Η Κίνα θυμίζει στη Δύση πόσο την χρειάζεται

Η Κίνα θυμίζει στη Δύση πόσο την χρειάζεται

Η Κίνα χτυπάει τη Δύση εκεί που πονάει ή τουλάχιστον της δείχνει ότι μπορεί να το κάνει

2' 1" χρόνος ανάγνωσης

Η Κίνα χτυπάει τη Δύση εκεί που πονάει ή τουλάχιστον της δείχνει ότι μπορεί να το κάνει. Χθες ανακοίνωσε ότι επιβάλλει ειδικούς περιορισμούς στις εξαγωγές ορισμένων προϊόντων γραφίτη που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Είναι σαφώς αντίποινα για τους νέους περιορισμούς που επέβαλε η Ουάσιγκτον στις εξαγωγές μικροεπεξεργαστών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο θα δυσκολευτούν να βρουν εναλλακτικούς προμηθευτές καθώς η Κίνα έχει στα χέρια της σχεδόν το σύνολο της παγκόσμιας επεξεργασίας του γραφίτη.

Η μείωση εξαγωγών γραφίτη είναι αντίποινα στον περιορισμό εξαγωγών μικροεπεξεργαστών που επέβαλαν οι ΗΠΑ.

Ο γραφίτης, τόσο σε φυσική κατάσταση όσο και ο τεχνητός, είναι αναγκαίος για την κατασκευή της ανόδου, του ενός συνθετικού που επιτρέπει στο ηλεκτρικό ρεύμα να διέρχεται μέσα από την μπαταρία. Η παγκόσμια ζήτηση για γραφίτη, που ανήλθε φέτος σε 770.000 τόνους, αναμένεται να τριπλασιαστεί μέχρι το 2033, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Fastmarkets. Η Κίνα αντιπροσωπεύει το 64% της παγκόσμιας παραγωγής γραφίτη σε φυσική μορφή και πάνω από το 50% του τεχνητού γραφίτη. Το κυριότερο είναι, όμως, ότι στην Κίνα γίνεται πάνω από το 90% της επεξεργασίας του γραφίτη και της μετατροπής του στην καθαρή μορφή που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με τους νέους περιορισμούς που επιβάλλει το Πεκίνο και θα ισχύσουν από την 1η Δεκεμβρίου, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις πρέπει εφεξής να υποβάλλουν αίτηση για έκδοση άδειας. Πρόκειται για την ίδια τακτική που εφάρμοσε πριν από ένα χρόνο όταν επέβαλε περιορισμούς στις εξαγωγές γαλλίου και γερμανίου, των δύο μετάλλων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μικροεπεξεργαστών και δικτύων οπτικών ινών. Προκάλεσε, έτσι, πτώση των εξαγωγών μικροεπεξεργαστών σε διεθνές επίπεδο. Οι νέοι περιορισμοί δεν συνεπάγονται απαραιτήτως ότι η Κίνα θα σταματήσει να στέλνει γραφίτη στον υπόλοιπο κόσμο. Κάτι τέτοιο θα έπληττε τις κινεζικές βιομηχανίες παρασκευής ανόδου όπως αυτές που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για την κατασκευή μονάδων παραγωγής στη Φινλανδία και τη Σουηδία. Ωστόσο το Πεκίνο μπορεί να χρησιμοποιεί επιλεκτικά την απαίτηση για έκδοση άδειας ώστε να επιβραδύνει τις προσπάθειες των δυτικών εταιρειών να αναπαράγουν αλλού την εφοδιαστική αλυσίδα ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Κίνας.

Για να αναπτυχθούν νέα ορυχεία στην Ευρώπη με δυνατότητες παραγωγής για εμπορική χρήση θα χρειαστούν πέντε χρόνια τουλάχιστον. Και η κατασκευή νέων εγκαταστάσεων για την επεξεργασία του μετάλλου θα είναι σε ακραίο βαθμό εντάσεως ενέργειας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν δεσμευτεί στην πράσινη μετάβαση, όπως οι Volkswagen, Tesla και άλλες, δεν θέλουν να περιμένουν μέχρις ότου επιταχύνουν η Ευρώπη και οι ΗΠΑ. Και αυτό ακριβώς θύμισε στον κόσμο η Κίνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT