχή δωρεάν συσκευών αποθήκευσης στους χρήστες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΔΕΗ σχεδιάζει να παρέχει στους καταναλωτές μετρητές που θα καταγράφουν τα επίπεδα εξοικονόμησης από τη χρήση των συσκευών, εξασφαλίζοντας ωφέλειες για τους λογαριασμούς ρεύματος.

Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνει η ενεργειακή μετάβαση, με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, ο μετασχηματισμός των παρόχων από εταιρείες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου σε ολοκληρωμένα utilities δεν αποτελεί απλώς στρατηγική επιλογή, αλλά μονόδρομο επιβίωσης – και τα δίκτυα λιανικής πώλησης αναδεικνύονται σε στρατηγικό πλεονέκτημα. Με την εξαγορά της «Κωτσόβολος» ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας αποκτά ένα δίκτυο καταστημάτων με πανελλαδική κάλυψη και με εξειδικευμένο προσωπικό πάνω σε θέματα σπιτιού. Εχει αναπτύξει μια πολύ καλή συνεργασία με τις τράπεζες για τη χρηματοδότηση των πελατών της εταιρείας, υπηρεσίες ασφάλειας, διαθέτει αποθήκες, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πώλησης προϊόντων με δυνατότητα πώλησης ακόμη και διαφημίσεων, και έναν αριθμό μόνιμων εγκαταστατών 400 ατόμων που μπορεί να υποστηρίξει εγκαταστάσεις της νέας γκάμας προϊόντων που παρέχουν οι πάροχοι ενέργειας.

Οι εξαγορές δικτύων λιανικής πώλησης είναι ο γρήγορος και χαμηλότερου κόστους δρόμος για την ενίσχυση των χαρτοφυλακίων των παρόχων στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και θα σηματοδοτήσει ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού, το οποίο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς θα επισπεύσει τις διαδικασίες εξαγορών στον κλάδο που ξεκίνησαν πριν από την ενεργειακή κρίση και «πάγωσαν» στη συνέχεια κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που αιμοδότησαν τα ταμεία των ανίσχυρων κεφαλαιακά παρόχων. Μικρές εταιρείες του κλάδου άρχισαν ήδη να χτυπάνε τις πόρτες των μεγάλων και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη κλείσει μία συμφωνία εξαγοράς από μεγάλο ενεργειακό όμιλο, που αναμένεται να ανακοινωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Μακρά είναι η λίστα των πιθανών μνηστήρων

Το ενδιαφέρον από τον κλάδο της ενέργειας για την «Κωτσόβολος» στον βαθμό που επιβεβαιωθεί και με την κατάθεση προσφορών θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό για τον έλεγχο της ιστορικής αλυσίδας. Μια πρώτη εικόνα για το πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον θα φανεί στις αρχές Αυγούστου όταν οι φερόμενοι ως «μνηστήρες» μέχρι σήμερα καταθέσουν προσφορές στη Citigroup, που έχει επιλεγεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος για τη διαδικασία της πώλησης από τον βρετανικό όμιλο Currys.Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι αν και βούληση της Currys είναι να πωληθεί το 100% της «Κωτσόβολος», δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το σενάριο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών ή τελικά να μην πωληθεί καθόλου, εάν καμία προσφορά δεν κριθεί επαρκής. Μέχρι στιγμής, ενδιαφέρον δημοσίως έχει εκδηλώσει μόνο η αλυσίδα «Πλαίσιο Computers». «Πρέπει να είμαστε αναγκαστικά μέσα στη συζήτηση. Δεν γίνεται να μην είμαστε μέσα σε αυτήν. Είμαστε τρεις παίκτες πλέον στην αγορά. Αρα, το να πούμε “δεν μας ενδιαφέρει, δεν θέλουμε να πούμε τίποτα”, είναι κάτι που δεν μπορεί να ισχύσει», δήλωσε στις 12 Ιουλίου ο διευθύνων σύμβουλος της «Πλαίσιο» Κωνσταντίνος Γεράρδος, προσθέτοντας ότι η εταιρεία βρισκόταν στη διαδικασία αναζήτησης συμβούλου για να συμμετάσχει στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Η ΔΕΗ δεν απέκλεισε το ενδιαφέρον της για την «Κωτσόβολος» απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς την περασμένη Παρασκευή. Στην απαντητική επιστολή της, η ΔΕΗ διευκρίνισε ότι «δεν έχει καταθέσει οποιαδήποτε πρόταση για την εξαγορά της εν λόγω εταιρείας». Από τις πρώτες εταιρείες για τις οποίες αναπτύχθηκε έντονη φημολογία για συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι η Quest Συμμετοχών. Στους πιθανούς ενδιαφερόμενους παράγοντες, αναλυτές της αγοράς εντάσσουν ακόμη και τον όμιλο Cosmote, ο οποίος διαθέτει ήδη παρουσία στη λιανική –με έμφαση όμως στην κατηγορία των προϊόντων τηλεφωνίας– μέσω του δικτύου των καταστημάτων «Γερμανός». Από την πλευρά της λιανικής, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι ενδιαφέρον θα είχε για την «Κωτσόβολος» και το fund Fairfax, το οποίο δραστηριοποιείται στην Ελλάδα στην κατηγορία μέσω της Praktiker, με την τελευταία να ενισχύει την παρουσία της στις ηλεκτρικές συσκευές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT