Coca-Cola HBC: Ενίσχυση τζίρου, κερδοφορίας

Coca-Cola HBC: Ενίσχυση τζίρου, κερδοφορίας

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 5,02 δισ. ευρώ κατά το α΄ εξάμηνο του 2023

2' 23" χρόνος ανάγνωσης

Σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών σημείωσε η Coca-Cola HBC κατά το α΄ εξάμηνο του 2023, απόρροια των ανατιμήσεων στα προϊόντα της, της διατήρησης του όγκου πωλήσεων σε σταθερά επίπεδα και της αποκλιμάκωσης των τιμών σε ορισμένες πρώτες και δεύτερες ύλες, καθώς και στο ενεργειακό κόστος. Την αποκλιμάκωση του κόστους παραγωγής επεσήμανε και ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, κατά την ενημέρωση των οικονομικών αναλυτών για τα αποτελέσματα του ομίλου, τονίζοντας, βεβαίως, ότι σε καμία περίπτωση οι τιμές δεν έχουν επιστρέψει στα επίπεδα του 2021. Προβληματισμός, πάντως, εξακολουθεί να υπάρχει καθώς η συνέχιση των πληθωριστικών πιέσεων και η άνοδος των επιτοκίων ενδέχεται να συμπιέσουν την καταναλωτική ζήτηση, ενώ ανησυχία προκαλεί και η άνοδος της τιμής της ζάχαρης, βασικής πρώτης ύλης για τα προϊόντα της Coca-Cola HBC.

Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 5,02 δισ. ευρώ κατά το α΄ εξάμηνο του 2023, ενισχυμένα κατά 17,8% σε οργανική βάση (και κατά 19,3% σε δημοσιευμένη βάση) σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2022. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 560,7 εκατ. ευρώ έναντι 462,5 εκατ. ευρώ το 2022, επίδοση που υπερέβη τις εκτιμήσεις των αναλυτών για λειτουργικά κέρδη της τάξης των 521,5 εκατ. ευρώ. Κατά 22,7% αυξήθηκαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca-Cola HBC, φτάνοντας τα 388,9 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2023 έναντι 316,9 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2022. Το συγκρίσιμο μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 90 μονάδες βάσης, παρά την αύξηση του συγκρίσιμου κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο κατά 13,1%.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι σε οργανική βάση ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1%, ενώ σε δημοσιευμένη βάση η αύξηση ήταν πολύ μικρή, της τάξης του 4%. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη ανάπτυξη καταγράφεται στα ενεργειακά ποτά και στον καφέ, κατηγορία στην οποία δραστηριοποιήθηκε ο όμιλος τα τελευταία χρόνια με τα σήματα Costa Coffee (της The Coca-Cola Company) και Café Vergnano που αποτελεί επένδυση της Coca-Cola HBC. Ειδικότερα, ο όγκος πωλήσεων στα ενεργειακά ποτά αυξήθηκε το εξεταζόμενο διάστημα κατά 20,9% και στον καφέ κατά 21,9%, ενώ μικρή ήταν η αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, της τάξης του 1,6%. Πτώση 11,2% καταγράφηκε στον όγκο πωλήσεων των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, η οποία αποδίδεται κυρίως στην πτώση των πωλήσεων των εμφιαλωμένων νερών.

Ειδικά στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε μέση μονοψήφια αύξηση, κυρίως λόγω της Coke Zero καθώς και της χαμηλής μονοψήφιας αύξησης των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενηλίκους, ενώ τα ποτά ενέργειας κατέγραψαν αύξηση στο υψηλό επίπεδο του εύρους 10%-20% παρά την υψηλή συγκριτική βάση.

Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως λόγω της χαμηλής διψήφιας αύξησης στα εμφιαλωμένα νερά.

Τέλος, ο κ. Μπογκντάνοβιτς αναφέρθηκε και στην πρόσφατη εξαγορά της βότκα Finlandia, επισημαίνοντας ότι η συναλλαγή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και τονίζοντας ότι ο όμιλος είναι πολύ ανοιχτός σε νέες εξαγορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT