Το TikTok εισβάλλει με ηλεκτρονική πλατφόρμα εμπορίου στις ΗΠΑ

Το TikTok εισβάλλει με ηλεκτρονική πλατφόρμα εμπορίου στις ΗΠΑ

Δίνει τη δυνατότητα αγορών σε 150 εκατ. Αμερικανούς χρήστες της εφαρμογής

3' 17" χρόνος ανάγνωσης

Επειτα από μήνες δοκιμών, η δημοφιλής πλατφόρμα TikTok επεκτείνεται και επίσημα στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να μεταφράσει σε πωλήσεις την τεράστια απήχηση που έχει στους νεαρούς καταναλωτές. Στο εξής, οι πάνω από 150 εκατ. χρήστες του TikTok στις ΗΠΑ θα μπορούν να βλέπουν video και live streams με links για την αγορά προϊόντων, με την πλατφόρμα να προσφέρει σειρά από νέα εργαλεία δημιουργίας περιεχομένου με τη δυνατότητα αγορών. Το TikTok Shop περιλαμβάνει πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως καρτέλα αγορών που επιτρέπει στους χρήστες να αναζητούν διαφορετικά προϊόντα και να διαχειρίζονται τις παραγγελίες τους, video συνδεδεμένα στη ροή του χρήστη που θα αποφέρει στους δημιουργούς προμήθειες από προϊόντα, καθώς και ένα νέο πρόγραμμα που ονομάζεται Fulfilled by TikTok, μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις θα μπορούν να προβάλλουν τα προϊόντα τους. Μέχρι στιγμής περισσότεροι από 200.000 πωλητές έχουν εγγραφεί στο TikTok Shop, σύμφωνα με την εκπρόσωπο του κολοσσού Λόρα Πέρεζ, ενώ περισσότεροι από 100.000 δημιουργοί περιεχομένου συμμετέχουν στο πρόγραμμα συνεργατών, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες που έχουν 5.000 και πλέον ακολούθους να δημιουργούν βίντεο που πηγαίνουν απευθείας στην αλγοριθμικά σχεδιασμένη ροή «For You» του TikTok.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, 33 εκατ. Αμερικανοί καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν φέτος αγορές μέσω TikTok.

Το εμπόριο μέσω των κοινωνικών δικτύων, το επονομαζόμενο social commerce, εκτιμάται ότι είναι μια αγορά ύψους 69 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ, στην οποία η ιδιοκτήτρια του Facebook και του Instagram, Meta, κατέχει τη μερίδα του λέοντος. Η Byte Dance, η κινεζική εταιρεία που κατέχει το TikTok, διαθέτει ήδη μια ακμάζουσα αγορά στο Douyin, την αδερφή εφαρμογή του TikTok, που λειτουργεί στην κινεζική αγορά, αλλά «τρέχει» σε διαφορετικό διακομιστή προκειμένου να είναι συμβατή με τους κανόνες λογοκρισίας στην Κίνα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Insider Intelligence, 33 εκατ. Αμερικανοί καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν φέτος αγορές μέσω TikTok, το οποίο έχει «κλειδώσει» τη διάθεση προϊόντων με δημοφιλή hashtag, όπως το #TikTokMadeMeBuyIt. Το πεδίο όμως φαίνεται πως είναι πολλά υποσχόμενο και ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους κολοσσούς των social media σκληρός. «Καμία εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης δεν μπόρεσε πραγματικά να κυριαρχήσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής», λέει η Τζασμίν Ενμπεργκ, αναλύτρια κοινωνικών μέσων στο Insider Intelligence. «Το TikTok έχει σαφώς πολύ φιλόδοξους στόχους, έναν οδικό χάρτη στην Κίνα και μπορεί να αντέξει οικονομικά σε περίπτωση που υποστεί απώλειες στην πορεία. Ωστόσο, το TikTok Shop παραμένει μια επένδυση που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί, η οποία θα είναι δύσκολο να εδραιωθεί ιδιαίτερα σε καθιερωμένες μάρκες στις ΗΠΑ».

Στα υπέρ του νέου εγχειρήματος είναι ότι το TikTok απευθύνεται σε μια βάση νεαρών καταναλωτών, που οι συνήθειές τους είναι ακόμη υπό διαμόρφωση και ότι έχει έναν ολόκληρο «στρατό» δημιουργών, που παράγουν ατελείωτο περιεχόμενο καθημερινά και είναι προσαρμοσμένο αλγοριθμικά στους χρήστες. Αναλυτές, ωστόσο, λένε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να βασιστεί μόνο στην τεχνολογία της για να αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών των ΗΠΑ, οι οποίοι εκτός από μια γενικότερη απάθεια για τις αγορές μέσω Διαδικτύου, δεν έχουν αγκαλιάσει πραγματικά τις αγορές μέσα από τις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. Το TikTok επεκτείνεται στο e-commerce, καθώς συνεχίζει εντατικά τις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση των ΗΠΑ για το μέλλον του στη χώρα. Οι επικριτές του έχουν κατηγορήσει τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εργαλείο της κινεζικής κυβέρνησης που θα κατασκοπεύει τους Αμερικανούς.

Με την κυκλοφορία του TikTok Shop, το κοινωνικό δίκτυο ενδέχεται να συγκεντρώσει περισσότερα δεδομένα από τους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών στοιχείων, των μοτίβων αγορών και των διευθύνσεών τους. Η εταιρεία έσπευσε να υπογράψει ότι όλα αυτά τα δεδομένα για τους χρήστες των ΗΠΑ αποθηκεύονται στη χώρα και διαχειρίζονται από το USDS, μια ξεχωριστή μονάδα για τη διαχείριση δεδομένων στις ΗΠΑ. Η συλλογή πρόσθετων δεδομένων, ωστόσο, θα αναζωπυρώσει πιθανότατα τον πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας για το TikTok, ενισχύοντας τις φωνές για την απαγόρευση της εφαρμογής στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες και διαβεβαιώνει ότι θα προσφέρει ασφάλεια στις αγορές και ότι όλα τα δεδομένα των χρηστών στις ΗΠΑ αποθηκεύονται και διαχειρίζονται από διακομιστές της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας τεχνολογίας Οracle.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT