Κρίσιμος παράγοντας η τιμή του πετρελαίου

Κρίσιμος παράγοντας η τιμή του πετρελαίου

Τα εμπόδια στο «τελευταίο μίλι» επαναφοράς του πληθωρισμού στον στόχο του 2% θα είναι δύσκολο να ξεπεραστούν, προειδοποίησε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Λουίς ντε Γκίντος, χαρακτηρίζοντας παράλληλα τη συζήτηση για μειώσεις των επιτοκίων «πρόωρη»

2' 52" χρόνος ανάγνωσης

Τα εμπόδια στο «τελευταίο μίλι» επαναφοράς του πληθωρισμού στον στόχο του 2% θα είναι δύσκολο να ξεπεραστούν, προειδοποίησε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Λουίς ντε Γκίντος, χαρακτηρίζοντας παράλληλα τη συζήτηση για μειώσεις των επιτοκίων «πρόωρη». Μιλώντας στους F.Τ., o αντιπρόεδρος της ΕΚΤ υπογράμμισε ότι η πρόσφατη άνοδος των τιμών του πετρελαίου σε υψηλό 10 μηνών θα κάνει το έργο της ΕΚΤ «πιο δύσκολο». Οπως τόνισε, «βρισκόμαστε στον δρόμο προς το 2%. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Αλλά πρέπει να το παρακολουθούμε πολύ στενά, καθώς το τελευταίο μίλι δεν θα είναι εύκολο. Τα στοιχεία που μπορεί να τορπιλίσουν τη διαδικασία αποπληθωρισμού είναι ισχυρά». Μαζί με το πετρέλαιο, η ταχεία αύξηση των μισθών, το ασθενέστερο ευρώ και η ανθεκτική ζήτηση για υπηρεσίες θα μπορούσαν επίσης να διατηρήσουν τον πληθωρισμό σε υψηλά επίπεδα. «Αυτό είναι, στο τέλος της ημέρας, μια πολύ λεπτή ισορροπία», τόνισε.

Βίντεο της Eurostat εξηγεί στα παιδιά την άνοδο τιμών

Τόσο οξύ είναι το πρόβλημα του πληθωρισμού στην Ε.Ε., που η Eurostat έφτασε στο σημείο να δημιουργήσει βίντεο με το οποίο εξηγεί στα παιδιά για ποιο λόγο ανεβαίνουν οι τιμές. Το βίντεο, κινουμένων σχεδίων, διαθέσιμο στο YouTube, εξηγεί με απλά λόγια για ποιο λόγο ένα παγωτό με τρεις μπάλες ενώ κόστιζε 2 ευρώ –στην Ελλάδα δύσκολο και προ πληθωριστικής κρίσης– μία ημέρα φτάνει να κοστίζει 3,50 ευρώ. Η άνοδος της τιμής της ζάχαρης, του γάλακτος, της ενέργειας, αλλά ακόμη και του αλευριού που χρειάζεται για το χωνάκι, είναι η αιτία. 

Ιαπωνικό μπλόκο σε εξαγωγές οχημάτων προς τη Ρωσία

Ενα ιδιαίτερα επικερδές εμπόριο ανάμεσα στην Ιαπωνία και στη Ρωσία θα λάβει σύντομα τέλος, διότι η πρώτη απαγορεύει πλέον τις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων Toyota, Ηοnda και Νissan στη δεύτερη – πρόκειται για κυρώσεις που επιβάλλει το ίδιο το Τόκιο στη Μόσχα. Οι εν λόγω εμπορικές συναλλαγές, οι οποίες ανθούσαν και έφθαναν σε σχεδόν 2 δισ. δολάρια τον χρόνο, δεν θα πραγματοποιούνται πια. Μετά τις κυρώσεις της Δύσης η ζήτηση από τη Ρωσία εκτινάχθηκε, διότι δεν υπήρχε πρόσβαση στα καινούργια μοντέλα.

Αυξήθηκε η κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος»

Κατά 16,3%, στα 3 εκατ. ταξιδιώτες, αυξήθηκε η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2022. Σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, ο αριθμός επιβατών στο «Ελ. Βενιζέλος» ενισχύθηκε κατά 11,8%. Συνολικά το εννεάμηνο, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 21,68 εκατ. άτομα, αυξημένη κατά 25,7% σε σύγκριση με το 2022 και κατά 8,6% έναντι του 2019. Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 20,3% και 28,3% αντίστοιχα και ενισχύθηκαν, σε σύγκριση με το 2019, κατά 11,3% και 7,3% αντίστοιχα.

Στο 10,9% το ποσοστό ανεργίας τον Αύγουστο

Πάνω από 10% για δεύτερο συνεχόμενο μήνα παρέμεινε το ποσοστό ανεργίας στη χώρα μας, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τον Αύγουστο διατηρήθηκε στο 10,9%, όπως και τον Ιούλιο. Σε σύγκριση άλλωστε με τον Αύγουστο του 2022 διαπιστώνεται μείωση κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες, καθώς τότε ήταν στο 12,3%. Να σημειωθεί ότι στο προσχέδιο του προϋπολογισμού καταγράφεται η εκτίμηση για φέτος ότι η ανεργία σε ετήσια βάση θα διατηρηθεί στο 11,2%, για να πέσει στο 10,6% στο τέλος του 2024. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον περασμένο Αύγουστο οι απασχολούμενοι αυξήθηκαν σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο κατά 0,7%, με αποτέλεσμα να ανέρχονται σε 4.170.977. Μειώθηκαν όμως κατά 1,1% ή κατά  47.172 άτομα σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023. Στον αντίποδα, αυξήθηκαν μέσα σε ένα μήνα κατά 1,5% τα «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού», φθάνοντας τα 3.113.742. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT