Στο 2,2% ο ρυθμός ανάπτυξης φέτος

Στο 2,2% προβλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος ότι θα διαμορφωθεί ο ρυθμός ανάπτυξης φέτος, ενώ στο 3% θα επιταχυνθεί το 2024, όπως ανέφερε ο Γιάννης Στουρνάρας σε συνέντευξή του στο περιοδικό Global Finance , αφήνοντας αμετάβλητες τις εκτιμήσεις της έκθεσης νομισματικής πολιτικής του Ιουνίου

2' 43" χρόνος ανάγνωσης

Στο 2,2% προβλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος ότι θα διαμορφωθεί ο ρυθμός ανάπτυξης φέτος, ενώ στο 3% θα επιταχυνθεί το 2024, όπως ανέφερε ο Γιάννης Στουρνάρας σε συνέντευξή του στο περιοδικό Global Finance , αφήνοντας αμετάβλητες τις εκτιμήσεις της έκθεσης νομισματικής πολιτικής του Ιουνίου. Το ίδιο ισχύει και για τον πληθωρισμό, τον οποίο εξακολουθεί να προβλέπει στο 4,3% για φέτος και 3,8% για το 2024. Ενδιαφέρουσα η απάντηση του κεντρικού τραπεζίτη στην ερώτηση τι κυρίως θα ήθελε να αλλάξει στην ελληνική οικονομία: Τον δημόσιο τομέα και ειδικότερα τη Δικαιοσύνη, τη γραφειοκρατία, την αναποτελεσματικότητά του. Καταγράφει, επίσης, ως προβλήματα προς επίλυση την υστέρηση σε βασικές υποδομές, τη φοροδιαφυγή, τις ελλείψεις στο λεγόμενο «τρίγωνο της γνώσης» (παιδεία-έρευνα-καινοτομία), καθώς και την ανεπαρκή σύνδεση των πανεπιστημιακών σπουδών με τις δεξιότητες που χρειάζεται η πραγματική οικονομία.

Ιστορικό υψηλό μεγεθών αναμένει η Avis   

Τις καλύτερες επιδόσεις όλων των ετών αναμένεται να εμφανίσει η Avis, όπως ανέφερε σε συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μίσθωσης αυτοκινήτων, Ανδρέας Ταπραντζής. Ο κλάδος της ενοικίασης αυτοκινήτων, όπως σημείωσε, εμφανίζει έντονη εποχικότητα, καθώς σε δυόμισι μήνες πραγματοποιείται σχεδόν το 60% των εσόδων. Η εταιρεία φέτος πραγματοποίησε επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ για την απόκτηση περισσότερων από 10.000 οχημάτων, από τα οποία το 45% είναι «πράσινα». Σε βάθος πενταετίας δρομολογεί επενδύσεις 1 δισ. ευρώ.   

Διοίκηση στον οργανισμό διερεύνησης ατυχημάτων

Με την Ελλάδα να μη διαθέτει εδώ και πολλά χρόνια ενεργό ανεξάρτητο φορέα για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων, κάτι που αποτελεί «αγκάθι» για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, ορίστηκε –περίπου εννέα μήνες μετά τη σύστασή του– η διοίκηση του Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών. Πρόεδρος του οργανισμού αναλαμβάνει ο Αθανάσιος Μπίνης, μηχανικός αεροσκαφών, ενώ άλλα πέντε άτομα στελεχώνουν τη διοίκησή του.

Το επόμενο ραντεβού με τους διεθνείς οίκους

Ο Οκτώβριος είναι το επόμενο ραντεβού που έχουν οι διεθνείς οίκοι για την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας, με την S&P να παίρνει τη σκυτάλη της αξιολόγησης από το «BB+», δηλαδή μία βαθμίδα κάτω από την επενδυτική κατηγορία. Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές τράπεζες, η βαθμολογία του διεθνούς οίκου είναι έως και τέσσερις βαθμίδες κάτω από το investment grade και συγκεκριμένα στο «BB-» για την Alpha Bank με σταθερή προοπτική, την Εθνική Τράπεζα και τη Eurobank με θετικές προοπτικές, ενώ στο «B+» κατατάσσονται η Τράπεζα Πειραιώς με την Aegean Baltic Bank, με την προοπτική να είναι σταθερή και για τις δύο.

Πτώση στις τιμές ακινήτων παγκοσμίως

Η παγκόσμια άνοδος του πληθωρισμού και των επιτοκίων τα τελευταία δύο χρόνια οδήγησε σε απότομη μείωση των ανισορροπιών στις παγκόσμιες αγορές κατοικιών, σύμφωνα με τον σχετικό δείκτη της UBS. Μόνο δύο πόλεις, η Ζυρίχη και το Τόκιο, παραμένουν στην κατηγορία κινδύνου για τη «φούσκα» ακινήτων αντί για εννέα πόλεις πριν από ένα χρόνο. Το Τορόντο, η Φρανκφούρτη, το Μόναχο, το Χονγκ Κονγκ, το Βανκούβερ, το Αμστερνταμ και το Τελ Αβίβ, που ανήκαν στη ζώνη κινδύνου, βρίσκονται τώρα στην υπερτιμημένη περιοχή. Αμετάβλητες παρέμειναν οι αγορές κατοικιών σε Μαϊάμι, Γενεύη, Λος Αντζελες, Λονδίνο, Στοκχόλμη, Παρίσι και Σίδνεϊ, οι οποίες εξακολουθούν επίσης να είναι υπερτιμημένες. Οι Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Σαν Φρανσίσκο και Μαδρίτη παρουσίασαν μείωση των ανισορροπιών και είναι πλέον δίκαια αποτιμημένες. Γενικότερα, από τα μέσα του 2022 έως και τα μέσα του 2023, οι πραγματικές τιμές των κατοικιών στις πόλεις μειώθηκαν 5% κατά μέσον όρο, ενώ πιθανή θεωρείται η ακόμη μεγαλύτερη πτώση στις τιμές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT