Μόδα: Ντιλ 8,5 δισ. δολ. ταράζει τα νερά στον κλάδο

Μόδα: Ντιλ 8,5 δισ. δολ. ταράζει τα νερά στον κλάδο

Νέος ισχυρός αμερικανικός οίκος πολυτελείας, η Tapestry, εξαγόρασε την Capri

2' 38" χρόνος ανάγνωσης

Μια συμφωνία-μαμούθ αλλάζει τα δεδομένα στον χώρο της μόδας. Ο αμερικανικός όμιλος ειδών πολυτελείας Tapestry –μητρική του οίκου μόδας Coach που ειδικεύεται σε δερμάτινες τσάντες, αποσκευές και αξεσουάρ– εξαγόρασε την Capri Holdings, ιδιοκτήτρια μεταξύ άλλων των Versace και Michael Kors, έναντι 8,5 δισ. δολ. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός αμερικανικού αντίπαλου δέους στους ευρωπαϊκούς κολοσσούς λιανεμπορίου, όπως ο γίγαντας της μόδας LVMH και ο ιδιοκτήτης της Gucci, Kering.

Πλέον η Tapestry συγκεντρώνει έξι εμβληματικές μάρκες ειδών πολυτελείας (Coach, Kate Spade, Stuart Weitzman, Versace, Jimmy Choo και Michael Kors) με παρουσία σε περισσότερες από 75 χώρες, οι οποίες αποφέρουν πάνω από 12 δισ. δολ. ετησίως.

Στόχος, να ανταγωνιστεί ευρωπαϊκούς κολοσσούς λιανεμπορίου, όπως ο γίγαντας της μόδας LVMH.

«Δημιουργούμε έναν νέο ισχυρό παγκόσμιο οίκο πολυτελείας. Από αυτή τη θέση ισχύος, είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα σε ένα ευρύτερο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, “ξεκλειδώνοντας” μια μοναδική ευκαιρία να αυξήσουμε την αξία για τους καταναλωτές, τους υπαλλήλους, τις κοινότητες και τους μετόχους μας σε όλο τον κόσμο», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Tapestry, Τζοάν Κρεβουαζερά. Παράγοντες της αγοράς λένε ότι το νέο mega deal στον χώρο της μόδας θα βοηθήσει στην επέκταση των παγκόσμιων δραστηριοτήτων των εμπορικών σημάτων, αλλά και τις εταιρείες να εξοικονομήσουν πόρους της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η εξαγορά έρχεται σε μια στιγμή που ο κλάδος πολυτελείας επιβραδύνεται, ειδικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, όπου οι καταναλωτές, ακόμη και στην υψηλότερη εισοδηματική τάξη, αρχίζουν να περιορίζουν τις δαπάνες τους, λέει ο Νιλ Σόντερς της GlobalData. Αυτό άσκησε πίεση στην Tapestry και στην Capri, οι οποίες προσβλέπουν στις διεθνείς αγορές για να ενισχύσουν την ανάπτυξη. Ενώ οι ετικέτες Versace και Jimmy Choo είναι και οι δύο ισχυρές προσθήκες που μπορούν να αναπτυχθούν αρκετά εύκολα, υπάρχουν άλλες που προβληματίζουν, διευκρινίζει ο Σόντερς. «Η Tapestry, ωστόσο, διαθέτει εμπειρία στην αναβίωση προβληματικών εμπορικών σημάτων από την ανάκαμψη της Coach, η οποία είχε γίνει πανταχού παρούσα και συνυφασμένη με συνεχείς εκπτώσεις και προσφορές. Η φίρμα Kate Spade ήταν επίσης σε παρόμοια θέση όταν την απέκτησε η Tapestry και τώρα αναδύεται σε θετική μορφή του κλάδου, μετά ένα επιτυχημένο rebranding. Η ίδια τακτική μπορεί να εφαρμοστεί και στη Michael Kors, έστω και αν η πιο σύνθετη φύση της μάρκας θα καταστήσει την οποιαδήποτε αναβίωση πολύ πιο δύσκολη και χρονοβόρα», εξηγεί ο ίδιος. Ο νέος αμερικανικός οίκος μόδας μπαίνει με αξιώσεις στο «παιχνίδι», θα είναι ωστόσο πολύ μικρότερος από τους Ευρωπαίους αντιπάλους του. Η LVMH, ιδιοκτήτρια 75 εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton και Dior, ανέφερε έσοδα 87 δισ. δολαρίων, ενώ ο κολοσσός Kering, ιδιοκτήτης των Gucci και Balecianga, σημείωσε έσοδα 23 δισ. δολ.

Τις τελευταίες εβδομάδες η βιομηχανία της πολυτελούς μόδας κατέγραψε κι άλλες εντυπωσιακές συμφωνίες. Πιο πρόσφατα, η εταιρεία διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων Advent International αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αυστραλιανής εταιρείας μόδας Zimmermann από την οικογένεια που την ίδρυσε και το ιταλικό επενδυτικό κεφάλαιο Style Capital. Η Zimmermann έχει έσοδα περίπου 260 εκατ. δολ. και η επένδυση της Advent θα επιτρέψει στη Zimmermann να επεκταθεί από την Ασία μέχρι τη Μέση Ανατολή. Είχε προηγηθεί η εξαγορά της Valentino από την Kering Group και η απόκτηση της Gianvito Rossi από τη Richemont τον περασμένο μήνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT