Σε άνοδο για 13ο μήνα η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Σε άνοδο για 13ο μήνα η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές πωλήσεις ξεπέρασε το 20%

2' 10" χρόνος ανάγνωσης

Χαράς ευαγγέλια για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν τα τελευταία στοιχεία από την Ενωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών, διότι καταγράφουν αξιοσημείωτη άνοδο στις πωλήσεις οχημάτων για 13ο μήνα διαδοχικά στη Γηραιά Ηπειρο. Οι πωλήσεις αυτές ενισχύθηκαν κατά 21% τον Αύγουστο, φθάνοντας τις 904.509 μονάδες. Σοβαρή είναι η ώθηση την οποία έδωσαν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ειδικότερα, οι πωλήσεις τους είχαν ήδη διπλασιαστεί πριν από την έναρξη της διενέργειας έρευνας εκ μέρους της Κομισιόν για τις επιδοτήσεις που παρέχονται από το Πεκίνο στα ηλεκτρικά αμάξια. Η έρευνα ξεκίνησε προ ολίγων ημερών, όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg. Τα δεδομένα για την αγοραστική κίνηση του Αυγούστου δίνουν μια εικόνα για τους λόγους που οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ανοίξει την έρευνα. Ειδικότερα, δεν πρόκειται να αναλύσει τις τοπικές πωλήσεις ανά χώρα προέλευσης, ούτε να αναφέρει λεπτομερώς τις πωλήσεις κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας ανά σύστημα κίνησης. Ωστόσο, η ζωηρότατη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία υπερέβη το 20% των συνολικών πωλήσεων στην Ε.Ε. πρώτη φορά, δείχνει γιατί οι κινεζικές εταιρείες επιθυμούν ολοένα και περισσότερο να εδραιώσουν μια θέση στην αγορά.

Παρ’ όλα αυτά, η ζήτηση δεν έχει ακόμη ανακάμψει στα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ ειδικά η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα εξακολουθεί να εξαρτάται από τις κρατικές επιδοτήσεις, όπως σε συναφή ανάλυσή της ανέφερε η Ernst & Young. «Η αγορά εξακολουθεί να μην μπορεί να σταθεί στα πόδια της», δήλωσε η E&Y.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γηραιά Ηπειρο με επικεφαλής τον γερμανικό όμιλο της Volkswagen και τον ιταλοαμερικανικό της Stellantis συνεχίζουν να επωφελούνται από τις παραγγελίες που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια μιας παρατεταμένης έλλειψης ανταλλακτικών, λόγω διαταραχών στο σύστημα εφοδιασμού εξαιτίας της πανδημίας. Αυτή η δυναμική θα δοκιμαστεί από τις κεντρικές τράπεζες που αυξάνουν το κόστος δανεισμού για να τιθασεύσουν τον πληθωρισμό. Πάντως, η ζήτηση, που υπερβαίνει την προσφορά, «θα μπορούσε να αντιστραφεί στο δεύτερο εξάμηνο, επειδή η παραγωγή οχημάτων εξομαλύνεται και οι παραγγελίες μειώνονται», ανέφεραν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence, Τζίλιαν Ντέιβις και Μάικλ Ντιν. Αξίζει να σημειωθεί πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι μειωμένες σχεδόν κατά ένα τέταρτο σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η καλιφορνέζικη Tesla, η οποία εισάγει το μοντέλο της, Model 3, από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη, έχει μειώσει επανειλημμένως τις τιμές φέτος, ενώ κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Nio, ασκούν πιέσεις για να διεισδύσουν με τα προϊόντα τους στη Γηραιά Ηπειρο. Ακόμα κι έτσι, στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου της Mercedes-Benz, Oλα Καλένιους, έχουν ταχθεί υπέρ του ανοιχτού εμπορίου. Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κίνα ανοίγει την πόρτα σε πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο, που θα μπορούσαν να πλήξουν δραστικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες και να επιβραδύνουν την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT