Motor Oil κατά ΔΕΣΦΑ για τις χρεώσεις φορτίων στη Ρεβυθούσα

Motor Oil κατά ΔΕΣΦΑ για τις χρεώσεις φορτίων στη Ρεβυθούσα

Κάνει λόγο για αγορά δύο ταχυτήτων για τους χρήστες των εγκαταστάσεων

1' 58" χρόνος ανάγνωσης

Για τη δημιουργία μιας αγοράς δύο ταχυτήτων για τους χρήστες των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας αλλά και για τεχνητά υψηλότερα κόστη κατηγορεί τον ΔΕΣΦΑ η Motor Oil και καλεί τη ΡΑΑΕΥ να πραγματοποιήσει απολογιστική μελέτη για τα πραγματικά έσοδα του διαχειριστή από τις δημοπρασίες υγροποιημένου φυσικού αερίου, ώστε να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια αναφορικά με την πραγματική ταρίφα που πληρώνουν μικροί και μεγάλοι χρήστες, και να αποτελέσει τη βάση για διάλογο και υλοποίηση προτάσεων βελτιστοποίησης. Τα παραπάνω επισημαίνονται στο υπόμνημα που κατέθεσε η Motor Oil στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης της ΡΑΑΕΥ επί της πρότασης του ΔΕΣΦΑ για την τροποποίηση του κώδικα διαχείρισης και των εγχειριδίων δημοπρασιών ΥΦΑ και εξισορρόπησης, καθώς και επί των παραμέτρων του ετήσιου προγραμματισμού ΥΦΑ για τα έτη 2024-2038.

Η Motor Oil επικεντρώνει την κριτική της στην πρόταση του ΔΕΣΦΑ για την τροποποίηση του εγχειριδίου δημοπρασιών χρονοθυρίδων και υπηρεσιών αεριοποίησης, επισημαίνοντας ότι δεν αλλάζει την ουσία και δεν διορθώνει τα προβλήματα των δημοπρασιών. Κατά τη Motor Oil έχει δημιουργηθεί μια αγορά δύο ταχυτήτων, όπου οι χρήστες με λίγα φορτία το έτος πληρώνουν για τις ίδιες υπηρεσίες προσαυξημένο κόστος υπηρεσιών κατά 51% σε σχέση με χρήστες που έχουν φορτία σχεδόν κάθε μήνα (ετήσια αεριοποίηση 0,53 ευρώ/μεγαβατώρα, 18ήμερη 0,8 ευρώ/μεγαβατώρα και ημερήσια 1,58 ευρώ/μεγαβατώρα). Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη Motor Oil, εκτός από τις παραπάνω τιμές, οι χρήστες επιβαρύνονται και με διάφορους τρόπους (αγορά αποθηκευτικού χώρου, αγορά επιπλέον υπηρεσιών για διατήρηση ΥΦΑ από 18 σε 30 ημέρες κ.λπ.), ενώ πρακτικά η χρησιμοποίηση των υποδομών της Ρεβυθούσας είναι περίπου στο 45% (για το έτος 2023 μέχρι σήμερα). Αυτό, κατά τη Motor Oil, δημιουργεί το εύλογο ερώτημα «γιατί πληρώνουν οι χρήστες τεχνητά υψηλότερα κόστη σε τιμές συμφόρησης χωρίς να υφίστανται πραγματικά τέτοιες συνθήκες». Το ερώτημα, όπως σημειώνει, ενισχύεται και από το γεγονός ότι μέσω της κοινωνικοποίησης οι υπηρεσίες αεριοποίησης επιδοτούνται κατά 50% από όλους τους χρήστες.

Οι παρεμβάσεις στον κώδικα και στο εγχειρίδιο δημοπρασιών πρέπει να εστιάζουν στη μείωση του κόστους για τους χρήστες μέσω της λειτουργίας της δευτερογενούς αγοράς, σύμφωνα με τη Motor Oil, η οποία καταθέτει και συγκεκριμένες προτάσεις. Συγκεκριμένα προτείνει τη δημιουργία μιας ενδιάμεσης φάσης μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης φάσης της δημοπρασίας, κατά την οποία οι χρήστες που έχουν εξασφαλίσει χρονοθυρίδες θα μπορούν να εκχωρούν μέρος αυτών σε άλλους. Η δεύτερη πρόταση αφορά την εκχώρηση μέρους της χρονοθυρίδας ΥΦΑ από έναν χρήστη σε άλλον, σε μεταγενέστερο στάδιο από τη δέσμευσή της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT