«AB Βασιλόπουλος»: Ζημίες 2,08 εκατ. το 2022

«AB Βασιλόπουλος»: Ζημίες 2,08 εκατ. το 2022

Το ΕΒΙTDA μειώθηκε κατά 25%, σε 127,2 εκατ. ευρώ, έναντι 168,7 εκατ. ευρώ το 2021

2' 46" χρόνος ανάγνωσης

Μέσα από την περαιτέρω επένδυση σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και την ανάπτυξη του δικτύου της θα επιχειρήσει η «ΑΒ Βασιλόπουλος» να ενισχύσει τον τζίρο της το 2023 και να επιστρέψει στην κερδοφορία, συνεχίζοντας ταυτόχρονα να προσπαθεί να απεκδυθεί την εικόνα του ακριβού σούπερ μάρκετ. Εμφαση την ίδια ώρα θα δοθεί και στη βελτίωση της εξυπηρέτησης, αρχής γενομένης από τα μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας, εκεί όπου κυρίως γίνεται και αλλαγή σε μεγάλο μέρος των συμβάσεων εργασίας –500 μόνο τον Σεπτέμβριο– από μερικής σε πλήρους απασχόλησης.

«Είχαμε μια κακή χρονιά. Προσπαθούμε να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία, το καλάθι του νοικοκυριού. Το κάναμε συνειδητά και αν χρειαστεί θα το ξανακάνουμε», είπε χαρακτηριστικά χθες ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ Βασιλόπουλος» Νίκος Λαβίδας, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε χθες η αλυσίδα, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε το 2022 σε 1,98 δισ. ευρώ έναντι 1,96 δισ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση μόλις 0,76%, την ώρα που συνολικά ο κλάδος, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, κατέγραψε ανάπτυξη της τάξεως του 6,3%. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων, μάλιστα, ο τζίρος της αλυσίδας κατέγραψε ελαφρά μείωση το 2022 σε σχέση με το 2021. Η αλυσίδα έπειτα από σειρά κερδοφόρων χρήσεων είχε αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα, με τις ζημίες προ φόρων να διαμορφώνονται σε 2,08 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι κερδών προ φόρων 42,97 εκατ. ευρώ το 2021. Σημαντική υποχώρηση, κατά 25%, κατέγραψαν τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), καθώς το 2022 διαμορφώθηκαν σε 127,2 εκατ. ευρώ έναντι 168,7 εκατ. ευρώ το 2021. Οσον αφορά τη τρέχουσα χρήση, ο κ. Λαβίδας εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επιστροφή στα κέρδη, με τον τζίρο πάντως να διατηρείται στα ίδια επίπεδα με το 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και η εταιρεία είχε ξεκινήσει με ανοδική πορεία το 2023, η επιβολή και κυρίως η ανακοίνωση του προστίμου από το υπουργείο Ανάπτυξης, ύψους 319.900 ευρώ, στα τέλη Φεβρουαρίου, ανέκοψε την πορεία αυτή.

Αύξηση του κόστους λειτουργίας, «καλάθι του νοικοκυριού», πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, θεωρούνται από τη διοίκηση της «ΑΒ Βασιλόπουλος» οι κύριες αιτίες για τις ζημίες του 2022. Ειδικότερα, το κόστος ενέργειας, μετά και τις επιδοτήσεις, επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα της χρήσης κατά 24 εκατ. ευρώ, οι αυξήσεις σε μεταφορικά και συνολικά στην εφοδιαστική αλυσίδα επηρέασαν αρνητικά κατά 9 εκατ. ευρώ, το κόστος από το «καλάθι» ήταν 1 εκατ. ευρώ, ενώ η τήρηση της διάταξης για πλαφόν στο περιθώριο κέρδους επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 9 εκατ. ευρώ.

Δεδομένου βεβαίως ότι τα παραπάνω επηρέασαν συνολικά τον κλάδο, εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος για την αιτία πίσω από τη στασιμότητα του τζίρου της «ΑΒ». «Εμείς ξεκινάμε έχοντας φάει γκολ από τα αποδυτήρια διότι μας θεωρούν πιο ακριβούς από τους άλλους», είπε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Ν. Λαβίδας, κάτι πάντως που είχε επισημάνει και πριν από ένα χρόνο, λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στην αλυσίδα. Σε μια προσπάθεια ακριβώς να εγγραφεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως σούπερ μάρκετ με προσιτές τιμές, τοποθετεί στην αγορά και νέες κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπως βρεφικές πάνες κ.ά.

Συνολικά τα προϊόντα χαμηλής τιμής θα φτάσουν τα 1.600 μέχρι το 2025, ενώ στα ράφια των καταστημάτων θα βρίσκονται την επόμενη τριετία 1.000 νέοι κωδικοί προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Για την τριετία 2023-2025 προβλέπονται επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ, στις οποίες περιλαμβάνονται και 198 νέα καταστήματα, εκ των οποίων 16 εταιρικά και 182 με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT