Κέρδη 33,43 εκατ. σημείωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία το 2022

Κέρδη 33,43 εκατ. σημείωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία το 2022

Στα 279,88 εκατ. οι πωλήσεις, αυξημένες κατά 21,51% σε σχέση με το 2021

2' 44" χρόνος ανάγνωσης

Κατά 27% ενισχύθηκαν τα προ φόρου κέρδη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2022, εξέλιξη που σχετίζεται αφενός με την αύξηση του όγκου πωλήσεων, καθώς το κανάλι της εστίασης και των ξενοδοχείων λειτούργησε για πρώτη φορά όλη τη χρονιά και χωρίς περιορισμούς μετά τη διετία 2020-2021, και αφετέρου με την αύξηση των τιμών στην οποία προχώρησε η εταιρεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι και φέτος η εταιρεία έχει κάνει ανατιμήσεις στα προϊόντα της, της τάξης του 8%.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την οικονομική έκθεση που δημοσίευσε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) η κορυφαία ζυθοποιία στη χώρα, οι καθαρές πωλήσεις της, εξαιρουμένου δηλαδή του ειδικού φόρου κατανάλωσης ζύθου που αποδίδεται στο κράτος, ανήλθαν σε 279,88 εκατ. ευρώ έναντι 225,63 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 21,51%. Πέρα από την αύξηση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά μπίρας -σημειωτέον ότι ο όγκος πωλήσεων συνολικά της κατηγορίας αυξήθηκε κατά 10,7% σε σύγκριση με το 2021-, καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των εσόδων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας διαδραμάτισε και η διανομή των προϊόντων Bacardi που έχει αναλάβει από τον Απρίλιο του 2021. Συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 416,38 εκατ. ευρώ έναντι 342,67 εκατ. ευρώ το 2021. Με άλλα λόγια, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που εισέπραξε το ελληνικό Δημόσιο μόνο από τις πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα ήταν το 2022 136,49 εκατ. ευρώ από 117,04 εκατ. ευρώ το 2021.

Καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των εσόδων έπαιξε και η διανομή των προϊόντων Bacardi που έχει αναλάβει η εταιρεία.

Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 43,71 εκατ. ευρώ έναντι 34,50 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση περίπου 27%, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 43,46 εκατ. ευρώ έναντι 34,14 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 33,43 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 25,2%.

Αύξηση, πάντως, σημείωσαν και τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας κατά 24,33% το 2022 σε σύγκριση με το 2021. Τα έξοδα για ενέργεια, λόγω του σημαντικά μεγαλύτερου κόστους, ήταν αυξημένα κατά 3 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2021, ενώ κατά 5,4 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα έξοδα μεταφορών λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων αλλά και της αύξησης του όγκου πωλήσεων. Κατά 2,3 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα έξοδα προβολής και διαφήμισης της εταιρείας, και κατά 3 εκατ. ευρώ τα έξοδα για δικαιώματα, συνεπεία των αυξημένων πωλήσεων.

Η στρατηγική της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνει ενδυνάμωση στις μάρκες και ενίσχυση στο χαρτοφυλάκιό της με νέα προϊόντα, επικοινωνία της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας, έλεγχο του λειτουργικού κόστους, συνεχή παρακολούθηση της ρευστότητας και του πιστωτικού κινδύνου, ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου και φυσικά διατήρηση της κερδοφορίας και διεύρυνση των εργασιών της. Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό σχέδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, αυτό προβλέπει σειρά επενδύσεων στην ενέργεια στο πλαίσιο του στόχου που έχει τεθεί από τον μητρικό όμιλο, τη Heineken, για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2023. Μέσα στο 2023 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα έχει εξασφαλίσει ότι το ισοδύναμο του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία της θα καλύπτεται μέσω παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ). Επίσης, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα κάλυψης των αναγκών σε θερμική ενέργεια από ΑΠΕ στο ζυθοποιείο της εταιρείας στην Πάτρα και τα επόμενα χρόνια θα εφαρμοστεί ανάλογο πρόγραμμα και στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης. Συνολικά για την περίοδο 2022-2025 προβλέπονται επενδύσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT