Στις 28 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές για το λιμάνι του Βόλου

Στις 28 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές για το λιμάνι του Βόλου

Στην τελική φάση του διαγωνισμού έχουν προκριθεί τέσσερα επενδυτικά σχήματα

1' 45" χρόνος ανάγνωσης

Στις 28 Σεπτεμβρίου, εφόσον δεν εκδηλωθούν ενστάσεις τις επόμενες 10 εργάσιμες ημέρες, θα αποσφραγιστούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές των υποψηφίων αγοραστών του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ στη σημερινή συνεδρίασή του αναμένεται να εγκρίνει τη συμμετοχή των τεσσάρων επενδυτικών σχημάτων που κατέθεσαν φάκελο προσφορών στον σχετικό διαγωνισμό.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προκρίνονται και οι τέσσερις υποψήφιοι, καθώς οι φάκελοι με τα νομιμοποιητικά, τεχνικά και άλλα έγγραφα (Φάκελος Α) βρέθηκαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την προκήρυξη. Πρόκειται για προσφορές από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης –διεκδικεί το λιμάνι ώστε να προστατευθεί από δυνητικό μελλοντικό ανταγωνισμό, αλλά και να αναπτυχθεί περαιτέρω–, από ένα επενδυτικό σχήμα της ελληνικής εταιρείας μεταφορών και logistics Goldair, που έχει εξασφαλίσει χρηματοδοτική υποστήριξη από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFS, μια κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος –συμφερόντων του ομίλου Μάνεση– και, τέλος, από τη μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Χίλι.

Μετά τη σημερινή συνεδρίαση ξεκινάει ο χρόνος κατά τον οποίον υπάρχει δικαίωμα ένστασης των υποψηφίων. Υπενθυμίζεται ότι από τον διαγωνισμό επέλεξαν να αποσυρθούν, μη καταθέτοντας δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η βουλγαρική Advance Properties, συμφερόντων της εφοπλιστικής οικογένειας Ντομούτσιεβ και η καταριανή Q Terminals, που αποτελεί κρατικό βραχίονα των εισαγωγών και εξαγωγών του Κατάρ.

Η εταιρεία Οργανισμός Λιμένος Βόλου –ΟΛΒ Α.Ε.– έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα Βόλου, των θαλασσίων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς. Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. Το λιμάνι του Βόλου έχει και σημαντικό στρατιωτικό και ενεργειακό ρόλο, όπως αποδεικνύουν οι διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν, προκειμένου οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις να κρατήσουν τμήμα της χερσαίας ζώνης για δική τους χρήση, αλλά και του εκδηλωθέντος ενδιαφέροντος για ανάπτυξη σταθμού επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή.

Οι κύριες δραστηριότητες του λιμανιού περιλαμβάνουν σήμερα υπηρεσίες διακίνησης εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερων, ξηρού χύδην και υγρού φορτίου και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ακτοπλοϊκών γραμμών προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT