Στα 7,63 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα EBITDA της ΜΕΒΓΑΛ το 2022

Στα 7,63 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα EBITDA της ΜΕΒΓΑΛ το 2022

Η αύξηση του κόστους παραγωγής και η υποχώρηση της κατανάλωσης επηρέασαν τη βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία

1' 34" χρόνος ανάγνωσης

Με αύξηση τζίρου, αλλά σημαντική μείωση κερδών έκλεισε το 2022 για τη ΜΕΒΓΑΛ, με τη βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία να επηρεάζεται από τις σημαντικές αυξήσεις στο κόστος παραγωγής και τη μείωση της κατανάλωσης στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Από τα στοιχεία της NielsenIQ προκύπτει ότι ο όγκος πωλήσεων γάλακτος υποχώρησε κατά 4,7% το 2022, του γιαουρτιού κατά 5,2% και των τυποποιημένων τυροκομικών κατά 11,4%.

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση που δημοσίευσε η εταιρεία στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 153,85 εκατ. ευρώ έναντι 129,64 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 18,68%, την οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει ικανοποιητική λαμβάνοντας υπόψη το γενικότερο επισφαλές οικονομικό περιβάλλον. Το ποσοστό μεικτού κέρδους της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 17,38% έναντι 21,67% το 2021, κυρίως λόγω αυξημένου κόστους αναλωθέντων αποθεμάτων και ενέργειας. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 7,63 εκατ. ευρώ έναντι 8,09 εκατ. ευρώ το 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 13 Δεκεμβρίου 2022 υπεγράφη ανάμεσα στη ΜΕΒΓΑΛ και στις πιστώτριες τράπεζες (Eurobank, Alpha Bank και Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος) η έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 59 εκατ. ευρώ με το οποίο αναδιαρθρώθηκε ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της εταιρείας μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ

Πέρυσι, εξάλλου, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις στο εργοστάσιο παραγωγής φέτας της ΜΕΒΓΑΛ ύψους 5 εκατ. ευρώ, επενδύσεις που έχουν ως κεντρικό στόχο την κάλυψη των αυξημένων εξαγωγών της εταιρείας. Οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν το 2022 κατά 25,92% σε σύγκριση με το 2021, ενώ η ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά ήταν 18,68%.

Για το 2023, η στρατηγική της ΜΕΒΓΑΛ, παρακολουθώντας πάντα τις εξελίξεις, στοχεύει στη διαφύλαξη της σταθερά κερδοφόρας πορείας της μέσα από τη μείωση τόσο του κόστους παραγωγής όσο και των λοιπών δαπανών της εταιρείας, επενδύοντας παράλληλα στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων της. Η ΜΕΒΓΑΛ, στο πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού της πλάνου, θα συνεχίσει τις ενέργειες περαιτέρω ενδυνάμωσης της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές, καθώς και διείσδυσης σε νέες αγορές και κανάλια διανομής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT