Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Με «χαμηλές ταχύτητες» οι πωλήσεις στην Ελλάδα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Με «χαμηλές ταχύτητες» οι πωλήσεις στην Ελλάδα

Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων το α΄ εξάμηνο ήταν 4,60%, ενώ στην Ε.Ε. σχεδόν τριπλάσιο, 12,90%

2' 6" χρόνος ανάγνωσης

Υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι, αλλά χαμηλό σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ενωση παραμένει στην Ελλάδα το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και κυρίως των αμιγώς ηλεκτρικών. Το ποσοστό μάλιστα είναι χαμηλό όχι μόνο σε σχέση με τις σκανδιναβικές χώρες, που έχουν παράδοση στην ηλεκτροκίνηση και υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, αλλά και σε σύγκριση με νοτιοευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι για παράδειγμα η Πορτογαλία (με το 15,5% των καινούργιων επιβατικών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά). Το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά για τα εισοδήματα στην Ελλάδα, και μάλιστα την τελευταία διετία οι τιμές τους έχουν αυξηθεί περαιτέρω, αποτελεί βασική αιτία του χαμηλού μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αποδεικνύει αν μη τι άλλο ότι η επιδότηση που χορηγείται δεν επαρκεί. Ακόμη πιο χαμηλά είναι τα μερίδια αγοράς των ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), κατά το α΄ εξάμηνο του 2023 το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά με μπαταρία χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης) ήταν στην Ελλάδα 4,60%, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση το ποσοστό ήταν σχεδόν τριπλάσιο, της τάξεως του 12,90%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα διπλασιάστηκε σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2022, καθώς πέρυσι ήταν 2,30%, ενώ στην Ε.Ε. κάτω από 10% και συγκεκριμένα 9,90%.

Πολύ χαμηλό –και κυρίως στάσιμο– παραμένει το μερίδιο αγοράς των επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων, της τάξεως του 5,1%, ενώ στην Ε.Ε. το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς υποχώρησε το α΄ εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2022, σε 7,40% από 8,70%.

Πλέον δημοφιλή είναι τα υβριδικά ηλεκτρικά, καθώς θεωρούνται πιο αποδοτικά και δεν χρειάζονται φόρτιση. Ωστόσο, οι επιδόσεις τους όσον αφορά τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων και εκλυόμενων ρύπων δεν μπορούν να χαρακτηριστούν εντυπωσιακές, αφού στην ουσία βασίζονται σε κινητήρα που καίει βενζίνη ή πετρέλαιο. Το μερίδιο αγοράς τους στις νέες πωλήσεις Ι.Χ. κατά το α΄ εξάμηνο του 2023 ήταν στην Ελλάδα 28,40%, περίπου όσο και πέρυσι (28,30%), ενώ στην Ε.Ε. το αντίστοιχο ποσοστό ήταν φέτος 24,9%, από 23% πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον τα υβριδικά ηλεκτρικά αποτελούν τη δεύτερη δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων, μετά τα βενζινοκίνητα, κάτι που οφείλεται και στα μοντέλα που παράγουν και πωλούν πλέον οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα ντιζελοκίνητα έχουν περάσει πλέον στην τρίτη θέση, με μερίδιο αγοράς 14,2% στην Ελλάδα και 14,5% στην Ε.Ε.

Κυρίαρχη κατηγορία, με το μερίδιο αγοράς πάντως να υποχωρεί υπέρ των ηλεκτρικών, είναι αυτή των βενζινοκίνητων οχημάτων. Κατά το α΄ εξάμηνο του 2023 το 45,10% των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν βενζινοκίνητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT