Παράταση σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής

Παράταση σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής

Λόγω καθυστέρησης στην προκήρυξη διαγωνισμού του ΟΑΣΑ για 63 λεωφορειακές γραμμές σε Δυτική και Ανατολική Αττική

2' 21" χρόνος ανάγνωσης

Από παράταση σε παράταση φαίνεται πως οδηγείται η παραχώρηση και η εκτέλεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου της Αθήνας (αρμοδιότητας ΟΑΣΑ) από τα ΚΤΕΛ Αττικής, διαδικασία που έλαβε τη μορφή τής απευθείας ανάθεσης εκτάκτως λόγω των συνθηκών της πανδημίας, αλλά τείνει να αποκτήσει έναν λίγο πιο… μόνιμο χαρακτήρα. Ο λόγος; Ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση 63 περιφερειακών λεωφορειακών γραμμών στη Δυτική και Ανατολική Αττική (π.χ. Ανθούσα – Παλλήνη – Κάντζα, Ελευσίνα – Μάνδρα κ.λπ.) –όσες περίπου εκτελούν ήδη τα ΚΤΕΛ– βρίσκεται ακόμη στα σκαριά, ενώ, ακόμη και εάν αυτός προκηρυχθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, είναι σχεδόν αδύνατον να έχει ολοκληρωθεί, να υπάρχει δηλαδή ανάδοχος, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023 που λήγει η σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.

Τα αντανακλαστικά του ΟΑΣΑ φαίνεται πως δεν ενεργοποιήθηκαν άμεσα, με κύκλους του οργανισμού να επισημαίνουν πως η προετοιμασία ενός τέτοιου διαγωνισμού «είναι εργώδης» και πως αυτή συνέπεσε και με την αλλαγή διοίκησης στον οργανισμό τον Ιανουάριο του 2023. Ο διαγωνισμός αυτός, που αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στον Οκτώβριο, έχει στόχο την παραχώρηση περιφερειακών δρομολογίων σε ιδιώτες, δεδομένου ότι ο στόλος της ΟΣΥ δεν επαρκεί για την πλήρη εκτέλεσή τους. «Πρόθεση είναι να βγει ο διαγωνισμός στον αέρα, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα να ζητηθεί παράταση της σύμβασης μέχρι αυτός να ολοκληρωθεί», αναφέρουν πηγές του υπουργείου. Εξάλλου, όπως έχουν σημειώσει κατά καιρούς στελέχη του υπουργείου, η ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου των ΟΑΣΑ/ΟΑΣΘ περιλαμβάνει το leasing λεωφορείων, τις συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων μέσω του διαγωνισμού για τα πράσινα λεωφορεία.

Πριν από λίγες ημέρες υπογράφηκε συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση της ισχύουσας σύμβασης (96/2022) του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για άλλους δύο μήνες, από τις 7 Οκτωβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου. Η αρχική αυτή σύμβαση (96/2022), που υπογράφηκε έπειτα από «ραπίσματα» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είχε διάρκεια 10 μήνες, μέχρι δηλαδή τις 6 Οκτωβρίου 2023. Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει εγκρίνει την παραχώρηση των δρομολογίων στα ΚΤΕΛ για 12 μήνες, μέχρι τον Δεκέμβριο. Μέχρι να διασφαλιστούν επαρκείς πιστώσεις, για πρακτικούς δηλαδή λόγους, υπογράφηκε σύμβαση 10μηνης διάρκειας που πριν από λίγες ημέρες συμπληρώθηκε με αυτή τη δίμηνη σύμβαση.

Σημειώνεται ότι το συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ ενδέχεται να παραταθεί, κάτι που αφήνει ανοιχτό και το κείμενο της σύμβασης, όπου έχει συμπεριληφθεί άρθρο σύμφωνα με το οποίο «η σύμβαση μπορεί να τροποποιείται κατά τη διάρκειά της, χωρίς να απαιτείται νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 337 του ν. 4412/2016, ειδικότερα εφόσον τυχόν νέα διαγωνιστική διαδικασία και η τήρηση των προθεσμιών της καθιστούν αναγκαία παράταση αυτής κατά το απαραίτητο μέτρο». Η παραχώρηση αστικών δρομολογίων του ΟΑΣΑ προς τα ΚΤΕΛ αποτέλεσε αντικείμενο μιας σύμβασης που για πρώτη φορά υπογράφηκε το 2020, είχε διετή ισχύ και στόχευε στην ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ στις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT