Τέλος στο κρατικό «δίχτυ» για τη UBS

2' 49" χρόνος ανάγνωσης

Η UBS αποφάσισε να τερματίσει τη συμφωνία που είχε συνάψει με την ελβετική κυβέρνηση για την κάλυψη των ζημιών που θα μπορούσε να υποστεί από τη διάσωση της Credit Suisse. Συγκεκριμένα, η ελβετική τράπεζα ανακοίνωσε ότι τερματίζει οικειοθελώς τη συμφωνία προστασίας για απώλειες ύψους 9 δισ. φράγκων (10,3 δισ. δολ.) με την ελβετική κυβέρνηση, έπειτα από stress tests που πραγματοποίησε σε ένα χαρτοφυλάκιο μη βασικών περιουσιακών στοιχείων της Credit Suisse. Η UBS ανέφερε ότι θα τερματίσει και το backstop ρευστότητας με την Εθνική Τράπεζα της Ελβετίας, ύψους έως 100 δισ. φράγκων, προσθέτοντας ότι η Credit Suisse επίσης αποπλήρωσε πλήρως το δάνειο εκτάκτου βοήθειας, ύψους 50 δισ. ελβετικών φράγκων, που έλαβε από την κεντρική τράπεζα τον Μάρτιο. Η στήριξη είχε συμβάλει στη διευκόλυνση της εξαγοράς που κατέστη δυνατή με τη βοήθεια της κυβέρνησης, καθώς η Credit Suisse οδηγούνταν προς πτώχευση. Παράλληλα, η UBS προχωράει τη διαδικασία διαγραφής του διεθνούς εμπορικού σήματος της Credit Suisse.

Ρεκόρ ζήτησης για πετρέλαιο

Σε επίπεδα ρεκόρ κυμαίνεται η ζήτηση πετρελαίου, ενώ ενδέχεται να ενισχυθεί περαιτέρω, ανέφερε η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας. Το ιστορικό ρεκόρ επετεύχθη τον Ιούνιο, όταν η ζήτηση ανήλθε σε 103 εκατ. βαρέλια ημερησίως χάρις στην καλύτερη από την αναμενόμενη ανάπτυξη στον ΟΟΣΑ, στα καλοκαιρινά ταξίδια και στη διογκούμενη κατανάλωση από την Κίνα. Η ζήτηση ίσως αγγίξει επίπεδα ρεκόρ τον Αύγουστο, ενώ η ΔΥΕ εκτιμά πως ο μέσος όρος του 2023 θα είναι 102,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, δηλαδή θα φθάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα.

Στενεύουν τα περιθώρια για διαγωνισμό του ΟΑΣΑ

Στα τέλη Αυγούστου δρομολογεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού αξίας 312 εκατ. για την παραχώρηση 63 περιφερειακών γραμμών –όσες δηλαδή κάνουν περίπου τώρα τα ΚΤΕΛ– στην Ανατολική και Δυτική Αττική. Το χρονοδιάγραμμα πιέζει ασφυκτικά, αφού η υφιστάμενη σύμβαση που διατηρεί ο οργανισμός με τα ΚΤΕΛ και η οποία συνήφθη –έπειτα από ενστάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου– με τη μορφή της απευθείας ανάθεσης, λήγει τον Οκτώβριο του 2023.

Ενίσχυση ασφάλειας σε εργασίες στα πλοία

Στην αύξηση του ημερήσιου χρόνου απασχόλησης και παρουσίας των τεχνικών ασφαλείας σε πλοία κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών προβλέπει απόφαση, που υπεγράφη από τον υφυπουργό Εργασίας, Βασίλη Σπανάκη. Η απόφαση ελήφθη μετά τη διαπίστωση ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στον τομέα υγιεινής και ασφάλειας, που οδηγούν σε εργατικά δυστυχήματα. Ετσι, πλέον, αυξάνεται σε μόνιμη βάση ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος απασχόλησης και επιτόπιας παρουσίας τεχνικού ασφαλείας σε πλοία κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών, από 5 σε 7 ώρες για τα πλοία υψηλής επικινδυνότητας, από 2 σε 4 ώρες για τα πλοία μεσαίας επικινδυνότητας και από 1 σε 2 ώρες για τα πλοία χαμηλής επικινδυνότητας.

Το μεγαλύτερο κέντρο διανομής φαρμάκων

Προς τα τέλη Σεπτεμβρίου ενδέχεται να ληφθεί απόφαση για την τύχη του κέντρου διανομής που διατηρεί η φαρμακοβιομηχανία Famar στη Θήβα, εταιρεία που έχει περάσει στον έλεγχο του fund Elements Capital Management.

Προς το παρόν, υπάρχουν σκέψεις για να μπει πωλητήριο στο εν λόγω κέντρο διανομής, κίνηση που θα σημάνει την απόσχιση του ομίλου από τον κλάδο των logistics και την εστίασή του στον κλάδο της Ερευνας & Ανάπτυξης. Πάντως, πηγές με γνώση των διαδικασιών λένε στην «Κ» πως ο όμιλος έχει δεχθεί δύο πολύ καλές προσφορές από ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα logistics, ωστόσο, επειδή πρόκειται για ενδιαφέροντα κλάδο, δεν αποκλείεται το κέντρο διανομής να περάσει κατευθείαν ως ξεχωριστή επένδυση στο χαρτοφυλάκιο του Elements Capital Management.
Το κέντρο διανομής στη Θήβα είναι το μεγαλύτερο κέντρο αμιγώς φαρμακευτικών προϊόντων, καλύπτοντας πάνω από το 60% της ελληνικής αγοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT