Η μάχη στην αγορά αναψυκτικών και χυμών

Η μάχη στην αγορά αναψυκτικών και χυμών

Νέα δεδομένα δημιουργούνται στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών και χυμών μετά τη δραστηριοποίηση την τελευταία διετία νέων παικτών στον κλάδο

2' 32" χρόνος ανάγνωσης

Νέα δεδομένα δημιουργούνται στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών και χυμών μετά τη δραστηριοποίηση την τελευταία διετία νέων παικτών στον κλάδο, δραστηριοποίηση που έγινε μέσω υφιστάμενων εταιρειών. Τελευταία εξέλιξη αποτελεί η απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στην ΕΨΑ από το fund Smerc του Νίκου Καραμούζη, με καταβολή της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου κατά 3,19 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας άλλωστε έγινε και η είσοδος του fund στη βολιώτικη εταιρεία, να πιστοποιείται πριν από λίγες ημέρες. Πλέον το Smerc κατέχει το 66,2% της ΕΨΑ και στόχος είναι να δρομολογηθεί μέσω επενδύσεων η αναβάθμιση των παραγωγικών δυνατοτήτων και των εγκαταστάσεων της εταιρείας, η ανάπτυξη νέων δικτύων και οι πωλήσεις σε νέους προορισμούς. Το σήμα ΕΨΑ άλλωστε έχει υψηλή αναγνωρισιμότητα στο καταναλωτικό κοινό, συνυφασμένο με τα γευστικά και ποιοτικά αναψυκτικά, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της εταιρείας.

Στη γειτονική Λάρισα βρίσκεται μια άλλη εταιρεία με σημαντική παρουσία στην αγορά, η «Ελληνικοί Χυμοί», στην οποία επένδυσαν στις αρχές του 2022 δύο γνώριμοι του κ. Καραμούζη – ο γνωστός επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο πρώην τραπεζίτης Απόστολος Ταμβακάκης. Το πλέον γνωστό σήμα της εταιρείας είναι το Viva, το οποίο έχει παρουσία ως επώνυμο προϊόν στο σούπερ μάρκετ και στη μικρή λιανική, καθώς και στην εστίαση και σε «κλειστές αγορές» (αεροπλάνα κ.λπ.). Ισχυρό «χαρτί», ωστόσο, της εταιρείας είναι οι χυμοί ιδιωτικής ετικέτας, που παράγει για πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται το επόμενο διάστημα η ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας, στοιχείο που χαρακτηρίζει όλες τις δραστηριότητες των εταιρειών που έχει αναλάβει και έχει αναπτύξει μέχρι τώρα ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στον κλάδο, οι επενδύσεις από νέους «παίκτες» και η συγχώνευση δύο εταιρειών.

Ενας άλλος νέος και ταυτόχρονα παλιός «παίκτης» στην αγορά είναι η «Χήτος ΑΒΕΕ», η οποία μετά τη συγχώνευσή της με την Green Cola αποκτά ισχυρή παρουσία εντός και εκτός Ελλάδας στην κατηγορία των αναψυκτικών, έχοντας στην ουσία ξεκινήσει από το 2021 την πορεία μετεξέλιξης από εταιρεία εμφιάλωσης νερού σε εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών. Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα 1η Αυγούστου εγκρίθηκε και τυπικά η συγχώνευση των παραπάνω εταιρειών.

Στους νέους «παίκτες» στον κλάδο των αναψυκτικών συγκαταλέγεται και η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» (Ολυμπος, Τυράς) η οποία στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά της τρικαλινής εταιρείας αναψυκτικών «Κλιάφα» και ήδη έχει προβεί σε σημαντικές επενδύσεις και στην παραγωγή νέων κωδικών τόσο στην κατηγορία των αναψυκτικών όσο και στην κατηγορία των χυμών, αλλά ακόμη και στην παραγωγή αναψυκτικού τύπου cola, της BiBi Cola.

Η πρωτιά, βεβαίως, του κολοσσού της κατηγορίας, της Coca-Cola 3E δεν απειλείται σε καμία περίπτωση, ειδικά μάλιστα καθώς φροντίζει να προσθέτει συνεχώς νέους κωδικούς στην κατηγορία των αναψυκτικών και δευτερευόντως των χυμών. Ακριβώς για τον λόγο αυτό οι υπόλοιποι «παίκτες» –συμπεριλαμβανομένων της Pepsico, τα αναψυκτικά της οποίας παράγονται εν μέρει στην Ελλάδα, της «Λουξ-Μαρλαφέκας», που εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκεται σε φάση εσωστρέφειας, αλλά και της «Βίκος», που δίνει έμφαση ολοένα και περισσότερο στα αναψυκτικά ποντάροντας στο ισχυρό δίκτυο που έχει λόγω του εμφιαλωμένου νερού– καλούνται να βρουν και να αξιοποιήσουν τα στοιχεία εκείνα στην αγορά που θα τους δώσουν πλεονέκτημα έναντι του ηγέτη στην κατηγορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT