Οι εταιρείες τροφίμων «αντεπιτίθενται» στο Ozempic

Οι εταιρείες τροφίμων «αντεπιτίθενται» στο Ozempic

Μεγάλες βιομηχανίες σχεδιάζουν προϊόντα για καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας

2' 22" χρόνος ανάγνωσης

Προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας, όπως το Ozempic και το Wegony, σχεδιάζει η Nestle, καθώς οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων παρακολουθούν με προσοχή τη νέα τάση. Η αύξηση των εσόδων της Nestle επιβραδύνθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριών ετών. Οι μετοχές των ευρωπαϊκών εταιρειών τροφίμων βρίσκονται σε πτώση το τελευταίο διάστημα, με την εξέλιξη να συνδέεται από τους αναλυτές με τη μετεωρική άνοδο των φαρμάκων για τον διαβήτη που ονομάζονται GLP-1, τα οποία χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους για την καταστολή της όρεξης και την απώλεια βάρους. Η εκτίναξη της ζήτησης για τα φάρμακα αυτά ανέβασε τη δανική εταιρεία του Ozempic, Novo Nordisk, στον «θρόνο» της πολυτιμότερης στην Ευρώπη.

Ο CEO της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ, ανέφερε ότι το μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου προϊόντων της εταιρείας δεν θα επηρεαστεί, καθώς οι χρήστες του Ozempic θα συνεχίσουν να πίνουν εμφιαλωμένο νερό και να αγοράζουν τρόφιμα για τα κατοικίδιά τους. Ακόμα και εάν η ζήτηση για σοκολάτες και κατεψυγμένες πίτσες μειωθεί, η Nestle δουλεύει ήδη πάνω σε έναν μεγάλο αριθμό προϊόντων που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και βοηθητικά με τα φάρμακα για την απώλεια βάρους.

«Οταν τρως λιγότερο, έχεις κάποιες ανάγκες για βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και συμπληρώματα. Θέλεις να διασφαλίσεις ότι έχεις στήριξη στην απώλεια βάρους. Θέλεις να είσαι σίγουρος ότι περιορίζεις την απώλεια μυϊκής μάζας», εξήγησε ο Σνάιντερ στο Bloomberg. Τα «συνοδευτικά προϊόντα» της Nestle θα στοχεύουν επίσης να διασφαλίσουν ότι ο καταναλωτής δεν θα πάρει ξανά τα κιλά που έχασε. Η εταιρεία κερδίζει μερίδια αγοράς στα κατεψυγμένα τρόφιμα στις ΗΠΑ, όπου τα γεύματα της σειράς της Lean Cuisine κερδίζουν καταναλωτές που βρίσκονται σε δίαιτα. Επίσης, η Nestle δουλεύει προς την κατεύθυνση των πιο μικρών μερίδων.

Η μετοχή της Nestle υποχώρησε πάνω από 5% τον τελευταίο μήνα, εν μέρει λόγω των ανησυχιών ότι άτομα που λαμβάνουν φάρμακα όπως το Wegovy ενδεχομένως να καταναλώνουν λιγότερα τρόφιμα. Ο Σνάιντερ, πάντως, είπε ότι τα νέα φάρμακα δεν έχουν επηρεάσει ακόμα την κατανάλωση.

Αντιθέτως, η αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων Walmart έχει ήδη διαπιστώσει ότι η ζήτηση για τρόφιμα είναι χαμηλότερη από τα άτομα που λαμβάνουν τα συγκεκριμένα φάρμακα για τον διαβήτη καθώς και άλλα σκευάσματα για την καταστολή της όρεξης. Οπως επισημαίνει ο Σνάιντερ, το όποιο πλήγμα στην κατανάλωση μπορεί να αντισταθμιστεί από νέες ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα στον τομέα συμπληρωμάτων της Nestle, ο οποίος είναι ένας από τους χειρότερους σε επιδόσεις στον όμιλο φέτος.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Citigroup, Αντονι Πετινάρι, η ευρύτερη υιοθέτηση φαρμάκων για την απώλεια βάρους μπορεί να μειώσει τους όγκους πωλήσεων σε τρόφιμα και ποτά κατά 1% έως 2%. Κάποιοι χρήστες του Wegovy έχουν παρατηρήσει, για παράδειγμα, ότι η γεύση του καφέ τούς φαίνεται παράξενη ή τους κάνει να νιώθουν ναυτία, σε μια εξέλιξη που μπορεί να αποτελέσει απειλή για τη Nestle. Η εταιρεία περίμενε έως τώρα ότι ο καφές δεν θα επηρεαστεί από τη νέα τάση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT