Ο πληθωρισμός έπληξε την «Παπουτσάνης» στο εξωτερικό

Ο πληθωρισμός έπληξε την «Παπουτσάνης» στο εξωτερικό

Μειώθηκε κατά 28% ο κύκλος εργασιών στις ξένες αγορές το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 λόγω της αύξησης του κόστους

1' 54" χρόνος ανάγνωσης

Με μείωση 11% στον κύκλο εργασιών έκλεισε το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 για την «Παπουτσάνης», με τις πληθωριστικές πιέσεις να αποτελούν μία από τις βασικές αιτίες για την ανακοπή της ανοδικής πορείας της γνωστής σαπωνοβιομηχανίας. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 47,4 εκατ. ευρώ (έναντι 53,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022), με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 53% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 22,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 21%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων και των πωλήσεων στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά. Στο εξωτερικό διαπιστώνεται μείωση κατά 28%, που προκύπτει κυρίως από τις κατηγορίες παραγωγών για τρίτους λόγω κατάργησης κωδικών από την πλευρά των πολυεθνικών-πελατών, ως συνέπεια της αύξησης του κόστους. Συγκεκριμένα, οι σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους οδήγησαν ορισμένες πολυεθνικές-πελάτες σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής και επαναξιολόγηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου τους, με αποτέλεσμα την κατάργηση συγκεκριμένων κωδικών και την επακόλουθη μείωση της ζήτησης. Ειδικότερα οι πωλήσεις προϊόντων τρίτων υποχώρησαν κατά 18%.

Μειώθηκε κατά 28% ο κύκλος εργασιών στις ξένες αγορές το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 λόγω της αύξησης του κόστους.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η «Παπουτσάνης» βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικές και άλλες μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σαπώνων και καλλυντικών. Σε αυτό το πλαίσιο, συμφωνία με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία είναι σε τελικό στάδιο υλοποίησης, με την έναρξη της συνεργασίας να τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και πλήρη υλοποίηση μέχρι το τρίτο τρίμηνο. Αυτή η συμφωνία σε ετήσια βάση εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει επιπλέον πωλήσεις περίπου 6 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχουν και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω επέκτασης.

Στην κατηγορία των επώνυμων προϊόντων οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 53% σε σύγκριση με το πρώτο εννεάμηνο του 2022, υπερκαλύπτοντας τις απώλειες από την πτώση της αγοράς του αντισηπτικού (-54,8% σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο για το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων ανέρχεται σε 78%.

Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων μειώθηκαν κατά 24% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του εννεαμήνου του 2022 – με τις πωλήσεις προς τις ξενοδοχειακές μονάδες της εγχώριας αγοράς να αυξάνονται κατά 16% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τέλος, μείωση κατά 33% σημειώθηκε στις πωλήσεις σαπωνομαζών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT