Πρώτος σε χωρητικότητα είναι πλέον ο κινεζικός εμπορικός στόλος

Πρώτος σε χωρητικότητα είναι πλέον ο κινεζικός εμπορικός στόλος

Ο κινεζικής ιδιοκτησίας εμπορικός στόλος εκθρόνισε τον επί μία δεκαετία και πλέον μεγαλύτερο στόλο του κόσμου, τον ελληνικό

1' 45" χρόνος ανάγνωσης

Ο κινεζικής ιδιοκτησίας εμπορικός στόλος εκθρόνισε τον επί μία δεκαετία και πλέον μεγαλύτερο στόλο του κόσμου, τον ελληνικό. Τουλάχιστον με βάση έναν τρόπο μέτρησης, της ολικής χωρητικότητας, που χρησιμοποιεί ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Research. Η εξέλιξη για πολλούς ήταν αναμενόμενη, καθώς τα κινέζικα συμφέροντα επενδύουν σταθερά σε μεταχειρισμένα και νεότευκτα εμπορικά πλοία τα τελευταία χρόνια προκειμένου να αποκτήσουν τον έλεγχο στις μεταφορές του εμπορίου προϊόντων τους που εξάγουν στο εξωτερικό αλλά και των εισαγωγών πρώτων υλών και ενέργειας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, ο κινεζικής ιδιοκτησίας στόλος όπως προσμετρείται σε όρους αθροιστικής χωρητικότητας (GT) ανέρχεται σε 249,2 εκατ. GT, ενώ ο στόλος ελληνικών συμφερόντων έχει συνολική χωρητικότητα 249 εκατ. GT. Η Ιαπωνία (181 εκατ. GT), η Νότια Κορέα (66 εκατ. GT) και οι ΗΠΑ (66 εκατ. GT) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με βάση την κατάταξη του ναυλομεσιτικού οίκου.

Η Ελλάδα διατηρεί ακόμη την πρωτιά όταν ο στόλος μετρηθεί σε όρους χωρητικό- τητας εκτοπίσματος, την πραγματική δηλαδή μεταφορική δυναμικότητα.

Η Ελλάδα διατηρεί ακόμη την πρωτιά όταν ο στόλος μετρηθεί σε όρους χωρητικότητας εκτοπίσματος, την πραγματική δηλαδή μεταφορική δυναμικότητά του, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research αλλά και της S&P Global Market Intelligence. Επιπλέον διατηρεί, με βάση όλων των ειδών τις μετρήσεις, πρωτιές σε συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων, όπως τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, παραδέχεται η Clarksons, ενώ η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή των ανταγωνιστών της.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, η ανέλιξη των Κινέζων στην πρώτη θέση παγκοσμίως, έστω και με ένα μάλλον ξεπερασμένο μέτρο υπολογισμού της χωρητικότητας (βλέπε παρακάτω), καταδεικνύει τη δυναμική της ανάπτυξης του κινεζικού στόλου. Η άνοδος της κινεζικής ναυτιλίας έχει βασιστεί κυρίως στον ολοένα και πιο ενεργό ρόλο του ναυπηγικού της κλάδου αλλά και των χρηματοδοτήσεων από τις τράπεζες της χώρας, εξηγεί ο Στίβεν Γκόρντον της Clarksons Research. Ετσι ελέγχει πλέον το μεγαλύτερο μερίδιο στόλου στα φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, με 24%, και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 16%. Οι μεγαλύτεροι Κινέζοι πλοιοκτήτες είναι οι κρατικές εταιρείες China Cosco και China Merchants. Η Ελλάδα έγινε ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης σε ολική χωρητικότητα (GT) το 2013, ξεπερνώντας την τότε πρώτη Ιαπωνία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT