Η Γερμανία δεν παράγει μόνο αυτοκίνητα – Τα «χρυσοφόρα» σανδάλια της Birkenstock μπαίνουν στη WaΙΙ

Η Γερμανία δεν παράγει μόνο αυτοκίνητα – Τα «χρυσοφόρα» σανδάλια της Birkenstock μπαίνουν στη WaΙΙ

Με ώθηση από την «Barbie», η γερμανική εταιρεία στοχεύει να αντλήσει 1,6 δισ. δολ.

3' 27" χρόνος ανάγνωσης

Τα διάσημα γερμανικά σανδάλια Birkenstock κάνουν… έφοδο στη Wall Street, εξαργυρώνοντας εν μέρει την τεράστια εισπρακτική επιτυχία της ταινίας «Barbie». Η σκηνή όπου η κινηματογραφική «Βarbie» Mάργκο Ρόμπι εγκαταλείπει τις ψηλοτάκουνες γόβες της για τα άνετα, εργονομικά πέδιλα –ροζ χρώματος φυσικά– επισφράγισε την εντυπωσιακή άνοδο της εταιρείας, που αυτές τις μέρες έκανε ένα ακόμη βήμα προς την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η Birkenstock δημοσίευσε τους όρους της αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO), με στόχο την άντληση έως και 1,6 δισ. δολαρίων. Οπως ανακοίνωσε, θα διαθέσει 32 εκατ. νέες μετοχές προς 44 έως 49 δολάρια, επιδιώκοντας αποτίμηση έως και 9,2 δισ. δολάρια.

Ο κολοσσός που θα μπει στο χρηματιστήριο με την ονομασία «BIRK», αποκάλυψε επίσης την υποψηφιότητα του Aλεξάντρ Αρνό, γιου του δισεκατομμυριούχου προέδρου της LVMH (LVMH.PA), Μπερνάρ Αρνό, για το διοικητικό του συμβούλιο. Η Financière Agache, που ελέγχεται από την οικογένεια Aρνό, η οποία κατέχει τον όμιλο ειδών πολυτελείας LVMH, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να αγοράσει μετοχές 325 εκατ. δολαρίων στην προσφορά. Ενώ ένα ή περισσότερα funds που διαχειρίζονται οι Durable Capital Partners LP και Norges Bank Investment Management έχουν εκδηλώσει επίσης ενδιαφέρον για την αγορά μετοχών συνολικής αξίας 300 εκατ. δολαρίων.

Η Γερμανία δεν παράγει μόνο αυτοκίνητα – Τα «χρυσοφόρα» σανδάλια της Birkenstock μπαίνουν στη WaΙΙ-1
Τα «χρυσοφόρα» σανδάλια της γερμανικής Birkenstock μπαίνουν στη Wall Street. Η εταιρεία εξαργυρώνει την τεράστια εισπρακτική επιτυχία της ταινίας «Barbie». [REUTERS]

Το σήμα κατατεθέν της Birkenstock ήταν μέχρι πρότινος η άνεση, οι λάτρεις της μόδας όμως φέρεται να την αγκάλιασαν μετά την «Barbie», απογειώνοντας τις πωλήσεις. Τον περασμένο μήνα, η Birkenstock ανακοίνωσε ότι τα έσοδά της εκτινάχθηκαν κατά 21%, σε 1,17 δισ. δολάρια, το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, επιδεικνύοντας σταθερότητα σε ένα δύσκολο περιβάλλον ζήτησης για είδη πολυτελείας, καθώς οι καταπονημένοι από τον πληθωρισμό καταναλωτές μετριάζουν τις δαπάνες τους. Πέρυσι, τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 30% σε 1,3 δισ. δολάρια, με την εταιρεία να καταγράφει κέρδη ύψους 432 εκατ. δολαρίων.

Tα έσοδά της εκτινάχθηκαν κατά 21%, σε 1,17 δισ. δολάρια, το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.

Οικογενειακή επιχείρηση έκτης γενιάς, η Birkenstock έχει συνεργαστεί με πολλές μάρκες υψηλού προφίλ, όπως οι Dior, Manolo Blahnik και Rick Owens, ενώ το 83% της εταιρείας ανήκει σήμερα στην L Catterton, μια εταιρεία ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων που υποστηρίζεται από τον οίκο μόδας LVMH. Ιδρύθηκε το 1744 στη Γερμανία από τον Γιόχαν Ανταμ Μπίρκενστοκ, ο οποίος οραματίστηκε να πουλάει ανατομικά παπούτσια που θα προσαρμόζονται στο σχήμα των ποδιών που τα φοράνε. Μέχρι το 1925, τα Birkenstocks πωλούνταν σε όλη την Ευρώπη, ενώ το 1966, η Margot Fraser έφερε για πρώτη φορά τα διάσημα σανδάλια στην Αμερική, όπου ήταν αρχικά διαθέσιμα σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και έτσι συνδέθηκαν με τους χίπις τη δεκαετία του 1970. Τα σανδάλια, με τις φαρδιές λωρίδες και τις σόλες από φελό και λάτεξ, άρχισαν έκτοτε να κερδίζουν διεθνή αναγνώριση ως σύμβολο άνεσης και αντικομφορμισμού μέχρι τη δεκαετία του 1990, όταν το τοπ μόντελ Κέιτ Μος τα φόρεσε πρώτη φορά σε μια φωτογράφιση μόδας. Εκτοτε κολοσσοί μόδας από τον Paco Rabanne και τον Valentino έως τη Celine υιοθέτησαν διαφορετικές εκδοχές των Birkenstock, τοποθετώντας τα στις πασαρέλες και χάρη σε μια άκρως επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ έγιναν τα αγαπημένα υποδήματα διασημοτήτων και influencers, όπως οι Kένταλ Τζένερ, Τζίτζι Χαντίντ και Σιένα Μίλερ. Τον Φεβρουάριο του 2019, η ηθοποιός Φράνσις Μακ Ντόρμαντ ανέβηκε στη σκηνή των Οσκαρ με ένα κίτρινο ζευγάρι και τα απογείωσε, δικαιώνοντας την άποψη ότι τα παπούτσια δεν χρειάζεται να είναι άβολα… για να είναι λαμπερά.

Η Birkenstock, τέλος, επιμένει γερμανικά, καθώς την ώρα που πολλές εταιρείες έχουν μετατοπίσει την παραγωγή τους σε μέρη όπου τα εργατικά χέρια είναι φθηνότερα, όπως η Ασία, συναρμολογεί το 95% των προϊόντων της στη Γερμανία. Με έδρα την πόλη Λιντς στη Ρηνανία-Παλατινάτο, η εταιρεία έχει πολλές εγκαταστάσεις παραγωγής στη χώρα και περίπου 6.200 υπαλλήλους. Οσο για το μέλλον της στο χρηματιστήριο, οι αναλυτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί. «Οι fashionistas μπορεί να αποδειχθούν ευμετάβλητοι και ενώ η Birkenstock μπορεί να απολαμβάνει τη δημοτικότητά της αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα για να διατηρήσει το status quo. Τα πλαστά προϊόντα θα μπορούσαν επίσης να κάνουν την εταιρεία να χάσει τη βάση της στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της μόδας», τονίζει η Σουζάν Στρίτερ, επικεφαλής του τμήματος χρήματος και αγορών στη Hargreaves Lansdown.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT