Τα μικροσκοπικά αυτοκίνητα περασμένων δεκαετιών επιστρέφουν στο προσκήνιο, όπως φάνηκε στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου IAA Mobility, στο Μόναχο. Θυμίζουν τα λεγόμενα microcars ή «αυτοκίνητα φούσκα» που κυκλοφορούσαν πολλές δεκαετίες πριν, όπως το ιταλικής σχεδίασης Isetta, το οποίο κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Τα τελευταία χρόνια, τα μικροσκοπικά αυτοκίνητα όπως το Smart και το Fiat 500, είναι από τα πρώτα σε πωλήσεις compact οχήματα στην αγορά. Η ανάγκη όμως για ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (ΕV) φαίνεται να κερδίζει έδαφος, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για «πράσινα» οχήματα σε αστικά περιβάλλοντα.
Στην έκθεση του Μονάχου, η ελβετική εταιρεία Micro έδειξε το Microlino της, ένα μικρό όχημα που κινείται με μπαταρίες. Η Micro λέει ότι μπορεί να φορτιστεί μέσω οικιακής πρίζας σε τέσσερις ώρες. Εχει αυτονομία 230 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 90 χιλιόμετρα/ώρα. Στην Ευρώπη, τεχνικά δεν ταξινομείται ως αυτοκίνητο. Είναι ένα «βαρύ τετράκυκλο», κάτι ανάμεσα σε μοτοσικλέτα και αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι υπόκειται σε λιγότερο αυστηρούς κανονισμούς και μπορεί να βγει στην αγορά πιο γρήγορα. Ενα άλλο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Μόναχο ήταν το Yoyo, με την υπογραφή της ιταλοκινεζικής start-up XEV. Το Yoyo έχει αυτονομία 150 χιλιομέτρων.
Ολα αυτά τα αυτοκίνητα στοχεύουν στην αγορά της Ευρώπης, σύμφωνα με τον Πίτερ Ρίτσαρντσον, διευθυντή ερευνών τεχνολογικής στρατηγικής στην Counterpoint Research. Αυτό οφείλεται στους στενούς και παλιούς δρόμους που έχουν πολλές πόλεις στη Γηραιά Ηπειρο. Μπορεί όμως να είναι επίσης ελκυστικά σε πόλεις με μεγάλη κίνηση, σε χώρες όπως η Ινδία και η Ταϊλάνδη. Θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν σαν το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας ή σαν όχημα κυρίως για την πόλη όπου δεν χρειάζεται να οδηγεί κανείς μεγάλες αποστάσεις.
Η δημοτικότητά τους δεν είναι ωστόσο εξασφαλισμένη. Το φθηνότερο μοντέλο του Microlino ξεκινάει από 17.990 ευρώ, τιμή που θα μπορούσε να είναι πολύ υψηλή για αγοραστές που είναι σε θέση να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα στην ίδια τιμή ή ακόμα και φθηνότερα, με επιλογές χρηματοδότησης και επιδοτήσεις EV.
Είναι επίσης απίθανο να πληροί τις προϋποθέσεις για επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλες χώρες, καθώς τεχνικά δεν είναι αυτοκίνητο. «Αυτά τα μικροαυτοκίνητα δεν προσελκύουν επιδοτήσεις… άρα αντ’ αυτών μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα έξυπνο αυτοκίνητο που είναι πλήρες EV και αρκετά φθηνότερο», συνοψίζει ο Ρίτσαρντσον.